Foutafhandeling

Indien u de API gebruikt om een integratie te maken met een ander pakket, is een correcte foutafhandeling erg belangrijk. Op deze manier weet u wanneer een API call succesvol is geweest en aan de hand van een eventuele foutmelding weet u aan welke kant actie nodig is om de fout te verhelpen.

Response van een API call

De response van iedere API call dient u af te lezen aan de "status" key die "success" of "error" terug kan geven. Eventueel is er ook een succes- of foutmelding bij met extra toelichting.


Succesmelding:

Array
    (
        [controller] => debtor
        [action] => add
        [status] => success
        [date] => 2020-12-03T15:06:22+00:00
        ...
    )

Foutmelding:

Array
    (
        [controller] => debtor
        [action] => add
        [status] => error
        [date] => 2020-12-03T15:06:22+00:00
        ...
    )


API limieten

Ook API calls die (authenticatie)-foutmeldingen als antwoord krijgen, tellen mee in het verbruik van de API limieten die we hanteren. Indien u meerdere gebruikers vanaf eenzelfde IP-adres laat verbinden met de WeFact API, is met name het afvangen van authenticatie-foutmeldingen belangrijk om te implementeren.


Toon API hoofdstukken Verberg API hoofdstukken

Klaar om 30 dagen
gratis te proberen?

Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u inkoopfacturen en heeft u grip op uw administratie!



Maak gebruik van de gratis opstartservice

  • Wij maken uw huisstijl na
  • Importeren van klanten en leveranciers
  • Importeren van producten

Maak een proefperiode aan

Bedankt voor uw aanvraag. We hebben u een e-mail gestuurd met verdere instructies.
Een ogenblik geduld...