Veel ondernemers werken nog steeds in Word of Excel voor het maken van de offerte of factuur. Dit proces heeft nogal wat werk om handen. Zo moet je controleren of optellingen kloppen, nakijken of de PDF er netjes op de pagina(‘s) uit komt te zien en moet je zelf de e-mail opstellen en versturen. Ook moet je zelf in de gaten houden of de factuur betaald is en anders een herinnering toe sturen.
Een factuurprogramma als WeFact kan een hoop in het proces van het maken van een offerte en factuur voor je automatiseren. Zo zijn er standaard sjablonen in te richten in de huisstijl voor de PDF documenten en de e-mailberichten. Op deze manier kan je na het opgeven van de klant en de bedragen via één actieknop de offerte/factuur versturen. Daarnaast zorgt WeFact voor een helder inzicht in de historie van je administratie. Zo kan je zien wat er eerder aan een klant is toegestuurd en zie je in de overzichten wat er nog open staat aan offertes en facturen. Verdere gemakken die het pakket met zich meebrengt is dat offertes online geaccepteerd kunnen worden, bij facturen een iDEAL link meegestuurd kan worden en er een mobiele app is zodat je administratie altijd binnen handbereik is.
Meer informatie? Bekijk eens onze videoguide of vraag een gratis proefperiode aan.
Offerte, factuur? Je maakt ze met WeFact!
Geplaatst op