WeFact Standard update: meerdere medewerkers, meerdere administraties, UBL 2.0 en pakbon

Deze maand is het feest bij WeFact. Precies 10 jaar geleden zijn wij gestart met het aanbieden van WeFact Standard, het facturatiepakket speciaal voor ZZP’ers en kleine ondernemers. In een recent blog artikel kunt u teruglezen hoe WeFact is opgericht en de ontwikkelingen van de afgelopen 10 jaar.

Van dit feestelijk moment willen we graag gebruik maken om de nieuwe functionaliteiten waar afgelopen maanden hard aan gewerkt is met u te delen. Deze nieuwe functionaliteiten zijn beschikbaar sinds de update van zondag 18 oktober.

Meerdere medewerkers
Misschien wel de meest gevraagde functionaliteit: met meerdere medewerkers werken in een administratie. Sinds de update kunt u medewerkers uitnodigen tot de administratie. Iedere medewerker krijgt dus een eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Tevens kunnen per medewerker rechten worden bepaald, om bepaalde onderdelen niet toegankelijk te maken. Klik hier om te lezen hoe u medewerkers toevoegt in uw administratie.

Toegang tot meerdere administraties
Wanneer u meerdere administraties heeft is het nu lastig schakelen tussen deze administraties. Dit hebben we verbeterd. Met 1 inlog heeft u toegang tot al uw administraties en kunt u eenvoudig heen-en-weer schakelen zonder uit te hoeven loggen. Ook kunt u zelf voor een nieuwe/andere onderneming een nieuwe administratie aanmaken.

UBL 2.1
Nieuw is ook de ondersteuning voor UBL 2.1. UBL is een ontwikkeling die het mogelijk maakt om op een universele manier facturen tussen bedrijven/softwarepakketten uit te wisselen. De overheid is één van de partijen die hier al op inzet om het elektronisch factureren te stimuleren. Lees hier hoe u UBL 2.1 inschakelt in WeFact.

Pakbon/werkbon
Een gehoord gemis is ook een werkbon of pakbon maken van een factuur. Wanneer u de pakbon functionaliteit inschakelt kunt u bij een (concept)bon een PDF genereren en uitprinten om hem te laten ondertekenen door uw opdrachtgever of mee te sturen bij een verzending. Lees hier hoe u het in kan inschakelen.

Binnenkort: iPhone en Android app
Binnenkort zal de WeFact Standard app voor iPhone en Android beschikbaar komen. Hiermee heeft u met uw smartphone altijd en overal toegang tot uw administratie(s). U kunt uw debiteuren bekijken, nieuwe facturen maken, herinneringen versturen etc. Zodra de mobiele app beschikbaar is zullen we u uiteraard informeren.

Heeft u vragen naar aanleiding van de nieuwe functionaliteiten of hoe u ze in gebruik kunt nemen, neem dan gerust contact op. Dit kan per e-mail op helpdesk@wefact.nl of telefonisch op 085 – 732 57 00.

We zijn trots op ons 10 jarig bestaan en kijken uit naar de mooie ontwikkelingen die gaan komen in de volgende 10 jaar!

Met feestelijke groet,

WeFact