Dinsdag 22 september hebben we een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. Deze update bevat nieuwe functionaliteiten voor facturen, offertes en inkoopfacturen.
Factuur betalingstraject pauzeren
Een verzonden factuur heeft een betaaltermijn. Soms kan het wenselijk zijn om dit betalingstraject te pauzeren, bijvoorbeeld omdat je de klant meer tijd gunt om te betalen. Bij het pauzeren kun je nu een reden meegeven en een datum opgeven wanneer het betalingstraject automatisch weer geactiveerd mag worden.
Datum invoeren
Het invoeren van een datum werkt nu slimmer. Vul je ‘1107’ in, dan wordt dit automatisch ’11-07-2020′. Hetzelfde gebeurt als je invult ‘11072020’.
Offerte archief
Op de offerte overzicht pagina zie je precies in welke fase je offertes zich bevinden: concept, verzonden en geaccepteerd. Voorheen stond het archief van oude offertes eronder. Om meer overzicht te houden hebben we het archief verplaats naar een eigen submenu pagina.

Inkoopfactuur (niet meer) bewerken na export
Wanneer een inkoopfactuur geëxporteerd is naar een boekhoudpakket kan deze niet meer bewerkt worden in WeFact, tenzij de eigenaar/accountant expliciet toestemming geeft. Dit voorkomt dat de data in WeFact en in het boekhoudpakket verschilt van elkaar.
Inkoopfactuur PDF met meerdere pagina’s
Een inkoopfactuur PDF dat bestaat uit meerdere pagina’s toont nu direct de pagina’s onder elkaar. Voorheen moest je met knoppen volgende/vorige door de pagina’s bladeren. Nu kun je simpelweg scrollen.

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.