WeFact update: inkoopfacturen goedkeuren of afwijzen

Dinsdag 16 juni hebben we een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. Vanaf nu is het mogelijk om inkoopfacturen te autoriseren in WeFact en via de mobiele app.

Voor wie is dit handig?
Het autoriseren van inkoopfacturen kan een handige optie zijn wanneer meerdere mensen binnen uw organisatie inkoopfacturen verwerken, maar bepaalde personen zoals de directeur eerst een akkoord moeten geven. In plaats van dat de factuur uitgeprint wordt en met pen een akkoord krijgt, kan dit eenvoudiger online in WeFact geregeld worden.

Inschakelen
Binnen uw administratie dient u meerdere medewerkers te hebben. Extra medewerkers zijn gratis. Vervolgens kunt u het autoriseren inschakelen, lees hier hoe u het instelt.

Hoe werkt het
Als een nieuwe inkoopfactuur in de administratie verwerkt is zal deze in een aparte ‘Nog te autoriseren’ tabel komen. In deze tabel kunt u precies zien wie de inkoopfactuur nog moet autoriseren, dit kan 1 medewerker zijn maar kunnen ook meerdere medewerkers zijn. Pas als een inkoopfactuur door alle medewerkers is goedgekeurd, gaat de inkoopfactuur door naar de volgende fase. De inkoopfactuur kan ook dan pas worden opgenomen in een betaalbatch en worden geëxporteerd naar het boekhoudpakket.
Inkoopfacturen die worden afgewezen verschijnen ook in een aparte tabel. Bij het afwijzen van een inkoopfactuur moet er altijd een reden worden opgegeven.

Goedkeuren of afwijzen
Een autorisator kan een inkoopfactuur goedkeuren of afwijzen in WeFact of via de mobiele app door naar de inkoopfactuur te gaan. Lees meer in het help artikel.

Inkoopfacturen goedkeuren of afwijzen in WeFact en in de app

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden aan het verwerken van inkoopfacturen? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.