WeFact update: inkoopfactuur PDF splitsen, bonnetje nummer en meer

Dinsdag 25 augustus hebben we een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. Deze update bevat een aantal nieuwe functionaliteiten en verbeteringen.

Inkoopfactuur PDF splitsen

Het is vanaf nu mogelijk om een inkoopfactuur PDF dat je hebt geüpload of per e-mail toegestuurd hebt gekregen te splitsen in meerdere losse inkoopfacturen. Handig wanneer je bijvoorbeeld één keer per maand je ordner met inkoopfacturen inscant of wanneer de leverancier 1 PDF stuurt met 2 losse facturen. Vanaf nu kan het PDF bestand na aanleveren in WeFact eenvoudig gesplitst worden naar aparte inkoopfacturen. Lees hier hoe je deze functionaliteit gebruikt.

Een inkoopfactuur PDF splitsen in WeFact

Snel een factuurnummer genereren voor een bonnetje

Een bonnetje dat je ontvangt heeft geen factuurnummer. Aangezien dit in WeFact wel verplicht is om in te vullen, loop je tegen een probleem aan. Een veelgebruikte oplossing is om dan de datum van het bonnetje in te vullen. Om dit te vergemakkelijken hebben we hiervoor een speciale knop gemaakt. Wanneer je een bonnetje als inkoopfactuur verwerkt zie je in het factuurnummer veld ‘Bonnetje?’. Dit vult automatisch de datum als factuurnummer in.

Bonnetje nummer genereren

Accountants: inzicht ‘nog te verwerken’ inkoopfacturen

Accountants die de inkoopfacturen voor hun ondernemers verwerken hebben vanaf nu een actueel inzicht op het administratie overzicht. Per administratie geven we het aantal inkoopfacturen nog te verwerken en te autoriseren weer.

WeFact pagina’s in nieuwe look and feel

Ook hebben we een aantal pagina’s voorzien van de nieuwe frisse look-and-feel. Dit betreft het dashboard, het factuur overzicht, de kortingsmodule en de zoekresultaten.

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden aan het verwerken van inkoopfacturen? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.