WeFact update: procentuele korting op een product, nieuwe instelling automatisch incasso en meer

Er is weer een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. Zo kun je nu procentuele korting geven op een product in de kortingsmodule en kun je aangeven of er bij abonnementen, losse facturen of beide automatisch geïncasseerd mag worden. Lees snel verder voor alle ontwikkelingen!

Procentuele korting in kortingsmodule

Er is een nieuwe optie bijgekomen in de kortingsmodule. Vanaf nu is het mogelijk om een procentuele korting in te stellen op basis van een product. Kies je voor deze optie, dan moet er in het tabblad “Voorwaarden” een product gekozen worden. Hier kun je ook het kortingspercentage opgegeven.

Daarnaast is het mogelijk om te kiezen of de korting ook toegepast mag worden op factuurregels met een periode en een abonnement. Wanneer je hiervoor kiest, wordt de korting opgeslagen bij het abonnement en zal deze korting blijven doorlopen zelfs als de korting is verlopen in de kortingsmodule.

Nieuwe instelling automatische incasso

Wil je jouw abonnementen wel automatisch incasseren en losse facturen niet of juist andersom? Dat hebben we nu mogelijk gemaakt door een extra instelling. Je kunt per debiteur aangeven of facturen en abonnementen, alleen facturen of alleen abonnementen automatisch geïncasseerd mogen worden. Daarnaast is het ook mogelijk om bij het aanmaken van het abonnement te kiezen voor automatische incasso. Meer over deze instelling vind je hier.

Synchroniseren van prijswijziging naar abonnement

Vanaf nu krijg je een melding wanneer je een productprijs handmatig wijzigt en er bestaande abonnementen met dezelfde prijs en periode in de administratie staan. Je ziet meteen hoeveel abonnementen er zijn gevonden en je kunt meteen de prijs voor deze abonnementen synchroniseren. Zo vergeet je de prijzen van de abonnementen niet aan te passen!

Duidelijkere melding bij onderhoud

Vanaf nu verschijnt er 30 minuten voordat onderhoud begint een extra pop-up met een timer die aftelt. Zo ben je altijd op de hoogte wanneer onderhoud begint en kun je alles nog netjes opslaan.

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.