Op 12 december is er een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. In deze update stellen we een pilot ter beschikking om facturen vanuit WeFact via Simplerinvoicing te versturen. Tijdens deze pilot kun je kosteloos gebruik maken van Simplerinvoicing. Na de pilot zullen enkele transacties inbegrepen zijn in het WeFact abonnement.
Wat is Simplerinvoicing?
Simplerinvoicing is een netwerk van samenwerkende software dienstverleners die het direct uitwisselen van e-facturen tussen administraties mogelijk maakt. Dankzij Simplerinvoicing kun je met WeFact facturen versturen en ontvangen via het PEPPOL netwerk. Je debiteur (of crediteur) dient zich ook aan te sluiten bij Simplerinvoicing om jouw factuur te kunnen ontvangen. Je stelt namelijk Simplerinvoicing bij een debiteur specifiek in op basis van KvK, BTW of Overheidsinstantie nummer (OIN). De factuur wordt dan niet naar het e-mailadres verstuurd, maar wordt direct ingeschoten in hun administraties.
Overheid verplicht per april 2019 e-facturatie
De Rijksoverheid, gemeenten, provincies en waterschappen accepteren vanaf april 2019 enkel nog e-facturen. Dit mag geen PDF of UBL zijn, maar moet via bijvoorbeeld Simplerinvoicing.
Voordelen van Simplerinvoicing
- De Rijksoverheid, gemeenten, provincies en waterschappen accepteren vanaf april 2019 enkel nog e-facturen via Simplerinvoicing.
- Facturen worden direct uitgewisseld tussen administraties, zonder tussenkomst van mail servers. Hierdoor komen facturen op een geldig Simplerinvoicing adres altijd aan.
- Geen gegevens meer overtypen bij inkoopfacturen, WeFact herkent 100% de data.
Het gebruik van Simplerinvoicing biedt meerdere voordelen, voor jou en je klant:
Simplerinvoicing activeren in WeFact
WeFact biedt je de mogelijkheid om jouw bedrijf aan te melden bij het PEPPOL netwerk om vervolgens via Simplerinvoicing te factureren. Om een bedrijf aan te melden dienen wij te controleren of jij ook echt achter het bedrijf zit. Daarom verifiëren wij eerst enkele bedrijfsgegevens:
- Per post sturen we een verificatiecode naar het bedrijfsadres uit de KvK.
- Een domeinnaam controle door een e-mail te sturen naar de domeinnaam.
- De IBAN rekeninghouder door een eenmalige iDEAL betaling van € 1,-.
Het gehele verificatieproces duurt een aantal dagen door de brief per post.
Ga in het menu naar “Instellingen” en kies voor het onderdeel “Simplerinvoicing”. Op deze pagina kun je starten met het verifiëren van je bedrijfsgegevens. Na het afronden van de verificatie kun je Simplerinvoicing inschakelen. Lees alles over het instellen en gebruik van Simplerinvoicing in het help artikel.
Indien je facturen wenst te versturen en/of ontvangen via Simplerinvoicing melden we je aan bij het PEPPOL netwerk via onze partner Tradeinterop. We registreren daarbij jouw KvK-nummer en BTW-nummer.