e-Boekhouden: Foutmelding: "Tegenrekening heeft een onjuiste categorie"

Oorzaak

Deze foutmelding kan optreden tijdens het exporteren van facturen  van WeFact naar e-Boekhouden. De oorzaak is meestal dat de gekoppelde tegenrekening in e-Boekhouden een onjuiste of niet-ondersteunde categorie heeft (zoals geen omzetrekening), of dat de grootboekrekening niet goed is ingesteld.

Oplossing

  1. Log in op e-Boekhouden en ga naar Beheer > Grootboekrekeningen.
  2. Controleer of de grootboekrekening bestaat en of deze de juiste categorie heeft.
  3. Controleer in WeFact of de koppeling naar e-Boekhouden verwijst naar de juiste grootboekrekening en categorie.
  4. Voer de export opnieuw uit.
Toon rubrieken Verberg rubrieken

Klaar om 30 dagen
gratis te proberen?

Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u inkoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.

Maak gebruik van de gratis opstartservice

  • Wij maken uw huisstijl na
  • Importeren van klanten en leveranciers
  • Importeren van producten

Maak een proefperiode aan

Bedankt voor uw aanvraag. We hebben u een e-mail gestuurd met verdere instructies.
Bezig met laden Een ogenblik geduld...

Geen betaalgegevens nodig

Accepteer onze marketingcookies om deze inhoud te bekijken.