WeFact Standard Help



Activeren en in gebruik nemen van incasso service Payt
U kunt uw oninbare facturen direct vanuit WeFact Standard uitzetten bij de online incasso service van Payt. Dit bericht vertelt u meer over de mogelijkheden van Payt en hoe u het in gebruik neemt.


Wat is Payt?
Payt is een online incasso service die u helpt bij het betaald krijgen van uw openstaande facturen. Payt verandert de traditionele incassomarkt door een online platform waarbij u zelf invloed heeft op het incassotraject én ook nog eens de wettelijk in rekening gebrachte incassokosten mag houden. Payt rekent voor het starten van een zaak € 19,95.

De voordelen van Payt en de samenwerking met WeFact:
  • Direct vanuit WeFact Standard uw openstaande factuur uitzetten bij Payt. 
  • Ontvang zelf de rente + incassokosten (€ 40 tot maximaal € 6.775) i.p.v. het incassobureau.
  • Effectieve aanpak richting uw klant: aangetekende e-mail, fysieke brief, sms bericht en telefonisch contact via een bel robot.
  • Ontvang betalingen rechtstreeks op uw rekening, niet via een derdenrekening van het incassobureau.
  • Zelf invloed in het incassotraject, beëindig eventueel vroegtijdig het traject.


Payt account aanmaken
Om gebruik te maken van Payt dient u een account bij hun aan te maken.
Klik hier om een Payt account aan te maken.


Payt activeren binnen WeFact Standard
Ga binnen WeFact Standard in het menu naar "Instellingen" en kies vervolgens voor het tabblad "Facturatie". In het blok "Herinneringen" vindt u de mogelijkheid om de integratie met Payt in te schakelen. Vink de instelling "Ik wil de integratie met Payt inschakelen" aan.

Na het opslaan van de instellingen, komt u op een Payt instellingenpagina. Klik hier op de knop "WeFact nu machtigen". U zal worden doorgestuurd naar Payt om uw inloggegevens in te vullen (indien u nog niet ingelogd was). Vervolgens dient u te autoriseren dat WeFact Standard toestemming heeft tot uw Payt account. U zal daarna automatisch terugkeren naar uw WeFact Standard en zien dat Payt gekoppeld is.




Facturen uitzetten bij Payt
Wanneer de betaaltermijn verstreken is van een factuur wordt automatisch binnen WeFact Standard bovenaan een grote actieknop Payt getoond. Vanuit WeFact Standard kunt u één of meerdere herinneringen en aanmaningen sturen, naar gelang uw handelswijze. Zodra de factuur oninbaar lijkt kunt u middels de actieknop een (concept) incasso zaak starten bij Payt.



Wanneer er een incasso zaak loopt bij Payt zal op het moment dat u de factuur bekijkt de actuele status bij Payt worden opgehaald.

Let op: (deel)betalingen die voor een bij Payt uitgezette factuur worden geregistreerd binnen WeFact Standard, worden niet gecommuniceerd richting Payt. U dient dit handmatig te verwerken bij Payt.





Vul onderstaand formulier in:


Versturen