WeFact Standard Help



Gebruik maken van kostenplaatsen en projecten
Het gebruik van kostenplaatsen en/of projecten in een administratie geeft de mogelijkheid voor extra verdieping in de omzet. Denk bijvoorbeeld aan het specificeren van winkel en webshop verkopen of bij welke vestiging de verkoop gedaan is.


Boekhoudpakket verplicht
Er is ondersteuning voor Twinfield en Exact Online. Zonder boekhoudpakket zijn kostenplaatsen en projecten niet te gebruiken.

Iedere keer wanneer u inlogt in WeFact worden de actuele kostenplaatsen en projecten opgehaald uit het boekhoudpakket. Wilt u een nieuwe kostenplaats/project, dan dient u deze aan te maken in het boekhoudpakket en daarna in WeFact uit te loggen en vervolgens weer in te loggen.


Hoe stel ik het in?
Dit kunt u inschakelen bij de exporteerinstellingen van het boekhoudpakket in WeFact. Ga in het menu naar "Exporteren" en kies voor Twinfield of Exact Online. Rechtsbovenin vindt u de blauwe link om naar de instellingen te gaan.
Bij de instellingen met het boekhoudpakket vindt u onder het kopje "Projecten & kostenplaatsen" de mogelijkheid om dit te activeren.

Er zijn 3 opties om kostenplaatsen en projecten in te zetten:
  1. Op administratie niveau
    Voor de gehele WeFact administratie bepaalt u 1 kostenplaats/project.
  2. Op factuur niveau
    U kunt per factuur voor de gehele factuur 1 kostenplaats/project bepalen.
  3. Op factuurregel niveau
    U kunt op regelniveau de kostenplaats/project bepalen. Bij producten kunt u eventueel uw standaard kostenplaats/project toekennen.






Vul onderstaand formulier in:


Versturen