Hoe kunnen we u helpen?



    Kostencategorieën gebruiken

    Het is in WeFact mogelijk om bij inkoopfacturen op factuurregelniveau een kostencategorie te bepalen zodat de uitgaven gespecificeerd worden. Voorbeelden van kostencategorieën: huur, telefonie, reiskosten, reclame en eten & drinken.

    Bij een crediteur kunt u ook bij voorbaat een voorkeurskostencategorie kiezen. U kunt dit doen door een boekingsregel aan te maken. Lees hier meer over boekingsregels.

    Handmatige kostencategorieën of ophalen uit het boekhoudpakket

    Er zijn 2 manieren waarop u gebruik kunt maken van kostencategorieën, namelijk handmatig instellen of gebruik maken van grootboekrekeningen uit het boekhoudpakket:
    1. Lees hier hoe u handmatig kostencategorieën in kunt stellen.
    2. Lees hier hoe u grootboekrekeningen uit het boekhoudpakket kunt gebruiken. 
    Beide instellingen kunt u terugvinden door in het menu naar "Instellingen" te gaan en vervolgens naar het onderdeel "Inkoop". Vervolgens kunt u onder het kopje "Inkoop uitgaven specificeren" uw keuze maken.