Instellen van twee-staps authenticatie
Om uw administratie extra te beveiligen kunt u gebruik maken van twee-staps authenticatie. Door het inschakelen wordt er na het invullen van uw gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd naar een authenticatiecode. Deze authenticatiecode kunt u vinden in een app op uw mobiele telefoon.
Twee-staps authenticatie inschakelen
- Gebruik rechtsboven in de WeFact administratie het gebruikersicoontje om naar uw profielinstellingen te gaan.
- Download een authenticator app, zoals Google Authenticator voor iPhone of Android.
- Scan de weergegeven QR-code met de mobiele app.
- Vul in WeFact de code in die op de authenticatie app verschijnt.
- Vul in WeFact uw persoonlijke mobiele telefoonnummer in, u ontvangt een bevestigingscode.
- Verifieer met de zojuist ontvangen SMS-code.
U heeft nu succesvol twee-staps authenticatie ingeschakeld!
De eerstvolgende keer dat u inlogt zal WeFact na het invoeren van gebruikersnaam en wachtwoord om een authenticatiecode vragen. Deze authenticatiecode kunt u in de authenticator app op uw mobiele telefoon terugvinden.
Ik heb de authenticator app niet meer. Hoe log ik nu in?
Indien u de authenticator app niet meer heeft, kunt u ook niet meer inloggen in WeFact. Gelukkig is er een mogelijkheid om de twee-staps authenticatie uit te zetten, waardoor u weer met enkel de gebruikersnaam en wachtwoord toegang kan hebben.
Hoe gaat u te werk:
- Kies in het inlogvenster voor "Ik ben mijn wachtwoord vergeten".
- Vul uw e-mailadres (gebruikersnaam) in en druk op "Nieuw wachtwoord aanvragen".
- U ontvangt nu een e-mail met een knop om een nieuw wachtwoord in te stellen.
- Op de pagina waar u terecht komt kiest u voor identificeren "Via een SMS code naar mijn telefoonnummer".
- U ontvangt een SMS met een code. Vul deze in binnen WeFact.
- U bent nu gevalideerd en kunt een nieuw wachtwoord kiezen.