WeFact Help



WeFact Help > Instellingen

Wat is twee-staps authenticatie en hoe gebruik ik het?
Om uw administratie extra te beveiligen kunt u gebruik maken van twee-staps authenticatie. Door het inschakelen wordt er na het invullen van uw gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd naar een authenticatiecode. Deze authenticatiecode kunt u vinden in een app op uw mobiele telefoon.





Twee-staps authenticatie inschakelen
  1. Gebruik rechtsboven in de WeFact administratie het gebruikersicoontje om naar uw profielinstellingen te gaan. 
  2. Download een authenticator app, zoals Google Authenticator voor iPhone of Android.
  3. Scan de weergegeven QR-code met de mobiele app.
  4. Vul in WeFact de code in die op de authenticatie app verschijnt.
  5. Vul in WeFact uw persoonlijke mobiele telefoonnummer in, u ontvangt een bevestigingscode.
  6. Verifieer met de zojuist ontvangen SMS-code.

U heeft nu succesvol twee-staps authenticatie ingeschakeld!
De eerstvolgende keer dat u inlogt zal WeFact na het invoeren van gebruikersnaam en wachtwoord om een authenticatiecode vragen. Deze authenticatiecode kunt u in de authenticator app op uw mobiele telefoon terugvinden.


Ik heb de authenticator app niet meer. Hoe log ik nu in?
Indien u de authenticator app niet meer heeft, kunt u ook niet meer inloggen in WeFact. Gelukkig is er een mogelijkheid om de twee-staps authenticatie uit te zetten, waardoor u weer met enkel de gebruikersnaam en wachtwoord toegang kan hebben.

Hoe gaat u te werk:
  1. Kies in het inlogvenster voor "Ik ben mijn wachtwoord vergeten".
  2. Vul uw e-mailadres (gebruikersnaam) in en druk op "Nieuw wachtwoord aanvragen".
  3. U ontvangt nu een e-mail met een knop om een nieuw wachtwoord in te stellen.
  4. Op de pagina waar u terecht komt kiest u voor identificeren "Via een SMS code naar mijn telefoonnummer". 
  5. U ontvangt een SMS met een code. Vul deze in binnen WeFact.
  6. U bent nu gevalideerd en kunt een nieuw wachtwoord kiezen.






Vul onderstaand formulier in:


Versturen