Hoe kunnen we u helpen?



    Herinnering (automatisch) versturen

    WeFact bewaakt de betaaltermijn van een factuur en geeft een melding via de dagelijkse notificatie en op het dashboard indien er een herinnering verzonden dient te worden.

    Herinnering versturen

    In het dashboard heeft u een goed overzicht in de openstaande facturen. Zodra de betaaltermijn van een factuur verlopen is, zal WeFact hiervoor een melding geven. U kunt vanuit de betreffende factuur de actieknop “herinneren” gebruiken om de bijbehorende herinnering naar de klant te versturen. Indien gewenst kunt u het e-mailbericht nog personaliseren.

    Het is vanuit het dashboard eveneens eenvoudig om direct meerdere herinneringen tegelijk te versturen. Dit doet u door de facturen te selecteren en middels het drop-down menu te klikken op “herinnering versturen”. Het personaliseren van het e-mailbericht is met deze verzendmethode niet mogelijk.

    Later herinneren

    Het kan zijn dat u niet direct na het verlopen van de betalingstermijn van een factuur, een herinnering wilt versturen. U kunt het aantal dagen instellen dat de herinnering verstuurd mag worden ná het verlopen van de betalingstermijn. Deze instelling doet u via het menu "Instellingen", bij het onderdeel "Herinneringen & aanmaningen". 
    Later herinneren en/of aanmanen

    Herinnering automatisch verzenden

    Om het proces volledig te automatiseren kan het gewenst zijn om herinneringen (en aanmaningen) automatisch te laten verzenden. Bovendien kunt u bij deze instelling zelf een tijdstip kiezen waarop de verzending plaatsvindt. 
    Herinnering en/of aanmaning automatisch versturen
    Wanneer wordt de herinnering niet automatisch verstuurd?
    • Wanneer de verzendmethode van de factuur per post is.
    • Indien er een storno is geweest, dient u de eerste herinnering handmatig te versturen.
    • In het geval dat het automatisch versturen van de herinnering mislukt is.
    Let op: Wanneer u herinneringen (en aanmaningen) automatisch wilt laten versturen, is het belangrijk dat actueel wordt bijgehouden of facturen betaald zijn. 


    Tips

    Om een tijdige betaling van de factuur te stimuleren adviseren wij om gebruik te maken van een online betaalmethode. De debiteur is op deze manier in staat om de betaling direct te voldoen bij het ontvangen van de factuur. U kunt uw klant een overzicht toesturen van alle openstaande facturen. Het betalingstraject van een factuur (tijdelijk) kunnen pauzeren.