Er zijn drie methoden om een factuur binnen WeFact de status "Betaald" te geven.
Wanneer u op de factuuroverzichtspagina van de betreffende factuur zit, kunt u via de actieknop "Betaald" aangeven dat de factuur betaald is. U kunt vervolgens aangeven dat de factuur betaald is via bankoverschrijving, contante betaling of pinbetaling.
De directe bankkoppeling biedt u de mogelijkheid om betalingen van uw inkoop- en verkoopfacturen al dan niet automatisch te verwerken. De bank wordt in WeFact ingeladen en WeFact zal op basis van herkenning de banktransacties matchen met de facturen. Meer hierover leest u in het volgende help-artikel.
Door uw bankafschriften in te lezen kunt u deze transacties matchen aan uw facturen, waarmee u facturen de status betaald geeft. WeFact zal op basis van bedrag, omschrijving en naam proberen suggesties te geven voor eventuele matches. Meer hierover leest u in het volgende help-artikel.
Indien u een koppeling heeft met een van de volgende boekhoudpakketten; Exact online, Twinfield, E-boekhouden, Software Gemak (Unit4) of SnelStart dan kunnen de betalingen opgehaald worden uit het boekhoudpakket. Dit betekent dat als de transactie tegen de boeking is afgeletterd in het boekhoudpakket, ook de factuur in WeFact hiermee op betaald kan worden gezet.
Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u inkoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.
Geen betaalgegevens nodig