Afmelden mailinglijst

Wanneer u mailings verstuurd is het verplicht om een afmeldlink op te nemen in uw e-mailbericht. Indien de ontvanger geen e-mails meer wenst te ontvangen, moet de ontvanger zichzelf kunnen afmelden. Wanneer u geen afmeldlink heeft opgenomen in uw mailing, is het niet mogelijk om de mailing te versturen.

Zelf toevoegen

Instellen bij de mailing 

Heeft u (nog) geen afmeldlink in uw  mailing opgenomen? U kunt dit zelf instellen. Ga in het menu naar "Relaties" submenu "Mailing". Kies voor de blauwe actieknop "Mailing aanmaken" of bewerk een bestaande concept mailing.  Daarna klik je in de opmaakbalk op het icoontje om een link toe te voegen. Vul vervolgens onderstaande velden.

  1. URL*: [mailing_afmeld_url]
  2. Weer te geven tekst: Geen e-mails meer ontvangen? Klik hier om u af te melden. 

Instellen bij de huisstijl

Heeft u (nog) geen afmeldlink in uw standaard mailing template opgenomen? U kunt dit zelf instellen. Ga in het menu naar "Instellingen" en kies in het submenu voor "Huisstijl". Klik in de rechterkolom onder "E-mailberichten" op "Huisstijl voor mailing" om het e-mailbericht te bewerken. Daarna klik je in de opmaakbalk op het icoontje om een link toe te voegen. Vul vervolgens onderstaande velden.

  1. URL*: [mailing_afmeld_url]
  2. Weer te geven tekst: Geen e-mails meer ontvangen? Klik hier om u af te melden. 

Afmeldpagina

Als een ontvanger op de link in de mailing klikt, dan wordt deze doorgestuurd naar de volgende pagina:

Afmelden mailing

Instelling bij de debiteur

Als de debiteur zich heeft afgemeld via de link, dan wordt de instelling bij de debiteur voor ‘Mailing’ gewijzigd naar ‘Uitgeschreven’. Dit kunt u niet wijzigen. Bij nieuwe mailings kunt u deze ontvanger niet meer toevoegen. 

Voor het versturen van ‘gewone’ e-mails uit WeFact voor bijvoorbeeld facturen of offertes is deze variabele niet nodig.

Nieuwe huisstijl/nieuwe administratie

In nieuwe huisstijlen is de afmeldlink standaard opgenomen. U hoeft dus niets te doen.

 

Opnieuw aanmelden 

Het kan zijn dat uw klant zich heeft afgemeld voor de mailing, maar zich toch opnieuw wil aanmelden.

Dit kunt u als volgt regelen: 

Indien een e-mailadres bij een debiteur afgemeld is zal er een link zichtbaar zijn op de debiteur bekijkpagina naar de pagina om opnieuw aan te melden. U kunt deze link delen met uw klanten of zelf het e-mailadres van de klant invullen op deze pagina. Naar dit e-mailadres zal een bevestigingsmail gestuurd worden. In deze e-mail zit een link, wanneer daarop geklikt wordt zal het e-mailadres opnieuw aangemeld zijn voor de mailings.

 

Toon rubrieken Verberg rubrieken

Klaar om 30 dagen
gratis te proberen?

Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u inkoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.

Maak gebruik van de gratis opstartservice

  • Wij maken uw huisstijl na
  • Importeren van klanten en leveranciers
  • Importeren van producten

Maak een proefperiode aan

Bedankt voor uw aanvraag. We hebben u een e-mail gestuurd met verdere instructies.
Bezig met laden Een ogenblik geduld...

Geen betaalgegevens nodig

Accepteer onze marketingcookies om deze inhoud te bekijken.