Deze foutmelding kan ontstaan door twee mogelijke oorzaken:
Wanneer "BTW verlegd" wordt toegepast voor bedrijven binnen de EU, is het noodzakelijk om het BTW-nummer van de debiteur in te vullen. Als dit BTW-nummer niet is ingevuld, kan de fout optreden bij de export naar Exact Online.
Oplossing:
Wanneer de "Onderaannemer" structuur wordt toegepast, moet de juiste BTW-code voor verlegde BTW binnen Nederland worden gekozen. Vaak wordt "BTW verlegd EU" geselecteerd, maar voor verlegging naar een ander Nederlands bedrijf is "BTW verlegd NL" vereist. Dit kan leiden tot misverstanden bij de export naar Exact Online, waardoor de BTW-code niet goed wordt herkend.
Meer informatie over het verleggen van BTW naar een Nederlandse onderaannemer, leest u het volgende helpartikel: BTW verleggen op factuur
Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u inkoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.
Geen betaalgegevens nodig