Sinds Exact Online is overgestapt naar One Exact Identity (OEI) – één gebruikersnaam en wachtwoord voor al hun producten – kan het voorkomen dat de koppeling met WeFact niet meer lukt. U krijgt dan mogelijk de volgende foutmelding:
"Your One Exact Identity account is configured for multiple users. API Connections do not support this type of account. Please create a separate One Exact Identity account for every user."
Door de invoering van One Exact Identity is het niet meer mogelijk om via de gebruikelijke manier een API-koppeling te maken als uw OEI-account toegang heeft tot meerdere Exact-producten. Exact Online kan via de API namelijk niet meer herkennen welk product u wilt koppelen. Dit leidt tot het blokkeren van de koppeling.
Heeft u maar één Exact Online-product gekoppeld aan uw One Exact Identity? Dan is er geen probleem, en kunt u zoals gebruikelijk koppelen met WeFact.
Helaas kunnen wij dit probleem vanuit WeFact technisch niet oplossen, maar Exact Online biedt hiervoor zelf een tijdelijke oplossing aan.
Vraag hen om de migratie naar One Exact Identity terug te draaien voor uw huidige account, zodat u de mogelijkheid krijgt om met WeFact te koppelen.
U kunt Exact Online support bereiken via:
Na het terugdraaien van de migratie, kunt u een e-mailalias instellen. Dit aliasadres gebruikt u vervolgens alleen voor het boekhoudprogramma van Exact Online.
U maakt dan dus een nieuw One Exact Identity-account specifiek voor Exact Online. Hiermee kunt u wel succesvol koppelen met WeFact, omdat er nu geen verwarring meer is over welk product er bedoeld wordt.
Meer informatie van Exact Online over het instellen van een e-mailalias vindt u hier: https://support.exactonline.com/community/s/knowledge-base#All-All-HNO-Content-general-users-gen-alias-email-oei
Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u inkoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.
Geen betaalgegevens nodig