Het e-mailadres dat gebruikt wordt als afzender in uw e-mails, stelt u in uw WeFact administratie in. Om SPAM en fraude e-mails te weren, controleren ontvangende mailservers (kortom, uw klanten) of de afkomst van de e-mail betrouwbaar is. Dit is cruciaal om te voorkomen dat iemand zich ongewenst voor kan doen als een willekeurig bedrijf/persoon (ook wel phishing genaamd). Wanneer u volledig vanuit uw eigen domeinnaam e-mailt, verkleint u de kans dat de e-mails in de SPAM terecht komen.
WeFact kent twee afzender methodes:
E-mails worden verstuurd uit uw naam, maar met een MijnWeFact afzender e-mailadres. Uw e-mailadres wordt voor het @mailer.mijnwefact.nl geplaatst, zodat e-mails zonder technische aanpassingen betrouwbaar afgeleverd worden. Reageert de klant op uw e-mail, dan zal dit automatisch aan uw eigen e-mailadres gericht zijn.
E-mails worden met uw eigen e-mailadres en naam als afzender verstuurd. Om te zorgen dat WeFact gemachtigd is om uit uw e-mailadres te e-mailen, is een technische aanpassing noodzakelijk. U dient uw hostingbedrijf of ICT partij te vragen een zogenoemd SPF record en DKIM record voor uw domeinnaam in te stellen.
Ga in het menu naar "Instellingen" en kies voor het onderdeel "SPF & DKIM". Hier kunt u kiezen om uw domeinnaam te valideren. Vervolgens kunt u een document downloaden met persoonlijke instructies. Dit document kunt u doorsturen naar uw hostingbedrijf of ICT partij.
Is het niet duidelijk of heeft u vragen hierover, dan beantwoorden wij die graag. U kunt ons per e-mail bereiken op helpdesk@wefact.nl of telefonisch op 085 - 732 57 00.
Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u inkoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.
Geen betaalgegevens nodig