Twinfield: Foutmelding: "De code voldoet niet aan het formaat 1[0-9][0-9][0-9]."
Deze melding heeft te maken met het ingestelde nummerformaat voor klanten in Twinfield.
Oorzaak
Twinfield valideert of het klantennummer dat vanuit WeFact wordt meegegeven voldoet aan het ingestelde formaat voor klanten (dimensietype DEB). Als het nummer hier niet aan voldoet, bijvoorbeeld omdat het te kort is of niet met een 1 begint, wordt de export geblokkeerd.
Oplossing
Controleer en pas het formaat van klantennummers aan in Twinfield:
- Log in op Twinfield.
- Ga naar Instellingen > Administratie-instellingen > Dimensie-typen.
- Klik op het dimensietype Klanten (DEB).
- Onder het kopje Algemeen ziet u de instelling Formaat. Om meer flexibiliteit toe te staan en synchronisatie met WeFact eenvoudiger te maken, adviseren wij hier een asterisk (*) in te voeren. Dit betekent dat elk klantennummerformaat is toegestaan.

Formaat klantennummer