Visma eAccounting integratie: automatisch exporteren en betalingen ophalen

Vanaf nu is er een integratie met Visma eAccounting, het online boekhoudpakket voor zzp’ers en mkb’ers van Visma. Met de integratie tussen WeFact en Visma eAccounting hoef je gegevens niet meer handmatig over te typen. Ook heeft jouw boekhouder inzicht in actuele data, en kan hij of zij daardoor beter advies geven.

WeFact - eAccounting integratie

Automatisch exporten
Vanaf nu kan de financiële data uit WeFact geheel automatisch geëxporteerd worden naar Visma eAccounting. Debiteuren en verkoopfacturen kun je exporteren, evenals crediteuren en inkoopfacturen. De bewuste PDF factuur kan bij de boeking meegestuurd worden.

Boeken op specifieke grootboekrekeningen
Omzet en kosten kunnen specifiek worden weggeboekt middels het instellen van grootboekrekeningen. Ook kan je zien welke data klaar staat om geëxporteerd te worden via de link “Bekijk details”.

Openstaande facturen ophalen
Facturen die je aflettert in Visma eAccounting, wellicht via de automatische bankkoppeling in het boekhoudpakket, kunnen door WeFact opgehaald worden. Hierdoor worden facturen ook in WeFact automatisch op betaald gezet. Een mooie functionaliteit voor een actueel overzicht van de openstaande facturen in WeFact!

Meer over de integratie richting Visma eAccounting lees je in het volgende help-artikel.

Kosteloze integratie
Informeer bij je boekhouder of accountant naar de mogelijkheden. Indien je boekhouder bekend is met WeFact, is een koppeling met Visma eAccounting geheel kosteloos.

Heb je vragen, suggesties of verbeteringen over de integratie? Dan horen we deze graag per e-mail: helpdesk@wefact.nl

Raad WeFact aan bij vrienden en
collega-ondernemers en ontvang € 25,-!

Vrienden uitnodigen

Zet ons Customer Care team in voor een optimale inrichting van je huisstijl

Heb je een volledig ingerichte huisstijl voor je factuur en wil je deze ook voor je offerte gebruiken? Ons Customer Care team helpt graag jouw ingerichte huisstijl over te zetten naar de offerte. Stuur je verzoek voor het overzetten van de huisstijl naar helpdesk@wefact.nl zodat wij dit voor je kunnen verzorgen.

Tevens is het mogelijk om de inrichting van je bestaande huisstijl over te laten zetten naar een huisstijl in de Engelse, Franse of Duitse taal. Zo kun je voor zowel je Nederlandse als buitenlandse klanten exact dezelfde huisstijl hanteren in de taal van je debiteur. Benader ook hiervoor ons Customer Care team.

Ben je op zoek naar meer informatie over de vele mogelijkheden die WeFact te bieden heeft? Bekijk de videoguide waarin we je stapsgewijs meenemen door het pakket.

Een vrijblijvende prijsopgave maken, eenvoudig met WeFact!

Je bent ondernemer en hebt mooie producten of diensten die je graag aan je doelgroep aanbiedt. Je hebt al het een en ander gedaan om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen. Potentiële klanten zullen informatie aanvragen en ook een prijsopgave offerte opvragen.

Prijsopgave maken met WeFact
Met het online offerteprogramma van WeFact kan je eenvoudig een prijsopgave maken. Wanneer je met het programma start, zorg je eerst (samen met de helpdesk) dat de huisstijl voor de offerte lay-out naar wens is. Eventueel kan je meerdere standaard huisstijlen aanmaken.
Dit zorgt er voor dat wanneer je begint met een prijsofferte maken, je eenvoudig de juiste huisstijl kan kiezen. Hierna kan je de rest van de offerte aanvullen met klantgegevens en producten of diensten.

Verdere voordelen van het inzetten van WeFact voor een prijsopgave maken zijn:

  • dat je deze snel online kan verzenden naar je potentiële klant;
  • dat hij of zij deze online kan accepteren;
  • en je alert wordt gemaakt op de status van de offerte.

WeFact helpt je daarom met een correcte en pakkende prijsopgave te maken. Maar ook het succes van het binnenhalen van de opdracht zo groot mogelijk te maken middels het zorgen voor een goede opvolging!

Ervaar het gemak en start een 30 daagse gratis proefperiode!

WeFact update: herinneringen automatisch (paar dagen later) versturen en meer inzicht in betaalbatches inkoopfacturen

Maandag 27 mei is er een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. In deze update hebben we het mogelijk gemaakt om betalingsherinneringen later dan de gestelde betaaltermijn te versturen. Ook kun je vanaf nu de betalingsherinneringen automatisch op een door jou ingesteld tijdstip laten versturen. Tot slot is er meer inzicht in de betaalbatches voor het betalen van inkoopfacturen. Lees hieronder meer over de update.

Automatisch versturen van herinneringen/aanmaningen
Betalingsherinneringen kunnen nu automatisch door WeFact verstuurd worden, op het tijdstip dat jij kiest. Hierdoor heb je er zelf geen omkijken meer naar en kun je verder met ondernemen. Lees hier hoe je automatisch herinneringen/aanmaningen laat versturen.

Later versturen van herinneringen/aanmaningen
WeFact helpt je grip te houden over je openstaande facturen. Bij het verstrijken van de betaaltermijn zal je alert gemaakt worden dat je een betalingsherinnering kan versturen.

Wil je niet direct de dag na verstrijken van de betaaltermijn een betalingsherinnering versturen, dan kun je dit nu instellen. Voorbeeld: je hanteert een betaaltermijn van 14 dagen. Nu kan je opgeven dat je 2 dagen wilt wachten. Op dag 17 zal WeFact pas aangeven dat je een betalingsherinnering kan versturen. Lees hier waar en hoe je dit instelt in je WeFact administratie.

Meer inzicht in betaalbatches (inkoopfacturen)
Na het invoeren van je inkoopfacturen, kan je de nog te betalen inkoopfacturen selecteren en een betaalbatch genereren. Deze betaalbatch kan je importeren bij je bank. Op de gekozen datum worden dan de betalingen uitgevoerd.

In WeFact ontbrak echter het inzicht in deze gegenereerde batches. Met deze update heb je wel inzicht in de batches en kun je zien welke inkoopfacturen erin zitten. Ga in het menu naar “Inkoopfacturen” en kies in het submenu eronder voor “Betaalbatches”. Lees hier meer over hoe je met betaalbatches makkelijk je inkoopfacturen betaalt.

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten, of heb je feedback hoe we WeFact verder kunnen verbeteren? Dan horen we dat graag per e-mail op: helpdesk@wefact.nl.

WeFact update: verbeteringen aan creditfacturen, deelbetalingen en abonnementen

Op 30 april is er een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. Deze update bevat enkele nieuwe functionaliteiten die interessant voor je kunnen zijn.

Uitbreiding op gedeeltelijk crediteren
Vanaf nu zal bij het aanklikken van de actieknop “(Gedeeltelijk) crediteren” op de factuur bekijkpagina gevraagd worden of je de gehele of een gedeelte van de factuur wilt crediteren. Wil je een gedeelte crediteren, dan kun je de bewuste factuurregels aanvinken en het aantal en de prijs per stuk nog aanpassen.
Voor meer informatie over (gedeeltelijk) crediteren kun je het help artikel bekijken.

Verbetering in deelbetalingen
Bij verkoopfacturen was het al mogelijk om een betaalmethode op te geven wanneer een factuur op betaald gezet werd. Vanaf nu kun je ook een betaalmethode opgeven bij een deelbetaling.

Bij inkoopfacturen is het nu ook mogelijk om een betaalmethode op te geven. Bij het volledig op betaald zetten, en uiteraard bij een deelbetaling.

Ieder abonnement op een aparte factuur
Er is een extra instelling toegevoegd die zorgt dat ieder abonnement op een aparte factuur komt, ongeacht meerdere abonnementen van een zelfde debiteur op dezelfde ‘factureren op’ datum. Ieder abonnement genereert een eigen aparte factuur.
U kunt deze instelling vinden door in het menu naar “Instellingen” te gaan en vervolgens naar het onderdeel “Abonnementen”. Onder het kopje “Factureren van abonnementen” kun je nu kiezen voor “Nee, zet ieder abonnement op een aparte factuur”. Eventueel kunt u handmatig conceptfacturen samenvoegen.

En verder

  • Hebben we weer enkele optimalisaties doorgevoerd in de boekhoudkoppelingen.
  • Hebben we de weergave van de factuurtabel op sommige schermbreedtes geoptimaliseerd.

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten, of heb je feedback hoe we WeFact verder kunnen verbeteren? Dan horen we dat graag per e-mail op: helpdesk@wefact.nl.

WeFact update: meerdere pakbon/werkbon documenten en per e-mail toesturen

Op maandag 15 april is er een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. Deze update bevat verbeteringen aan de pakbon/werkbon functionaliteit en de boekhoudkoppeling.

Meerdere documenten
Indien je gebruik maakt van de functionaliteit om op basis van een factuur een pakbon, werkbon, opdrachtbevestiging of leveringsbon te genereren, kon je maar kiezen uit 1 van deze documenten. Met deze update is het mogelijk om meerdere documenten te kiezen. Zo kun je bijvoorbeeld zowel een pakbon als een werkbon in WeFact genereren.

Nog niet bekend met deze functionaliteit? Lees dan het volgende help artikel.

Per e-mail toesturen
Een veel gehoorde wens van gebruikers is het kunnen e-mailen van bijvoorbeeld de werkbon. Ook dit is nu mogelijk! Je kunt het standaard e-mail bericht (per documenttype) naar eigen wens opmaken. Bij het versturen van het document kun je het bericht altijd nog personaliseren.

Het is ook mogelijk vanuit het factuur overzicht om meerdere facturen te selecteren en in bulk de documenten naar PDF te genereren.

Boekhoudkoppeling verbeteringen

  • Algemeen: ophalen van openstaande postenlijst uit de boekhouding verder geoptimaliseerd zodat het proces sneller verloopt.
  • Exact online: een factuur met incasso krijgt als betalingsconditie ‘IN’, zodat de incassofacturen ook in de boekhouding inzichtelijk zijn.
  • Twinfield: een inkoopfactuur met status ‘creditfactuur’ krijgt bij de boeking nu het vinkje ‘credit inkoopfactuur’.

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten, of heb je feedback hoe we WeFact verder kunnen verbeteren? Dan horen we dat graag per e-mail op: helpdesk@wefact.nl.

WeFact update: condities voor eigen velden om wel/niet te tonen

Op 15 maart is er een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. Deze update bevat veel kleine verbeteringen onder de motorkap, maar ook interessante zaken die je direct kunt toepassen.

Condities voor eigen velden
Je kunt vanaf nu gebruik maken van condities voor eigen velden. Met deze condities kun je bepalen of bepaalde tekst in je huisstijl (zowel e-mailberichten als PDF bestanden) wel of niet getoond mag worden. Handig wanneer je niet altijd een eigen veld invult en in dat geval dus ook niet wil tonen.

Voorbeeld, vrije veld ‘Verzekeringsnummer’
Is het vrije veld ‘Verzekeringsnummer’ niet ingevuld bij een debiteur, dan zou er komen te staan: “Verzekeringsnummer: “. Niets erachter, omdat je bij de debiteur geen verzekeringsnummer hebt ingevuld. Met deze update is het mogelijk deze situatie af te vangen door er een conditie omheen te zetten.

De tekst binnen de conditie wordt dan alleen getoond indien er daadwerkelijk iets opgegeven is. Je hoeft overigens deze condities niet te raden, in de huisstijl editor staat bij alle variabelen een rubriek ‘Eigen velden – condities’ waar je ze in terug kunt vinden.

Verbeteringen in de inkoopmodule
Daarnaast hebben we diverse verbeteringen doorgevoerd in de inkoopmodule. Zo worden corrupte PDF bestanden nu door WeFact automatisch gecorrigeerd, waardoor ze wel geaccepteerd worden. We hebben dit ook bij corrupte UBL bestanden toegepast.

En verder

  • Hebben we veel optimalisaties doorgevoerd in de boekhoudkoppelingen.
  • Kun je briefpapier nu toepassen op alle documenten in een huisstijl of in alle documenten in al je huisstijlen.

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten, of heb je feedback hoe we WeFact verder kunnen verbeteren? Dan horen we dat graag per e-mail op: helpdesk@wefact.nl.

Een WeFact accountant vinden bij jou in de buurt

Veel ondernemers werken naar volle tevredenheid met WeFact voor het versturen van facturen maar ook het invoeren van inkoopfacturen. Uiteindelijk dient deze administratie doorgezet te worden naar een boekhouder of accountant voor bijvoorbeeld het maken van een jaarrekening. Om deze reden heeft WeFact een aantal koppelingen ontwikkeld met boekhoudprogramma’s die veelgebruikt worden.

Nooit meer overtypen
Om efficiënt te werk te gaan is het verstandig om te zorgen dat de informatie van het facturatieprogramma online foutloos doorgezet worden naar het boekhoudpakket van de accountant. Dit scheelt tijd en moeite die beter in andere zaken gestoken kunnen worden.

Ben jij nog op zoek naar een boekhouder of accountant die ook bekend is met WeFact? Neem dan een kijkje op onze accountantzoekerpagina en vind er een bij jou in de buurt!

Videoguide, word een WeFact expert!

Hoe werkt WeFact, hoe ziet het programma er uit, kun je mij eens de mogelijkheden vertellen? Dit zijn vragen die we krijgen bij WeFact. Om deze reden hebben we een complete videoguide gemaakt. In deze videoguide nemen we je stapsgewijs mee door het pakket en belichten we alle onderdelen.

Alleen op zoek naar meer informatie over een bepaald onderdeel? Geen probleem, je kan eenvoudig een specifiek hoofdstuk bekijken. Op deze manier word jij een WeFact expert en leer je WeFact kennen door een persoonlijke uitleg van onze WeFacters.

Bekijk de videoguide en ervaar het gemak van online factureren!

WeFact maakt e-factureren eenvoudig met Simplerinvoicing koppeling van tradeinterop

“Online facturatieprogramma WeFact maakt het voor ondernemers mogelijk om eenvoudig en direct vanuit de software beveiligd te kunnen e-factureren. WeFact heeft daarvoor met PEPPOL Access Point provider tradeinterop een koppeling gerealiseerd met het netwerk van Simplerinvoicing, dat gebaseerd is op PEPPOL.”

Ondernemers die gebruik maken van WeFact hoeven hierdoor niet langer een account aan te maken bij een externe e-facturatie dienstverlener. Met de nieuwe koppeling kunnen ondernemers direct vanuit de software e-factureren via het beveiligde netwerk van Simplerinvoicing.

Eenvoudig e-factureren via Simplerinvoicing
Organisaties vragen hun leveranciers in toenemende mate om facturen niet alleen elektronisch aan te leveren, maar ook via het beveiligde Simplerinvoicing netwerk. De Nederlandse overheid is hier een goed voorbeeld van. “Ook onze klanten krijgen hiermee te maken”, aldus Roel Korting, algemeen directeur van WeFact. “De koppeling van tradeinterop maakt het voor duizenden WeFact ondernemers mogelijk om zonder enige technische kennis of ingewikkelde procedures te kunnen e-factureren via Simplerinvoicing. Voor ons is dit een mooie stap naar de toekomst, waarin we blijven innoveren om factureren zo eenvoudig mogelijk te maken voor ondernemers.”

Access Point as a Service
WeFact maakt voor deze koppeling gebruik van de Access Point as a Service (APaaS) oplossing van tradeinterop. Henk van Koeverden, directeur van tradeinterop: “Deze oplossing stelt softwareleveranciers in staat e-facturatie toegankelijk en drempelloos te maken. Ondernemers hoeven zich hierdoor niet bezig te houden met de technische aspecten van e-factureren en doordat wij het PEPPOL Access Point implementeren en beheren kunnen ook softwareleveranciers zich bezig houden met hun core business. Wij halen voor hen de complexiteit uit de implementatie.”

Over WeFact
Online facturatieprogramma WeFact is speciaal ontwikkeld voor ondernemers, zodat zij zonder boekhoudkennis zelf de administratie kunnen voeren. Deze oplossing maakt het mogelijk om foutloos (periodiek) te factureren, waardoor veelgemaakte fouten in Word of Excel tot het verleden behoren. WeFact sluit naadloos aan en is officieel partner van onder andere Twinfield, Exact Online, Unit4 en SnelStart.
www.wefact.nl

Over tradeinterop
Tradeinterop helpt zzp, mkb, grote ondernemingen en softwareleveranciers bij het elektronisch uitwisselen van facturen en orders. Tevens ondersteunt tradeinterop organisaties bij het onboarden van leveranciers/klanten om te e-factureren en e-orderen. Kortom: wij maken interactie tussen klanten en leveranciers simpel.
www.tradeinterop.com