Er is weer een nieuwe update uitgebracht voor de WeFact facturatie app. Wanneer je gegevens wijzigt bij de debiteur ontvang je nu een checklist waarmee je kunt bepalen welke gegevens je wilt synchroniseren naar facturen en offertes.
Wijzig je bijvoorbeeld zowel de adresgegevens als de huisstijl bij een debiteur, dan kun je per onderdeel aangeven of je deze gegevens ook voor alle concept en openstaande offertes en/of facturen wilt wijzigen.
Zojuist is er een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. Hierbij is het mogelijk om gebruik te maken van offerte sjablonen.
Het is al langere tijd mogelijk om eigen PDF bestanden te gebruiken bij de offerte. Denk hierbij aan een voorblad, tekstuele toelichting zoals algemene voorwaarden of afbeeldingen van jouw producten en/of werkzaamheden. Je kunt deze PDF bestanden toevoegen bij een offerte maken of bewerken. Vanaf deze update is het ook mogelijk om offerte sjablonen in te stellen. Wel zo handig als je vaker dezelfde PDF bestanden gebruikt!
Naast de PDF opbouw kun je ook losse bijlagen toevoegen aan het offerte sjabloon. Doordat de documenten bewaard worden, kun je snel uitgebreide offertes maken!
Er is een extra menu item gekomen voor deze offerte sjablonen. Deze vind je onder het kopje “Offertes” in het menu. Je vind hier een overzicht van alle offerte sjablonen, je kunt nieuw sjablonen aanmaken en huidige sjablonen bewerken.
Zodra er offerte sjablonen zijn gemaakt, zijn deze makkelijk toe te passen op een offerte. Kies bij het aanmaken van de offerte voor het gewenste sjabloon bij het onderdeel voor de document opbouw.
Meer over het gebruik van offerte sjablonen vind je in het helpartikel. Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.
Er is weer hard gewerkt aan een update voor de gratis facturatie app van WeFact. Vanaf nu is het mogelijk om bijlages toe te voegen, te verwijderen en te bekijken in de mobiele app.
Bijlages toevoegen en bekijken
Met de vernieuwde versie is het mogelijk om bijlages toe te voegen in de app. Het toevoegen van een bijlage in de app is erg gemakkelijk. Zo kun je een bijlage selecteren bij een factuur maken. Ook kun je bijlages toevoegen bij offertes, debiteuren en crediteuren. Wil je een bijlage toevoegen, dan krijg je de mogelijkheid om een foto te maken met de camera, een foto te kiezen uit de fotogalerij of om een ander type bestand te kiezen vanaf jouw telefoon.
Ook kun je gemakkelijk een bijlage verwijderen. Een bijlage verwijderen doe je door deze aan te klikken en op “verwijderen” te klikken. Nog sneller een bijlage verwijderen? Swipe dan de bijlage vanuit de lijst naar links en er komt meteen een verwijder knop tevoorschijn.
Je kunt natuurlijk ook op ieder gewenst moment de bijlages bekijken. PDF-bestanden en afbeeldingen tonen we direct in de app! Andere bestanden kun je ook openen, maar hiervoor heb je een externe app nodig. Daarnaast kunnen alle bestandstypes gedeeld worden.
Er is weer een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. Vanaf nu zijn meer landen toegestaan voor het activeren van 2-staps authenticatie en zijn er een aantal verbeteringen aangebracht in een aantal boekhoudkoppelingen. Lees snel verder voor alle informatie!
Meer landen toegestaan voor het activeren van 2FA
Vanaf nu is het mogelijk om bijna alle landcodes uit Europa te kiezen om de SMS naar toe te sturen voor de verificatie van de 2-staps authenticatie. Je kunt uit de lijst gemakkelijk het juiste land selecteren, waardoor de landcode automatisch wordt ingevuld.
Yuki: betalingen ophalen
Het is nu mogelijk om betalingen vanuit Yuki op te halen! Dit kon al voor een aantal andere boekhoudpakketen, maar dit hebben we nu ook mogelijk gemaakt voor Yuki. Zo is de administratie nog sneller up-to-date.
Twinfield: boekingsregels samenvoegen in de export
Vanaf nu is het mogelijk om factuurregels met hetzelfde BTW-percentage samen te voegen in de export naar het boekhoudpakket Twinfield. Dit kan gunstig zijn in bijvoorbeeld de performance en lagere kosten omdat je onder de fair use limit van het boekhoudpakket blijft. Hoe je dit instelt vind je hier.
Wil je dit activeren? Dan vind je deze instelling terug onder de Twinfield instellingen onder het kopje “Overige instellingen”.
Hieronder geven we een voorbeeld hoe dit in de boekhouding terecht zal komen wanneer de instelling actief is. Zoals je ziet zijn er een aantal regels met 21% BTW en een aantal met 9% BTW. Ook is er een korting op de totale factuur.
Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.
Main Capital Partners (“Main”) kondigt vandaag de samenwerking aan met de Nederlandse facturatiesoftwarespecialist WeFact. Deze strategische samenwerking is gevormd om gezamenlijk de nationale en internationale groei van WeFact te versnellen. Geleid door het management en ondersteund door de expertise van Main binnen de internationale softwaremarkt, zal WeFact haar marktpositie versterken en het productportfolio verder ontwikkelen, om een nog grotere toegevoegde waarde te leveren aan haar klanten en partners.
WeFact, opgericht in 2005 en gevestigd in Eersel, levert al ruim 18 jaar een veelzijdige en moderne oplossing voor het versturen van facturen, het opmaken van offertes en het verwerken van inkoopfacturen zodat klanten continue inzicht en controle behouden over hun administratie. Het snelgroeiende softwarebedrijf bedient meer dan tienduizenden ondernemers uit Nederland, België en tal van andere Europese landen. Meer dan 750 accountantskantoren adviseren WeFact, dat naadloos gekoppeld kan worden aan boekhoudpakketten, als de ideale online facturatie- en administratieoplossing voor ondernemers.
Groeiversnelling
WeFact en Main zullen intensief samenwerken om zowel een nationale als internationale groeiversnelling te realiseren. De groeistrategie zal onder andere bestaan uit het verdiepen en verbreden van het productaanbod, het (inter)nationaal verkopen door het interne team en via partners, en het onderzoeken van mogelijkheden voor strategische overnames.
Roel Korting, Chief Executive Officer van WeFact: “Wij kijken ernaar uit om de handen met Main ineen te slaan en gezamenlijk WeFact uit te bouwen tot een leidende internationale speler. Met de kennis en internationale ervaring van Main, in combinatie met onze technische en commerciële expertise, zijn wij gezamenlijk uitstekend gepositioneerd om de ambitieuze groeiplannen en verdere professionalisering van onze onderneming te realiseren. Kortom: dezelfde mensen, met behoud van kernwaarden, service en ambitie. Maar met versterking!”
Jeroen Blox, Chief Technology Officer van WeFact: “Om WeFact op te schalen en te ondersteunen is een sterke en ervaren partner nodig, die aansluit bij onze unieke WeFact cultuur. Deze solide partner hebben wij in Main gevonden. De drive om het beste product te maken is al 18 jaar onveranderd. Met Main als partner kunnen wij de continuïteit aan onze klanten waarborgen terwijl ons prestatiegerichte team zich richt op het benutten van nieuwe groeimogelijkheden in de markt. Deze samenwerking stelt ons in staat om de verdieping en verbreding van ons productaanbod en de verdere internationale uitrol van WeFact te realiseren.”
Ivo van Deudekom, Investment Director bij Main Capital Partners: “Wij kennen de oprichters en het management team van WeFact al jaren en zijn onder de indruk van de manier waarop zij de organisatie op een duurzame en snel groeiende manier succesvol hebben opgebouwd. Daarom zijn wij verheugd om met WeFact samen te werken en het bedrijf te ondersteunen in haar volgende fase. WeFact is een toonaangevende softwareleverancier in de facturatie en administratie markt met een uitermate modern product. Met behulp van WeFact, kunnen ZZP’ers, kleine ondernemers en MKB bedrijven zichzelf ontzorgen en meer inzicht, controle en efficiëntie verwezenlijken voor hun organisatie. Wij kijken er daarom enorm naar uit om gezamenlijk de klantenbasis nog groter en internationaler te maken.”
Onze geheel vernieuwde mobiele app is sinds kort beschikbaar voor iedereen! Maar we blijven niet stilzitten, er is namelijk een nieuwe update beschikbaar voor de WeFact app.
Vanaf nu is het mogelijk om offertes en facturen via de mobiele app te delen en te printen. Handig als je deze bijvoorbeeld via WhatsApp wilt delen met de klant of deze ter plekke wilt uitprinten! Zowel bij de offertes als bij de facturen is hiervoor een extra actieknop toegevoegd “Delen / Afdrukken”.
Om de offerte of factuur te delen of te printen open je allereerst de gewenste offerte/factuur. Bovenin klik je op “Meer” en hierna kies je voor “Delen / Afdrukken”. Je kunt nu kiezen om de offerte/factuur te delen via verschillende kanalen of om te verbinden met de printer.
2023 is alweer begonnen! Toch blikken we graag nog even terug op de ontwikkelingen die we in het laatste kwartaal van 2022 hebben doorgevoerd.
Nieuwe mobiele app
In november was het zover en werd ons harde werken beloond met een gloednieuwe mobiele app. In de vernieuwde WeFact app vind je alle functies die je gewend was in de oude app én meer handigheden. En dat allemaal in een geheel vernieuwde uitstraling! Met de mobiele app heb je altijd en overal jouw gehele administratie bij de hand en maak je eenvoudig facturen en offertes aan. Ook voeg je gemakkelijk jouw bonnetjes toe door er een foto van te maken.
Maak jij nog geen gebruik van de mobiele app? Download hem dan voor Android of iOS.
Verbeteringen inkoop
Naast verbeteringen op het gebied van herkenning van inkoopfacturen, is het nu ook mogelijk om een extra bijlage toe te voegen aan een inkoopfactuur. Deze mogelijkheid vind je bij de inkoopfactuur onder het tweede tabje “Bijlage”.
Procentuele korting op prijs product in kortingsmodule
Er is een nieuwe optie bijgekomen in de kortingsmodule. Hierdoor is het mogelijk om een procentuele korting toe te passen op een product. Kies je voor deze optie, dan moet er in het tabblad “Voorwaarden” een product gekozen worden. Hier kun je ook het kortingspercentage opgegeven.
Bevestiging van offerte acceptatie sturen naar de klant
Heeft jouw klant de offerte geaccepteerd? Dan kun je hier een bevestigingsmail van versturen. Je kunt dit handmatig doen, maar kunt ook instellen dat dit automatisch mag gebeuren wanneer de offerte online geaccepteerd is. Lees hier hoe je de bevestigingsmail kunt versturen.
Blijf ons volgen
Vanaf nu zijn we ook op Instagram te vinden! Volg ons hier voor leuke nieuwtjes, updates van ons pakket en handige tips. Geen Instagram account? Volg ons dan op LinkedIn, Facebook of Twitter.
We blijven ontwikkelen en houden jullie op de hoogte!
Er is weer een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. Zo kun je nu procentuele korting geven op een product in de kortingsmodule en kun je aangeven of er bij abonnementen, losse facturen of beide automatisch geïncasseerd mag worden. Lees snel verder voor alle ontwikkelingen!
Procentuele korting in kortingsmodule
Er is een nieuwe optie bijgekomen in de kortingsmodule. Vanaf nu is het mogelijk om een procentuele korting in te stellen op basis van een product. Kies je voor deze optie, dan moet er in het tabblad “Voorwaarden” een product gekozen worden. Hier kun je ook het kortingspercentage opgegeven.
Daarnaast is het mogelijk om te kiezen of de korting ook toegepast mag worden op factuurregels met een periode en een abonnement. Wanneer je hiervoor kiest, wordt de korting opgeslagen bij het abonnement en zal deze korting blijven doorlopen zelfs als de korting is verlopen in de kortingsmodule.
Nieuwe instelling automatische incasso
Wil je jouw abonnementen wel automatisch incasseren en losse facturen niet of juist andersom? Dat hebben we nu mogelijk gemaakt door een extra instelling. Je kunt per debiteur aangeven of facturen en abonnementen, alleen facturen of alleen abonnementen automatisch geïncasseerd mogen worden. Daarnaast is het ook mogelijk om bij het aanmaken van het abonnement te kiezen voor automatische incasso. Meer over deze instelling vind je hier.
Synchroniseren van prijswijziging naar abonnement
Vanaf nu krijg je een melding wanneer je een productprijs handmatig wijzigt en er bestaande abonnementen met dezelfde prijs en periode in de administratie staan. Je ziet meteen hoeveel abonnementen er zijn gevonden en je kunt meteen de prijs voor deze abonnementen synchroniseren. Zo vergeet je de prijzen van de abonnementen niet aan te passen!
Duidelijkere melding bij onderhoud
Vanaf nu verschijnt er 30 minuten voordat onderhoud begint een extra pop-up met een timer die aftelt. Zo ben je altijd op de hoogte wanneer onderhoud begint en kun je alles nog netjes opslaan.
Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.
Zoals jullie misschien weten, zijn we de laatste tijd druk bezig geweest met het ontwikkelen van een geheel vernieuwde WeFact app. We zijn dan ook trots om te vertellen dat deze vanaf nu voor iedereen beschikbaar is!
Nieuwe mobiele app voor iOS en Android In de WeFact app vind je alle functies die je gewend bent in de oude mobiele app en meer handigheden! Je kunt gemakkelijk debiteuren, crediteuren, producten, offertes, facturen, inkoopfacturen en abonnementen aanmaken en beheren. Ook heb je direct overzicht over welke taken nog open staan.
Altijd en overal jouw administratie De mobiele app zorgt ervoor dat je altijd en overal jouw gehele administratie bij de hand hebt. Zo heb je overal inzicht in jouw openstaande facturen en kun je hiervoor eenvoudig herinneringen of aanmaningen versturen. Ook heb je altijd je klantgegevens bij de hand en kun je gemakkelijk nieuwe offertes of facturen maken. Met de app is het ook mogelijk om een foto te maken van een bonnetje, zodat je deze als inkoopfactuur kunt toevoegen. Nooit meer verloren bonnetjes dus! Door de mobiele app ben jij nog sneller klaar met je administratie.
Meer functionaliteiten volgen Deze nieuwe mobiele app stelt ons in staat om beter door te ontwikkelen aan nieuwe functionaliteiten. We geloven namelijk dat voor iedere ondernemer de mobiele app een fantastische aanvulling is voor kleine acties, snel inzicht of een bonnetje te fotograferen.
Zijn er zaken die je mist of beter kunnen, dan horen we die graag per e-mail op helpdesk@wefact.nl.
Zojuist is er een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. Hierin zijn een aantal mooie verbeteringen meegenomen voor de inkoop en offertes. Lees snel verder voor meer informatie!
Verbeteringen inkoop
In deze update zijn een hoop verbeteringen doorgevoerd in het herkennen van geüploade inkoopfacturen.
Nerd-alert, hier alle details!
Factuurnummers worden slimmer herkend
Verschillende datumformats worden beter ondersteund
Betere herkenning van Nederlandse en Europese crediteuren, met bijbehorende adresgegevens
Betere herkenning van KvK-nummers en btw-nummers
Herkenning van Europese btw-nummers
Naast deze verbeteringen in de herkenning is het nu ook mogelijk om een extra bijlage toe te voegen aan een inkoopfactuur. Deze mogelijkheid vind je bij de inkoopfactuur onder het tweede tabje “Bijlage”.
Bevestiging van een geaccepteerde offerte versturen
Wanneer een klant een offerte uit WeFact online accepteert, kan hij deze altijd downloaden samen met de bevestiging van het accepteren. Meerdere WeFact-gebruikers hadden de wens om nog een extra e-mail bevestiging van de acceptatie naar de klant te kunnen versturen. Zo kan de klant de acceptatie altijd terugvinden in zijn of haar eigen mailbox. We hebben dit nu mogelijk gemaakt! Lees hier hoe je de bevestigingsmail kunt versturen.
Naast de bovengenoemde verbeteringen zijn er nog een aantal andere ontwikkelingen doorgevoerd. Zoals bijvoorbeeld het kunnen hernoemen van een huisstijlnaam, het tonen van de adresgegevens van een debiteur bij uitgebreid zoeken en het tippen om een online betaallink mee te sturen met je facturen wanneer je dit nog niet hebt ingesteld.
Heb je nog vragen over bovenstaande of ideeën om WeFact naar een hoger niveau te tillen? Dan horen wij graag van je! We zijn telefonisch en per e-mail bereikbaar op werkdagen.