Kwartaalupdate Q3: Productvoorraad beschikbaar en ISO 27001

We nemen je graag mee in de ontwikkelingen van dit kwartaal!

Productvoorraad beschikbaar voor iedereen!

De testfase van onze productvoorraad functionaliteit is succesvol afgerond en vanaf nu beschikbaar voor alle gebruikers! Probeer het vandaag nog uit en ontdek hoe het je voorraadbeheer kan verbeteren. 

Na een 14-daagse gratis proefperiode kun je de module afnemen voor € 15,- p/m.

Met de module productvoorraad wordt je voorraad automatisch aangepast bij iedere verkoop en kun je meldingen instellen voor lage voorraadstanden, zodat je nooit voor verrassingen komt te staan! 

In de laatste update hebben we het mogelijk gemaakt om je voorraad bij te werken via een inkoopfactuur wanneer je nieuwe producten hebt ingekocht. Ook kun je nu magazijnen en barcodes toevoegen aan jouw producten, waardoor je deze gemakkelijker kunt ordenen.

ISO 27001 certificering

We zijn blij om te melden dat WeFact sinds 28 juni 2024 officieel ISO 27001 gecertificeerd is! In deze digitale tijd is het beschermen van gegevens van onze klanten, zoals persoonlijke en bedrijfsinformatie, essentieel. Deze certificering toont aan dat we actief maatregelen nemen om de veiligheid van jouw gegevens te waarborgen en bescherming te bieden tegen bedreigingen zoals hackers en datalekken. Zo kun je met vertrouwen blijven werken binnen een veilig systeem.

We blijven door ontwikkelen om WeFact beter te maken!

Nieuwe module: productvoorraad

Het beheren van en grip houden op je productvoorraad kan een uitdaging zijn, door uitstaande offertes en facturen. Bij WeFact begrijpen we hoe belangrijk het is om je voorraad op orde te hebben. Daarom hebben we een nieuwe module ontwikkeld: productvoorraad.

Je kunt de productvoorraad module voor € 15,- per maand afnemen. Probeer het nu 14 dagen gratis!

Productvoorraad in WeFact

Waarom Voorraadbeheer in WeFact?

Als ondernemer wil je altijd weten hoeveel producten je op voorraad hebt, wanneer je nieuwe bestellingen moet plaatsen en of je aan de vraag van klanten kunt voldoen. De nieuwe voorraadfunctionaliteit in WeFact helpt je om dit allemaal moeiteloos te beheren, direct vanuit je vertrouwde WeFact-omgeving!

De voordelen:

  • Realtime inzicht in je voorraad: WeFact biedt je een actueel overzicht van je voorraad, zodat je altijd precies weet hoeveel je nog op voorraad hebt.
  • Automatische voorraadupdates: Iedere keer wanneer je een factuur maakt en een product verkoopt, wordt de voorraad automatisch aangepast. Dit gebeurt ook wanneer je een inkoopfactuur verwerkt met het betreffende product.
  • Voorkom voorraadtekorten: Met meldingen voor lage voorraadstanden kun je tijdig nieuwe bestellingen plaatsen.

Hoe werkt de productvoorraad module?

De nieuwe productvoorraad module is eenvoudig te gebruiken en naadloos geïntegreerd met de rest van WeFact. Hieronder leggen we uit hoe het werkt:

  1. Producten toevoegen: Voor ieder product kun je nu een beginvoorraad instellen. Dit kan eenvoudig via het productoverzicht of bij het aanmaken van een nieuw product. Doe dit handmatig of via een Excel/CSV bestand.
  2. Voorraad wordt automatisch bijgewerkt/gereserveerd: Wanneer je een factuur maakt en een product verkoopt, wordt de voorraad automatisch verlaagd met de verkochte aantallen. Dit gebeurt in realtime, zodat je altijd up-to-date informatie hebt over je voorraad.
  3. Inkopen verwerken: Wanneer je nieuwe voorraad ontvangt van een leverancier, kun je eenvoudig de voorraad bijwerken. Dit kan handmatig via de productpagina of automatisch als je gebruik maakt van inkoopfacturen.
  4. Meldingen bij lage voorraad: Je kunt instellen dat je automatisch een melding krijgt wanneer de voorraad van een product onder een bepaalde drempel komt. Zo voorkom je dat je klanten moet teleurstellen omdat een product niet op voorraad is.
  5. Voorraadoverzicht: Via het dashboard kun je altijd een overzicht inzien van al je producten en hun actuele voorraadstatus. Je ziet direct welke producten aangevuld moeten worden en welke goed op voorraad zijn.

Voor wie is deze functionaliteit geschikt?

De nieuwe productvoorraad module is een geweldige toevoeging voor bedrijven die fysieke producten verkopen. Of je nu een kleine ondernemer bent met een beperkt aantal producten of een groter bedrijf runt, deze tool maakt het beheren van je voorraad een stuk eenvoudiger.

Test het 14 dagen gratis!

De nieuwe productvoorraadfunctie in WeFact helpt je om efficiënter te werken, kosten te besparen en klanttevredenheid te verhogen door altijd zicht te hebben op je voorraad. Door voorraadbeheer te integreren in je facturatieproces, bespaar je tijd en voorkom je fouten. Probeer de nieuwe functionaliteit vandaag nog uit en ontdek hoe het je voorraadbeheer kan verbeteren!

Heb je nog vragen over de nieuwe productvoorraad module? Neem dan contact met ons op, we helpen je graag verder!

WeFact breidt uit naar België!

WeFact, de nummer 1 facturatiesoftware in Nederland, breidt uit naar België. Als marktleider in facturatieoplossingen heeft WeFact, dat sinds 2005 bestaat, tienduizenden ondernemers geholpen hun facturatieproces te optimaliseren en digitaliseren. Met de uitbreiding naar België wil WeFact ook Belgische ondernemers helpen en naadloos laten samenwerken met boekhouders en accountants.

De uitbreiding naar België is een belangrijke stap in de missie van WeFact om haar facturatieoplossing ook buiten Nederland aan te bieden. “Na bijna 20 jaar hebben we een sterke positie in Nederland, en een sterk team. België voelt als een logische eerste stap. We zien veel kansen in Vlaanderen, doordat een uitgebreide facturatieoplossing als WeFact ontbreekt. We gaan het leven van ondernemers makkelijker maken en de samenwerking met accountants sterk verbeteren.” aldus Roel Korting, CEO van WeFact.

Geschikt voor de Belgische markt

WeFact is volledig geschikt voor de Belgische markt. Na aanmelding zal de administratie ingericht klaar staan conform de Belgische wet- en regelgeving. WeFact biedt een gratis opstartservice, om te helpen de huisstijl van facturen naar wens aan te passen. Klanten en leveranciers kunnen eenvoudig via Excel geïmporteerd worden. Factureren met WeFact en het invoeren van aankoopfacturen helpt de ondernemer grip te houden. Er is tevens een overzicht voor de btw-aangifte en btw-listing. En de boekhouding kan geëxporteerd worden naar o.a. Exact Online, Yuki en nog zes anderen.

WeFact bereid ondernemers voor op verplichting Peppol 2026

Met de naderende verplichting van Peppol in 2026, biedt WeFact ondernemers de mogelijkheid en ondersteuning om voorbereid te zijn hierop. WeFact biedt Peppol gratis aan en helpt ondernemers dus naadloos over te stappen op e-facturatie.

Over WeFact, marktleider in Nederland

WeFact staat bekend om zijn eenvoudige en probleemloze administratiesoftware, speciaal ontworpen voor ondernemers. Ondernemers kunnen moeiteloos offertes en facturen aanmaken en aankoopfacturen verwerken, waardoor administratieve taken aanzienlijk worden vereenvoudigd en er beter inzicht is. WeFact wordt door tienduizenden ondernemers gebruikt en door bijna 1.000 accountants- en boekhoudkantoren geadviseerd.

Gratis proberen

Belgische ondernemers kunnen vrijblijvend kennis maken met WeFact door de gratis proefperiode van 30 dagen. Ondernemers kunnen zelf ervaren hoe de software helpt efficiënter te werken en de administratie te vereenvoudigen.

Meer informatie of vragen over hoe WeFact kan helpen? We zijn bereikbaar via e-mail op helpdesk@wefact.nl of telefonisch op +31 (0)85 – 732 57 00.

WeFact behaalt ISO 27001 certificering

We zijn verheugd aan te kondigen dat WeFact sinds 28 juni 2024 officieel ISO 27001 gecertificeerd is! Deze prestatie onderstreept ons voortdurend streven naar kwaliteit en het waarborgen van de hoogste normen op het gebied van informatiebeveiliging en gegevensbescherming voor onze klanten.

Wat is ISO 27001?

ISO 27001 is een internationaal erkende norm voor informatiebeveiliging, opgesteld door de International Organization for Standardization (ISO). De norm biedt een kader voor het opzetten, implementeren, beheren en continu verbeteren van een Information Security Management System (ISMS). Het doel van ISO 27001 is om bedrijven te helpen bij het beveiligen van hun informatie.

Waarom is dit belangrijk?

In de huidige digitale wereld is bescherming van informatie van een organisatie erg belangrijk. Denk hierbij aan het beschermen van persoons- en/of bedrijfsgegevens, bescherming tegen hackers en inbraak. Door te voldoen aan de ISO 27001 norm, laat WeFact zien dat we proactief maatregelen nemen om de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van klantgegevens te waarborgen.

Wat betekent dit voor onze klanten?

Voor onze klanten betekent het kiezen voor WeFact dat ze kunnen vertrouwen op goede veiligheid en betrouwbaarheid van de diensten. De gevoelige informatie van onze klanten is in goede handen, doordat WeFact voldoet aan de hoogste normen op het gebied van informatiebeveiliging.

De ISO 27001 certificering is een belangrijke mijlpaal voor WeFact en een bewijs van ons commitment aan informatiebeveiliging. We handhaven deze hoge standaard en werken voortdurend aan nieuwe verbeteringen.

WeFact update: nieuw online betaalscherm

Er is zojuist een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. In deze update hebben we het online betaalscherm een update gegeven!

Wat is er verbeterd

Maak je in WeFact gebruik van de online betaallink? Dan kunnen jouw klanten eenvoudig betalen. Na de vernieuwing van de offerte online accepteer pagina, hebben we nu ook het online betaalscherm vernieuwd. Hierdoor kan jouw klant de originele factuur zien naast de betaalgegevens. Zo is het nog duidelijker waarvoor de klant betaalt.

Als de originele factuur nog niet zichtbaar is op jouw online betaalscherm, dan kun je dit inschakelen bij de instellingen. Ga hiervoor naar “Instellingen” -> “Betaalmogelijkheden” -> “Online betalen via Mollie” -> “Online betaalscherm voorkeuren”.

Ook is de mobiele gebruikerservaring flink verbeterd. Tegenwoordig vinden veel betalingen plaats via een mobiel scherm, we vinden het daarom belangrijk dat betalingen zo simpel mogelijk zijn voor klanten van WeFact-gebruikers.

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteit of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.

Kwartaalupdate Q2: Facturen direct zichtbaar in Twinfield, veiliger inloggen en meer

We hebben weer veel ontwikkeld dit kwartaal en vertellen je hier graag meer over!

Bekijk WeFact facturen direct in Twinfield

Dankzij de mooie samenwerking met Twinfield kun je WeFact verkoop- en inkoopfacturen nu rechtstreeks in Twinfield bekijken. In plaats van enkel een link naar WeFact, kun je nu de originele factuur of inkoopfactuur direct naast de boeking in Twinfield bekijken. Om gebruik te maken van deze functie moet de documentlink met vrije tekstveld 3 zijn ingesteld in Twinfield. 

Veiliger inloggen met twee-staps authenticatie

De veiligheid en beveiliging van je administratie is cruciaal. Dit begint met het kiezen van een sterk wachtwoord en iedere medewerker (gratis) te voorzien van een eigen inlog. Naast een sterk wachtwoord en individuele inloggegevens is ook twee-staps authenticatie belangrijk. Dit houdt in dat er naast de gebruikersnaam en wachtwoord een tijdelijke geldige code ingevuld moet worden. Deze code ontvang je per e-mail. WeFact onthoudt jouw apparaat waardoor je niet bij elke inlogpoging opnieuw hoeft in te loggen!

Ook is het vanaf nu mogelijk om in de administratie te zien met welke apparaten en browsers je bent ingelogd en kun je apparaten vergeten. Als je dit doet, moet er bij de volgende inlogpoging opnieuw een toegangscode worden ingevuld.

Maak je gebruik van een authenticator app? Dan heb je nu de mogelijkheid om de browser 14 dagen te onthouden. Zo hoef je niet meer bij elke inlogpoging de toegangscode in te vullen.

WeFact België

WeFact breidt uit naar België! Met de nieuwe ontwikkelingen die we hebben gedaan is WeFact volledig geschikt voor Belgische ondernemers. Zo hebben we het Belgisch BTW overzicht geïmplementeerd, met aanvullend de BTW listing. Daarnaast hebben we voor Belgische ondernemers een gestructureerde mededeling beschikbaar gemaakt bij zowel verkoop- als inkoopfacturen.

Vernieuwingen taken en interacties

De CRM module in WeFact is dit kwartaal uitgebreid getest met een groep bètagebruikers. Op basis van de feedback van deze groep hebben we verbeteringen doorgevoerd. Hier zijn enkele van de nieuwe en verbeterde functies:

  • Taaktoewijzing met één klik: Wijs taken eenvoudig aan jezelf toe.
  • Verbeterde resultaten: Meest recente facturen, offertes en inkoopfacturen staan nu bovenaan.
  • API-integratie: Taken en interacties zijn nu beschikbaar via de API.
  • Dashboard overzicht: ‘Mijn taken’ zijn nu zichtbaar op het dashboard.
  • Status van taken: Taken kunnen nu de status ‘Te doen’, ‘In uitvoer’ of ‘Voltooid’ krijgen.
  • E-mail notificaties: Ontvang notificaties bij nieuwe of bewerkte taken.
  • Bijlagen toevoegen: Voeg bijlagen toe aan taken en interacties.
  • Extra contact bij interacties: Kies een extra contactpersoon bij interacties.
  • Uitgebreide omschrijvingen: Omschrijvingen kunnen nu tot 1.000 karakters bevatten.
  • Sneller taken aanmaken: Gebruik de ‘Nog een aanmaken’ optie om snel meerdere taken te creëren.

Nieuw online betaalscherm

Na de vernieuwing van de offerte online accepteer pagina, wordt binnenkort ook het online betaalscherm vernieuwd. Hierdoor kan jouw klant de originele factuur zien naast de betaalgegevens. Zo is het nog duidelijker waarvoor de klant betaalt. 

We blijven door ontwikkelen om WeFact beter te maken!

WeFact update: beheer ingelogde apparaten, link facturen-offertes en meer

Er is zojuist een nieuwe update uitgebracht voor WeFact! In deze update hebben we wederom verbeteringen doorgevoerd in het inloggen, is er vanaf nu een link tussen facturen en offertes en hebben we andere verbeteringen gedaan.

Beheer ingelogde apparaten

Omdat we het belangrijk vinden dat je administratie zo veilig mogelijk is, kun je vanaf nu zien met welke apparaten en browsers je bent ingelogd in je WeFact account. Dit zorgt voor extra veiligheid en inzicht. Daarnaast hebben we meteen een functie toegevoegd waarmee je apparaten kunt vergeten. Als je dit doet, moet er bij de volgende inlogpoging opnieuw een authenticatiecode worden ingevuld.

2FA met authenticator app

Bij het inloggen met een 2FA-code uit een authenticator app moest je voorheen bij elke inlogpoging een code invoeren. Vanaf deze versie is het mogelijk om de browser 14 dagen te onthouden. Na deze periode moet er opnieuw een authenticatiecode worden ingevuld bij het inloggen.

Link tussen facturen en offertes

Daarnaast hebben we het in deze update zichtbaar gemaakt wanneer een factuur afkomstig is vanuit een offerte. Indien een factuur gemaakt is op basis van een offerte, is dit te zien op zowel de factuur- als de offerte pagina met behulp van een klikbare link. Op deze manier kun je snel schakelen tussen de offerte en de factuur.

Bijgewerkte kleuren interface

Als je vanaf deze versie inlogt in je administratie kan het misschien opvallen dat de kleuren in WeFact net iets anders zijn dan voorheen. We hebben de kleuren een update gegeven. Dit geeft WeFact een modernere uitstraling en verbetert het contrast in de interface.

Overige verbeteringen

  • De export naar Excel voor facturen is nu sneller.
  • Kostenplaatsen en projecten worden nu ook meegenomen in de product export naar Excel.
  • In de API zijn nu ook de bijlagen te beheren voor taken en interacties.
  • Accountants omgeving: er zijn nu extra rechten zodat beheerders ook de WeFact facturen in kunnen zien.

WeFact update: CRM verbeteringen en meer

De afgelopen periode hebben we de CRM module in WeFact uitgebreid getest met een groep bètagebruikers. Op basis van de feedback van deze groep hebben we een grote verbeterslag gemaakt. Functionaliteiten die we onder andere hebben toegevoegd en verbeterd zijn:

  1. Taaktoewijzing met één klik: Je kunt nu eenvoudig met één klik een taak aan jezelf toewijzen.
  2. Verbetering resultaten: De volgorde van resultaten bij het koppelen van een taak is aangepast, waardoor de meest recente facturen, offertes en inkoopfacturen nu bovenaan staan.
  3. API-integratie: Taken en interacties zijn nu ook beschikbaar via de API, wat integratie met andere systemen vergemakkelijkt.
  4. Dashboard overzicht: ‘Mijn taken’ zijn nu zichtbaar op het dashboard voor een beter overzicht van openstaande taken.
  5. Status van taken: Taken kunnen nu voorzien worden van een status, namelijk ‘Te doen’, ‘In uitvoer’ en ‘Voltooid’.
  6. E-mail notificaties: Het is nu mogelijk om e-mail notificaties te ontvangen bij nieuwe of bewerkte taken. Dit kan in- of uitgeschakeld worden op de profielpagina.
  7. Bijlagen toevoegen: Bijlagen kunnen nu toegevoegd worden aan taken en interacties. Deze bijlagen tellen mee in de opslagruimte van de administratie.
  8. Extra contact bij interacties: Bij het maken of bewerken van een interactie kan nu een extra contactpersoon gekozen worden.
  9. Uitgebreide omschrijvingen: Het maximum aantal karakters voor een omschrijving van een taak of interactie is verhoogd van 500 naar 1.000.
  10. Sneller taken aanmaken: Er is een ‘Nog een aanmaken’ checkbox toegevoegd aan het takenformulier, waardoor je sneller meerdere taken kunt creëren.

De komende tijd zal de testfase nog even doorlopen.

Verbeterde notificaties bij bankkoppeling

Om te zorgen dat bankkoppelingen optimaal blijven functioneren, hebben we vanaf nu enkele notificatie e-mails toegevoegd om gebruikers beter op de hoogte te houden van eventuele problemen. Vanaf nu ontvangt de eigenaar van de administratie (of het ingestelde e-mailadres bij de dagelijkse notificatie) een e-mail wanneer:

  1. De consent binnenkort verloopt voor een specifieke bankrekening.
  2. Er een connectie fout is opgetreden.

Productvoorraad

Naast de verbeteringen aan de CRM-module, hebben we ook onze nieuwe productvoorraad module beschikbaar gesteld voor de eerste groep bètagebruikers. Ook hiervan hebben we de eerste feedback ontvangen. Met deze functie wordt er voorraad gereserveerd of afgeboekt via offertes en facturen. Zo heb je altijd actueel inzicht in de voorraad van jouw producten!

Wil jij je aanmelden voor de eerstvolgende testgroep? Meld je dan hier aan!

Na de testfase kan de extra module productvoorraad voor € 15,- excl. btw per maand worden afgenomen.

Bekijk WeFact facturen direct in Twinfield

Goed nieuws voor alle Twinfield-gebruikers! Dankzij de mooie samenwerking tussen Twinfield en WeFact is het vanaf nu mogelijk om jouw WeFact facturen en inkoopfacturen rechtstreeks in Twinfield te bekijken. Dit betekent dat je niet langer enkel een link ziet die je naar WeFact leidt, maar je direct de originele factuur en inkoopfactuur naast de boeking in Twinfield kunt zien.

Deze nieuwe functionaliteit maakt het nog gemakkelijker om jouw administratie bij te houden en in te zien. Je hoeft niet meer tussen verschillende platforms te schakelen, wat tijd bespaart en het overzicht vergroot.

Om gebruik te maken van deze functionaliteit, moet je kunnen inloggen in WeFact. Als je al gebruikmaakte van de documentlink in Twinfield, kun je direct aan de slag met de nieuwe functie! Maak je hier nog geen gebruik van? Dan dien je dit eerst in te stellen.

Probeer het vandaag nog uit!

Veiliger inloggen voor iedereen met twee-staps authenticatie per e-mail

We hebben voor alle gebruikers een extra beveiligingslaag toegevoegd in het inlogproces. Na het invullen van uw gebruikersnaam en wachtwoord ontvangt u een e-mail met een toegangscode. Na het invullen van deze toegangscode zal u ingelogd zijn. WeFact zal uw apparaat onthouden zodat u deze toegangscode niet bij elke inlogpoging opnieuw in hoeft te vullen (op hetzelfde apparaat).

Waarom beschermt dit mijn account meer?
Wanneer een buitenstaander uw gebruikersnaam en wachtwoord weet te achterhalen, kan er succesvol ingelogd worden. Door na het invullen van de inloggegevens ook om een tijdelijke toegangscode te vragen, is enkel het weten van de gebruikersnaam en wachtwoord niet voldoende. Deze extra drempel betekent het aanzienlijk verlagen van het risico voor ongeoorloofde toegang, doordat het onwaarschijnlijk is dat de buitenstaander ook toegang heeft tot uw e-mailadres.

Kan ik dit uitschakelen?
Nee. Twee-staps authenticatie is vanaf nu verplicht, zodat uw data niet alleen veilig bij WeFact staat maar ook niet zomaar toegankelijk is wanneer gebruikersnaam en wachtwoord bij anderen bekend zouden zijn.

Geen e-mail, maar gebruik maken van een authenticator app / password manager
Twee-staps authenticatie via een authenticator app of via een password manager was al aanwezig. Dit betekent geen e-mail, maar de tijdelijke toegangscode die u zelf kan aflezen in de authenticator app of password manager. We adviseren deze functionaliteit te gebruiken, maar beseffen ons ook dat hiervoor de nodige ervaring met de computer en techniek vereist is. In dit help artikel vindt u een video en uitleg hoe u een authenticator app kan gebruiken en activeren in WeFact.

Verdere verbeteringen
Komende dagen en periode gaan we extra verbeteringen doorvoeren. Dit zal zijn in het gebruiksgemak, extra beveiliging is fijn maar gaat meestal ten koste van gemak. Ook gaan we werken aan andere mogelijkheden waar we u op een later moment meer over zullen informeren.