WeFact update: nieuwe factuur bekijkpagina

Zojuist is er een nieuwe update uitgebracht voor WeFact waarin de eerder aangekondigde factuur bekijkpagina een nieuw uiterlijk heeft gekregen. Je kunt zelf al omschakelen naar de nieuwe pagina, door bij het bekijken/aanmaken van een factuur de aankondiging melding aan te klikken. Binnenkort wordt het nieuwe uiterlijk voor iedereen actief. Lees verder om meer te lezen over de update.

Nieuw uiterlijk factuur bekijkpagina

Begin juli hebben we de toevoeg- en bewerkpagina voor facturen voorzien van een nieuw uiterlijk. In deze update is ook de bekijkpagina voorzien van het nieuwe uiterlijk. Hiermee hebben alle factuurpagina’s een update gekregen.

De overstap naar het nieuwe uiterlijk passen we gefaseerd toe. Je kunt echter al de overstap zelf maken door op de factuur bekijk of aanmaakpagina de melding aan te klikken om over te schakelen naar het nieuwe uiterlijk.

Voorbeeld PDF bekijken

Op de bekijkpagina kun je met 1 klik direct de voorbeeld PDF bekijken. Zo kun je eenvoudig zien hoe de PDF er uit gaat zien voordat je op de actieknop voor het versturen van de factuur klikt.

iDEAL aanbieden? Starten met Mollie versimpelt

De afgelopen maanden hebben we ook gewerkt aan het verder verbeteren van de integratie met Mollie, onze partner waarmee het aanbieden van online betalingen voor jou mogelijk is zoals iDEAL, creditcard, Bancontact of Apple Pay. Kunnen je klanten facturen nog niet online betalen, kijk dan eens naar het gebruik van Mollie. Het aanbieden van een online betaallink verkort aanzienlijk het betaalgedrag! Bij een herinnering wordt zelfs 30% op de dag zelf betaalt. Meer over het aanbieden van Mollie bekijk je hier in de help: iDEAL aanbieden aan klanten.

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.

WeFact update: nieuwe factuur aanmaak- en bewerkpagina

Zojuist is er een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. De factuur aanmaak- en bewerkpagina zijn vernieuwd. We rollen deze nieuwe pagina langzaam uit, maar je kunt zelf omschakelen naar de nieuwe pagina. We vertellen je er graag meer over!

Nieuwe factuur aanmaak- en bewerkpagina

We hebben hard gewerkt aan het vernieuwen van de factuur aanmaak- en bewerkpagina. Zoals je misschien al weet, hebben we dit een tijd terug ook gedaan voor de offertes. Vanaf nu hebben deze pagina’s dezelfde uitstraling en functionaliteiten, zoals een notitieregel toe te voegen, een regel tussen 2 bestaande factuurregels toe voegen, betere datumkiezer en is het duidelijk hoe je de debiteurgegevens van de debiteur of enkel deze specifieke factuur wijzigt.

Ben jij benieuwd naar de nieuwe factuur aanmaakpagina? Klik dan vanaf de factuur aanmaakpagina op de melding om alvast over te schakelen naar de nieuwe factuurpagina.

Wanneer je hierop klikt, wordt de nieuwe factuur aanmaakpagina geactiveerd voor iedereen die toegang heeft tot de administratie. Hierna krijg je een korte rondleiding, waarin we een aantal veranderingen uitlichten. Deze rondleiding kun je altijd opnieuw starten.  

WeFact rondleiding factuurpagina

Binnenkort: nieuwe factuur bekijkpagina

Ondertussen werken we hard door aan het vernieuwen van de factuur bekijkpagina. Deze zal ook net als de offerte bekijkpagina gaan beschikken over een nieuw uiterlijk met mogelijkheid om direct de voorbeeld PDF te bekijken in WeFact zelf.

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.

Kwartaalupdate Q2: Nieuwe factuur aanmaakpagina en meer

We nemen je graag mee in de ontwikkelingen binnen WeFact van het afgelopen kwartaal. Waar zijn we de afgelopen maanden mee bezig geweest en wat hebben we ontwikkeld?

Nieuwe factuur aanmaak- en bewerkpagina

We hebben hard gewerkt aan het vernieuwen van de factuur aanmaak- en bewerkpagina. Zoals je misschien al weet hebben we dit een tijd terug ook gedaan voor de offertes. Vanaf nu hebben deze pagina’s dezelfde uitstaling en functionaliteiten. Het is vanaf nu mogelijk om bij het maken van een factuur een notitieregel toe te voegen en een regel tussen andere regels toe te voegen. Daarnaast is de datumkiezer vernieuwd en kunnen de debiteurgegevens voor zowel de debiteur als enkel de factuur gewijzigd worden.

Ben jij benieuwd naar de nieuwe factuur aanmaakpagina? Switch dan naar het nieuwe uiterlijk bovenin de factuur aanmaakpagina.

Wanneer je dit gedaan hebt, wordt de nieuwe factuur aanmaakpagina geactiveerd voor iedereen die toegang heeft tot de administratie. Hierna krijg je een korte rondleiding, waarin we de belangrijkste wijzigingen uitlichten. Deze rondleiding kun je altijd opnieuw starten.

Inzien van WeFact facturen

Vanaf nu is het mogelijk om in jouw administratie de facturen in te zien en te betalen die je van ons hebt ontvangen. Je vindt deze in het administratie overzicht bij het menu-onderdeel “WeFact facturen”.

iDEAL aanbieder: Mollie

We werken al 15 jaar samen met Mollie om ervoor te zorgen dat jouw facturen zo snel mogelijk betaald worden. Door de koppeling met Mollie is het namelijk mogelijk om jouw klant een betaallink toe te sturen. Zo kan de klant bijvoorbeeld gemakkelijk via iDEAL betalen.

Heb jij nog geen koppeling met Mollie en ben je benieuwd wat deze koppeling voor jou kan betekenen? Bekijk dan snel onze webinar: Stuur een betaallink mee met je facturen

Nieuwe mobiele app

Zoals we vorige kwartaalupdate al aangaven, zijn we bezig met het realiseren van een compleet nieuwe app voor iOS app en Android app. We verwachten deze begin Q3 beschikbaar te stellen.

Accountancy Expo 2022

Na twee jaar stonden een aantal collega’s van WeFact weer op de Accountancy Expo. Leuk om bekende én nieuwe accountants te ontmoeten!

Ook in kwartaal 3 zullen we weer werken aan nieuwe ontwikkelingen. Zo krijgt de factuur bekijkpagina het nieuwe uiterlijk zoals bij de offerte bekijkpagina, waardoor je direct de PDF weergave kunt bekijken. Maar dat is niet alles, we houden jullie op de hoogte!

WeFact facturen inzien voor je eigen administratie

Vanaf nu is het mogelijk om alle facturen die je van ons ontvangen hebt in te zien en online te betalen. Rechts bovenin kun je met je muis over je bedrijfsnaam gaan en kiezen voor het administratie overzicht. In het administratie overzicht vindt je in het menu-onderdeel “WeFact facturen”.

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.

Kwartaalupdate Q1 2022: bankkoppeling en meer

Het eerste kwartaal van 2022 hebben we ons voornamelijk bezig gehouden met het verder ontwikkelen van de bank. Graag nemen we jou mee in deze ontwikkelingen en vertellen we je wat er op de planning staat! 

WeFact Bank

Vorig jaar hebben we een nieuwe bankkoppeling gelanceerd, waardoor banktransacties automatisch door WeFact worden opgehaald. De bankkoppeling helpt om je administratie nóg actueler te houden. Lees hier hoe je de bankkoppeling legt.

Om het nog gemakkelijker te maken om de banktransacties te verwerken, hebben we de bankkoppeling verder ontwikkeld. Hierbij hebben we ook de herkenning van transacties sterk verbeterd. WeFact weet nu nog beter welke transactie bij welke factuur, inkoopfactuur of incassobatch hoort.

Wanneer je in het menu naar “Bank” gaat, kom je op het transactieoverzicht. Hier zijn nu 2 tabbladen zichtbaar: “Geen match gevonden” en “Match gevonden”.

Transactieoverzicht bank

Transacties waar WeFact een match voor heeft gevonden, kun je controleren en vervolgens met één klik koppelen om te verwerken. De transacties waar WeFact geen match voor heeft gevonden, dien je één voor één langs te gaan. Voor deze transacties zal WeFact indien mogelijk wel suggesties laten zien. Deze kan je vervolgens koppelen en de transactie verwerken. 

Meer weten over de bankkoppeling: Klik hier

Let op: beschik je al over een bankkoppeling via het boekhoudpakket van jouw boekhouder/accountant, dan raden wij aan eerst overleg te hebben met hem/haar om te kijken of de bankkoppeling past in jullie samenwerking.

Mobiele app

Gebruik jij onze mobiele app al? We zijn druk bezig met het realiseren van een compleet nieuwe app voor iOS en Android! We verwachten deze laat Q2, begin Q3 beschikbaar te maken.

Mobiele app

iDEAL aanbieder: Mollie

Wist jij al dat je jouw klant gemakkelijk via iDEAL kan laten betalen? Dit kan namelijk door een koppeling te leggen met Mollie. Lees hier hoe dat in zijn werk gaat.

We werken al jaren samen met Mollie en hebben hier binnenkort leuk nieuws over. Hou ons dus in de gaten!

Ook in kwartaal 2 werken we weer aan nieuwe ontwikkelingen, we informeren jullie de volgende keer weer!

Tip een ander over WeFact en verdien € 25,-

WeFact update: verbeteringen in de huisstijl

Zojuist is er een nieuwe update voor WeFact uitgebracht met daarin een aantal kleinere verbeteringen. In dit blog artikel vertellen we hier jullie graag meer over.

Bestandsnaam instellen voor PDF documenten

Vanaf nu is het mogelijk om de bestandsnaam in te stellen voor PDF documenten die gemaakt worden door WeFact. Handig wanneer je de bestandsnaam liever ‘Prijsopgave 2022-100.pdf’ wilt noemen dan ‘Offerte 2022-100.pdf’. Het wijzigen van de bestandsnamen is mogelijk voor alle PDF templates.

Het is mogelijk om de naam te wijzigen en of het offerte-/factuurnummer opgenomen moet worden. Om dit in te stellen ga je naar ‘Instellingen’, ‘Huisstijl’ en kies je de gewenste PDF template. Vervolgens klik je op ‘Overige instellingen’. Er opent dan een dialoogvenster waar je de naam in kunt stellen.

Stel in WeFact een gewenste bestandsnaam in voor de offerte of factuur.

Overige kleine verbeteringen

Daarnaast hebben we 2 nieuwe condities toegevoegd die te gebruiken zijn in de huisstijl voor zowel e-mailberichten als PDF bestanden.

  1. [geen_btw][/geen_btw], deze conditie is waar als er op de offerte of factuur enkel regels staan met de BTW code geen BTW.
  2. [heeft_btw_nummer][/heeft_btw_nummer], deze conditie controleert of de debiteur een BTW nummer heeft in WeFact.

Zelf verhogen van opslaglimiet

Ook is het vanaf nu mogelijk om zelf de opslagruimte te verhogen voor je WeFact administratie. Niet meer via onze customer care team, maar direct in de WeFact administratie via menuknop ‘Instellingen’ -> onderdeel ‘Limieten & opslagruimte’. Op deze pagina vind je onderaan de blauwe link ‘Opslagruimte verhogen’.

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.

WeFact update: verbeterd banktransacties verwerken

Vorig jaar hebben we een nieuwe bankkoppeling gelanceerd, waarmee banktransacties automatisch door WeFact opgehaald worden. De bankkoppeling helpt om je administratie nóg actueler te houden.

Om het nog makkelijker te maken om de banktransacties te verwerken, rollen we op dit moment langzaam een nieuwe update uit voor WeFact. Met deze update wordt het verwerken van banktransacties sneller en eenvoudiger. Ook hebben we de herkenning van transacties sterk verbeterd. WeFact weet nu nog beter welke transactie bij welke factuur, inkoopfactuur of incassobatch hoort.

Banktransacties verwerken met WeFact

Aanpassingen in de interface

Wanneer je in het menu naar “Bank” gaat kom je op het transactie overzicht. Hier zijn nu 2 tabbladen zichtbaar: “Geen match gevonden” en “Match gevonden”.

Banktransactie overzicht

Transacties waar WeFact een match voor heeft gevonden kun je controleren en vervolgens met één klik koppelen om te verwerken. De transacties waar WeFact geen match voor heeft kunnen vinden dien je één voor één langs te gaan. Voor deze transacties zal WeFact indien mogelijk wel suggesties laten zien. Lees het help artikel hoe u banktransacties verwerkt.

Het kan zijn dat de twee tabbladen nog niet zichtbaar zijn. Neem dan contact met ons op zodat wij de update handmatig doorvoeren.

Herinneringen en aanmaningen

Het was mogelijk om in WeFact herinneringen en aanmaningen te versturen voor facturen met een negatief openstaand bedrag. Dit hebben we uitgeschakeld in deze update. In sommige gevallen kan het wel gewenst zijn, in dat geval kun je de volgende instelling aanpassen.

Meer bank functionaliteiten volgen…

We blijven doorontwikkelen aan de bank. We zijn er namelijk van overtuigd dat de bank veel meerwaarde biedt. Meer hierover volgt dit jaar.

Heb je vragen over banktransacties verwerken of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.

WeFact update: eenvoudiger tekstopmaak toepassen en meer

Zojuist is er een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. Het wordt hiermee gemakkelijker om teksten in offerte- en factuurregels te voorzien van opmaak en meer. Graag vertellen wij jullie in deze blog meer over de laatste ontwikkelingen.

Opmaak tekst

Het was in WeFact al mogelijk om tekst op te maken door gebruik te maken van codes. Door de nieuwe ontwikkelingen is het nu gemakkelijker om tekst op te maken bij factuur-, offerte- en abonnementregels of bij productomschrijvingen. Je kan de tekst selecteren en kiezen om hem vetgedrukt, schuingedrukt of onderstreept te maken. Het is zelfs mogelijk om alle drie de stijlen tegelijk toe te passen.

Update notificaties in WeFact

Daarnaast hebben we een functionaliteit toegevoegd, waardoor het mogelijk is om updates met jou te communiceren in WeFact. Zo ben jij meteen op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.

Autorisatie datum van de bank

In onze vorige update werd het mogelijk om je bankrekening te koppelen aan jouw WeFact administratie. Het is hierbij belangrijk dat je om de 90 dagen opnieuw de koppeling autoriseert.

Met onze nieuwe update krijg jij duidelijk in jouw administratie te zien wanneer jouw autorisatie verloopt en kan je de autorisatie gemakkelijk verlengen.

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.

WeFact update: een eigen gemaakte offerte PDF gebruiken in WeFact

Op woensdag 20 oktober hebben we een nieuwe update uitgebracht met vernieuwingen bij een offerte maken. Het is vanaf nu namelijk mogelijk om je eigen PDF-documenten toe te voegen bij de offerte.

Gebruik je eigen gemaakte offerte

Heb je al een mooie offerte buiten WeFact om gemaakt? Dan kan je die nu toevoegen in jouw WeFact administratie! Er is namelijk een extra blok toegevoegd aan de offertepagina waarin je jouw offerte als PDF-document kan toevoegen. Heb je jouw offerte toegevoegd? Dan kan je in WeFact de opvolging bijhouden en kan de klant de offerte online accepteren.

Meer informatie en de video over hoe te gebruiken vind je in het help artikel: Eigen gemaakte offerte PDF gebruiken binnen WeFact.

Offerte opbouw, samengevoegd tot 1 PDF

Extra toevoeging bij de offerte

Maak je jouw offertes al in WeFact, maar wil je hier bijvoorbeeld een voorblad of vervolgpagina’s aan toevoegen? Dat kan nu ook! Kies er bijvoorbeeld voor om een titelpagina of inleidende brief toe te voegen. De geüploade PDF-bestanden worden samengevoegd met de offerte tot 1 bestand, zodat jij jouw offerte compleet naar de klant kan versturen.

Heb je vragen of zijn er onduidelijkheden over deze nieuwe functionaliteit, dan horen we dat graag op helpdesk@wefact.nl. Mis je zelf nog iets in het maken van offertes, laat het ons dan ook gerust weten.

Een automatische bankkoppeling in de administratie

De WeFact bank is gelanceerd! Met een bankkoppeling wordt je administratie nog actueler. De kosten bedragen € 5,- p/m per IBAN.

Activeren? Volg het stappenplan uit het help artikel.

Waarom bankkoppeling?

WeFact is niet enkel een facturatiepakket, maar een administratiepakket. Het pakket bevat alle functionaliteiten voor een ondernemer om zijn/haar administratie te regelen. Een factuur maken kon al in WeFact, net zoals een offerte maken en een inkoopfactuur wordt herkend en verrijkt om sneller te verwerken. Een automatische bankkoppeling ontbrak echter nog voor een actuelere administratie. Met de bankkoppeling brengen we de banktransacties in WeFact en kunnen transacties gematcht worden aan (inkoop)facturen. Deze bankkoppeling zal voor alle ondernemers een echte toevoeging zijn! 

Voordelen voor de ondernemer 

Door de WeFact bank kan de ondernemer zelf zijn hele administratie regelen, van verkoop, inkoop tot de betalingen en weet door de actuele status precies hoe zijn administratie er voor staat. De ondernemer hoeft niet meer handmatig in WeFact facturen op betaald te zetten. Mocht de ondernemer samen met een accountant werken, dan hoeft hij niet meer te wachten tot de accountant de betalingen in het boekhoudpakket heeft verwerkt. 

“Mijn eerste indruk van de bankkoppeling is super! Ik heb nu veel beter overzicht welke facturen betaald zijn en welke inkoopfacturen ik nog moet betalen. Wat een fijne aanvulling in WeFact!” 

Voordelen voor de accountant 

De bankkoppeling heeft als voordeel voor de accountant dat de ondernemer zelf in-control is. Hierdoor heeft de accountant niet de druk om voor een bepaalde tijd de bank bijgewerkt te hebben. Het is nu mogelijk voor de accountant om bijvoorbeeld 1x per kwartaal of 1x per jaar de bank te verwerken. Dit zorgt voor minder verplichtingen en druk voor jou als accountant. 

Bankkoppeling vs betalingen ophalen uit boekhoudpakket 

Nu zal je misschien denken dat de betalingen ophalen vanuit het boekhoudpakket hetzelfde doet. Dat klopt, maar het nadeel hieraan is dat deze altijd achterloopt doordat de transacties van vandaag nog niet in het boekhoudpakket te zien zijn. Ook ben je als ondernemer afhankelijk van de accountant, die de aflettering doet. Met de bank in WeFact ben je als ondernemer zelf in-control en beschik je over actuele transacties! 

Fase 1, meer ontwikkelingen volgen 

De nieuwe bankkoppeling is fase 1. Meer fases gaan volgen. Zo is het afletteren in WeFact nog onveranderd. We werken op dit moment aan een nieuwe functionaliteit voor het verwerken van banktransacties. Het doel is om, wanneer er een transactie binnenkomt, WeFact een match vindt met een factuur en automatisch verwerkt. Zonder menselijke tussenkomst worden (inkoop)facturen gemarkeerd als betaald. 

Er gaan nog meer ontwikkelingen volgen aan de bank. Hier zal later meer over gedeeld worden.