Makkelijk en voordelig je ZZP administratie geregeld
“Facturen maken in Excel kostte mij altijd veel tijd. Met WeFact maak ik sneller een factuur en zie ik welke facturen nog niet betaald zijn.”
“Facturen maken in Excel kostte mij altijd veel tijd. Met WeFact maak ik sneller een factuur en zie ik welke facturen nog niet betaald zijn.”
Duizenden ZZP'ers ervaren al dagelijks het gemak van WeFact
U bent geen ondernemer geworden om veel tijd aan de ZZP administratie te zitten. WeFact neemt veel werk uit handen en voorkomt dat u fouten maakt.
Een factuur maakt u op de computer of via de mobiele facturatie app. Per e-mail verstuurt u de factuur in PDF in uw eigen huisstijl. De klant kan betalen via iDEAL.
Met de mobiele app maakt u een foto van het bonnetje en zit het direct in de administratie. Inkoopfacturen stuurt u simpelweg door. WeFact geeft u inzicht in wat u nog moet betalen.
Als zzp'er is tijd uw waardevolste bezit. Administratieve taken, hoe belangrijk ook, kunnen tijdrovend zijn en afleiden van wat echt telt: uw bedrijf laten groeien. Dit probleem lost u op door te kiezen voor ons administratieprogramma voor zzp’ers. Maak eenvoudig facturen en offertes aan en zie in 1 overzicht of deze al betaald zijn. Ontvangt u een inkoopfactuur? Dan voegt u deze gemakkelijk toe in de administratie, waarna WeFact alle data herkent. Bent u met een klant in gesprek en wilt u direct een offerte aanmaken en versturen? Dat kan met onze handige facturatie app. Investeer in administratiesoftware en verander tijdrovende administratie in een efficiënt proces, zodat u meer ruimte overhoudt om uw bedrijf naar de volgende stap te brengen.
Ons administratiepakket voor zzp’ers bestaat uit veel handige functies om uw administratie efficiënter te maken.
Ontdek hieronder de functies:
WeFact geeft u grip over uw verzonden facturen. Als de betaaltermijn verstreken is verstuurt u met 1 klik een betalingsherinnering. Ook heeft u actueel inzicht in uw uitgaven. U ziet precies welke rekeningen u nog moet betalen.
— Freelance muzikant
Als ZZP'er of freelancer bent u vaak onderweg. Met uw iPhone en Android telefoon kunt u een factuur maken, offerte maken, betalingsherinnering versturen, facturen op betaald zetten en een foto maken van een bonnetje.
Uw elektronische facturatie kunt u overal doen en uw ZZP administratie kunt u altijd inzien. Eenvoudig online boekhouden als ZZP'er dus!
Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u inkoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.
Geen betaalgegevens nodig
Als ZZP’er ben je niet verplicht om samen te werken met een (externe) boekhouder of accountant. Of het nodig hebt kan je zelf het beste bepalen. Ben je wel op zoek naar een accountant? Kijk dan eens bij onze accountant zoeker.
Veel ZZP’ers gebruiken uiteraard e-mail en software waar een factuur en/of offerte kan worden gemaakt om betaald te krijgen. Afhankelijk van de specialisatie zal een ZZP’er op zoek naar branche specifieke oplossingen.
De belastingdienst verlangt een deugdelijke administratie met herleidbare en uitlegbare transacties. De belastingdienst schrijft daarin geen verplichting voor hoe precies en waar een ZZP administratie moet worden bijgehouden. De belastingdienst verlangt onder andere een periodieke BTW aangifte en daarbij kan er een verzoek komen om een correcte administratie te overleggen. Als richtlijn en bewaarplicht voor een online administratie geldt een termijn van 7 jaar. Meer informatie hierover op de site van de belastingdienst.
Wanneer een ZZP’er dit correct in een online administratie zal bijhouden, geeft dit veel rust en overzicht.
Met Excel kan een ZZP’er toch alles doen!? Absoluut waar, Excel kent gigantisch veel mogelijkheden. Maar als ZZP’er krijg je ook te maken met inkoopfacturen, offertes en andere documenten welke een plek in de administratie moeten vinden. Daarnaast zie je dat een Excel factuur vaak eerst in PDF moet worden opgeslagen om enigszins representatief over te komen bij de ontvanger. Als laatste valt te stellen dat er voor verkoopfacturen ook vaak gewerkt zal worden met terugkerende debiteuren of abonnementen en dat vraagt elke maand handmatig tijd en kans op fouten binnen de ZZP Administratie.
Er zijn meerdere goede aanbieders voor het bijhouden van een ZZP administratie. Veel van deze pakketten bieden ook de mogelijkheid om een proefperiode aan te vragen en zo te kijken of dit programma nu en in de nabije toekomst passend is. Daarnaast is het goed om alvast na te denken of het nodig is om later te kunnen integreren met online boekhoudsoftware.
Kijk als ZZP’er hierbij ook naar zaken zoals offertes, inkoopfacturen en koppelingen met andere systemen.
Bepaal allereerst of gegevens moeten worden overgezet uit Excel naar een online ZZP administratie. Vaak is dit wel het geval bijvoorbeeld wanneer er gedurende het kalenderjaar zal worden overgestapt.