Inkoopfacturen en bonnetjes op één plek

Stuur per e-mail, maak een foto of upload handmatig.
Gratis herkenning en eenvoudig betalen.

Inkoopfacturen en bonnetjes eenvoudig verwerken met WeFact.

Inkoopfacturen inboeken

Inkoopfacturen boeken kan eenvoudig met WeFact. Door deze handmatig of automatisch toe te voegen kunt u in een handomdraai inkoopfacturen digitaal verwerken.


Automatische herkenning

WeFact zal alle data van de factuur proberen te herkennen zodat dit enkel gecontroleerd en of aangevuld hoeft te worden.

Onze software zal automatisch de leverancier, het factuurnummer, de datum, de btw en het bedrag herkennen. Hierdoor hoeft u alleen nog een controle te doen. Een inkoopfactuur heeft u nog nooit zo makkelijk en snel verwerkt.


Export naar boekhouder

Indien gewenst wordt de inkoopfactuur daarna geëxporteerd naar uw boekhouder met de boekhoudsoftware integratie.

Scan en herken uw inkoopfacturen en bonnetjes dankzij WeFact.
Digitaal verwerken en inzicht in uw inkoopfacturen en bonnetjes met WeFact

Actueel inzicht in
wat u nog moet betalen

Nog te verwerken, nog te betalen, betaling in behandeling en archief. WeFact helpt u met een helder overzicht van de verschillende fases waarin een inkoopfactuur zich bevindt.

Eenvoudig betalen

Selecteer één of meerdere inkoopfacturen en genereer een betaalbatch. Deze betaalbatch kunt u bij uw bank uploaden, waardoor alle overboekingen in één keer gedaan worden.

Ook kan u gemakkelijk een QR code genereren vanuit een inkoopfactuur en deze direct betalen.

Inkoopfacturen eenvoudig betalen met WeFact

De bewaartermijn voor inkomende facturen

De bewaartermijn voor inkoopfacturen en verkoopfacturen is 7 jaar en in sommige gevallen 10 jaar.

Een boeking van de aankoopfactuur in de boekhouding is dus niet voldoende, het document zelf dient ook (digitaal) bewaard te worden. In WeFact kunt u naast het digitaal verwerken van inkoopfacturen ook uw inkoopfacturen digitaal bewaren en eenvoudig terugvinden.

De opslag van inkoopfacturen

Opgeslagen digitale inkoopfacturen zijn eenvoudig terug te vinden onder de bijbehorende crediteur, maar kunt u ook openen via het online zoeksysteem van WeFact.

Indien u de documenten ook nog op een eigen externe harde schijf wilt bewaren, zijn alle documenten ten alle tijden uit WeFact te downloaden.

Digitale verwerking en archievering van inkoopfacturen

Online archief

Met de (gedigitaliseerde) inkoopfacturen en bonnetjes in WeFact voldoet u automatisch aan de bewaarplicht van de Belastingdienst. U kunt makkelijk zoeken door het archief.

Elektronisch factureren en inkoopfacturen in één pakket.

Laat inkoopfacturen goedkeuren met WeFact.

Autoriseren van
inkomende facturen

Voordat een inkoopfactuur verder verwerkt wordt om betaald te worden, kunt u instellen dat één of meerdere medewerkers eerst hun goedkeuring moeten geven. Dit gebeurt volledig digitaal en kan een medewerker zelfs via de mobiele facturatie app doen.

Ideaal voor een MKB administratie met meerdere medewerkers!

Automatische verwerking van inkoopfacturen

Indien u ervoor zorgt dat de meeste van uw leveranciers hun facturen digitaal aanleveren zal de verwerking van inkoopfacturen grotendeels automatisch verlopen. Zo kunt u gemakkelijk de gehele administratie online bijhouden.

De inkoopfactuur zal binnen WeFact bij 'nog te verwerken documenten' komen te staan en dankzij de herkenning enkel nog goedgekeurd en betaald dienen te worden.

Automatische verwerking van inkoopfacturen
Online administratie bijhouden met de mobiele facturatie app

De app gebruiken voor inkoopfacturen

De mobiele facturatie app is een handig hulpmiddel om inkomende facturen te digitaliseren. Veel ZZP’ers zijn vaak onderweg.

Met behulp van de mobiele app kan dan gemakkelijk een foto gemaakt worden van een aankoopbonnetje zodat deze automatisch digitaal bewaard kan worden in de administratie.

U kunt met de app overal uw facturatie doen en altijd uw ZZP administratie inzien.

Download de mobiele app

Klaar om 30 dagen
gratis te proberen?

Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u inkoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.

Maak gebruik van de gratis opstartservice

Maak een proefperiode aan

Bedankt voor uw aanvraag. We hebben u een e-mail gestuurd met verdere instructies.
Bezig met laden Een ogenblik geduld...

Geen betaalgegevens nodig

Veelgestelde vragen over inkoopfacturen

Een inkoopfactuur (aankoopfactuur) is een factuur waarop het verschuldigde bedrag aan de leverancier zichtbaar is voor goederen en diensten die zijn afgenomen. Deze zal je bij de aankoop ontvangen of per e-mail toegestuurd krijgen. Deze inkoopfactuur is belangrijk voor de eigen administratie en zal bewaard moeten worden.

Inkoopfacturen omschrijven alle producten en diensten die u afneemt, hoeveel u daarvan heeft afgenomen en wanneer u het hebt afgenomen. Daarnaast zal er een factuurdatum, factuurnummer en vermelding van btw aanwezig zijn. In de meeste gevallen staat ook op de factuur vermeld wat de betalingsvoorwaarden zijn.

Een inkoopverklaring is in de meeste gevallen niet nodig. Enkel wanneer u voor € 500 of meer margegoederen bij één leverancier afneemt, moet u een inkoopverklaring opstellen.

Margegoederen zijn gebruikte goederen die ingekocht worden zonder BTW. Een voorbeeld hiervan is een tweedehands auto, die ingekocht wordt van een particuliere verkoper. Als de inkoopkosten voor de auto in dit voorbeeld meer dan €500 zijn, is een inkoopverklaring noodzakelijk.

Een inkoopfactuur is een factuur die je ontvangt van een leverancier en waar een bedrag voor voldaan moet worden. Een verkoopfactuur wordt door het bedrijf zelf naar de klant verstuurt en zorgt voor een inkomend bedrag van de afnemer.

Controleer bij het betalen van een inkoopfactuur altijd de bedrijfsgegevens van de partij waar u de producten of goederen afneemt. Ook is natuurlijk van belang dat het bedrag overeenkomt zoals dit is afgestemd bij afname. Ben verder alert op de betaalwijze die aangeboden wordt en ook hier de bedragen en het rekeningnummer overeenkomen.

Een inkoopfactuur boeken in WeFact doe je door deze te (laten) e-mailen naar je persoonlijk inkoope-mailadres, een foto te maken met de mobiele app of het bestand te slepen naar WeFact. Daarnaast is het mogelijk om handmatig een inkoopfactuur aan te maken. Lees meer over het toevoegen van inkoopfacturen.

Na ontvangst van je inkoopfactuur doormiddel van het uploaden/slepen of het doorsturen zal WeFact proberen zoveel mogelijk informatie te herkennen. De gegevens worden automatisch ingevuld. U hoeft alleen de gegevens nog te checken.

Klaar om 30 dagen
gratis te proberen?

Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u inkoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.

Maak gebruik van de gratis opstartservice

  • Wij maken uw huisstijl na
  • Importeren van klanten en leveranciers
  • Importeren van producten

Maak een proefperiode aan

Bedankt voor uw aanvraag. We hebben u een e-mail gestuurd met verdere instructies.
Bezig met laden Een ogenblik geduld...

Geen betaalgegevens nodig

Accepteer onze marketingcookies om deze inhoud te bekijken.