“In plaats van de facturen, projecten, uren en klantenbestand apart bij te houden in Excel, biedt WeFact de mogelijkheid alles overzichtelijk te ordenen.”
— Tim Eichhorn, ARCHiD
WeFact maakt het mogelijk om eenvoudig elektronisch facturen te versturen naar uw klanten. WeFact is ook geschikt voor het elektronisch factureren overheid. Uw administratie is hiermee altijd op orde, facturen worden tijdig verstuurd en de klant krijgt een herinnering bij het verstrijken van de betaaltermijn. Ook helpt WeFact u met uw BTW-aangifte.
Uw administratie is met facturatieprogramma WeFact altijd op orde!
Elektronisch factureren doet u middels een elektronische factuur, oftewel e-factuur. Elektronisch factureren gaat nog een stap verder dan digitaal factureren.
Op een elektronische factuur staan de vereiste gegevens altijd op een vaste plek met een eigen codering. Hierdoor is het mogelijk om elektronische facturen automatisch te verwerken in de administratie en is handmatige verwerking niet meer nodig. Papieren facturen en PDF-facturen zijn geen elektronische facturen.
Een elektronische factuur ziet eruit als een gewone factuur, maar bevat daarnaast codes. Door deze codes is het voor computers precies duidelijke wat de betekenis is van elk woord en bedrag. Een elektronische factuur wordt als bestand per computer aangeleverd en wordt hierbij automatisch verwerkt.
Er gelden dezelfde wettelijke eisen aan een elektronische factuur als aan een gewone factuur. De volgende gegevens zijn verplicht op een factuur:
U kunt elektronische facturen vaak rechtstreeks sturen vanuit uw online facturatie software. Vaak gebeurt dit via Peppol. Maar elektronische facturen kunnen ook verzonden worden via een e-factuurportaal van de Rijksoverheid. WeFact biedt kosteloos factureren via Peppol aan.
Werkt u veel voor overheidsinstanties? Dan is elektronisch factureren voor u van belang. Veel overheidsinstanties stellen elektronisch factureren namelijk verplicht. Denk hierbij aan gemeenten, provincies en waterschappen. WeFact biedt kosteloos factureren via Peppol aan.
Ook andere organisaties die moeten aanbesteden, zoals onderwijsinstellingen en musea stellen dit steeds vaker verplicht. Een elektronische ZZP factuur maken is ook mogelijk.
— Tim Eichhorn, ARCHiD
Ondanks dat bij online factureren een elektronisch factuur steeds vaker geëist wordt, hoeft dit niet per se iets slechts te zijn. Er zitten namelijk veel voordelen aan elektronisch factureren voor de boekhouding:
— Remco Schenderling, ZWN Schoonmaakdiensten
U kunt in WeFact kiezen om een factuur via zowel PDF of UBL te verzenden. Een UBL factuur is een elektronische factuur. Daarnaast werkt WeFact samen met Peppol, een beveiligd netwerk waarover elektronische documenten verstuurd en ontvangen kunnen worden.
Wanneer u hier gebruik van wilt maken dient u zich eerst aan te melden bij het Peppolnetwerk. Hierna kun u per debiteur instellen of facturen verzonden mogen worden via Peppol. U maakt een factuur aan zoals u gewend bent voor deze debiteur en klik bovenin om de factuur te verzenden. De factuur wordt nu verzonden als elektronische factuur.
Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u inkoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.
Geen betaalgegevens nodig