De toekomst
Er worden steeds minder facturen per post verstuurd. Het is duurzamer om facturen per e-mail te versturen: de klant heeft de factuur direct. De ontwikkeling heeft geresulteerd dat facturen in PDF toegestuurd worden.
Uw klant moet deze PDF factuur in zijn online administratie verwerken. Dit betekent handmatig de factuur invoeren of gebruik maken van scan-en-herkensoftware. Toch is dit niet efficiënt! De factuur is al digitaal, waarom komt er dan nog handwerk aan te pas?
De uitkomst: UBL
UBL is de wereldwijde standaard voor e-facturatie. Uiteindelijk zullen alle administratiepakketten dit formaat ondersteunen. Zonder handmatige invoer zijn o.a. de leverancier, het factuurnummer, de factuurdatum, de factuurregels en het factuurbedrag bekend.
Verplicht UBL sturen
Steeds meer afnemers willen dat hun leveranciers facturen digitaal in UBL sturen. De overheid en andere grotere ondernemers verplichten dit al sinds 1 januari 2017. Niet UBL facturen worden door hen niet meer in behandeling genomen en dus niet betaald.
Word en Excel niet meer bruikbaar
De veelgebruikte oplossingen Word en Excel voor het maken van facturen zijn hierdoor niet langer bruikbaar. Het is hiermee namelijk niet mogelijk om (ook) een UBL factuur te sturen. De overstap naar online facturatie software is hierdoor noodzakelijk.
UBL factuur maken
Binnen WeFact kunt u eenvoudig een UBL factuur maken. Standaard zal WeFact een factuur verzenden in zowel PDF formaat als UBL formaat, maar u kunt hier uiteraard vanaf wijken. De klant die de factuur ontvangt zal de UBL factuur als XML bestand te zien krijgen. Dit is een bestand dat in code de factuurgegevens bevat. De ontvanger dient dit bestand enkel te slepen naar zijn boekhoudsoftware of het door te sturen naar een eigen inkoop e-mailadres van de software. Dit bestand zal 100% nauwkeurig uitgelezen kunnen worden, zodat er geen handmatige actie meer is vereist en onderdeel is van de boekhouding.
Hoe werkt UBL in de praktijk?
UBL facturen kunt u ook eenvoudig verwerken in WeFact. U hoeft ze er enkel naartoe te slepen.
Factuur software WeFact
De functionaliteiten van het factuurprogramma bieden een ondernemer de mogelijkheid om eenvoudig een factuur te versturen in een eigen huisstijl met bijvoorbeeld een iDEAL betaallink, zodat de ontvanger meer eenvoud heeft in het voldoen van het verschuldigde bedrag. De factuur software is online via iedere internetbrowser aan te roepen en kan dus op ieder gewenst moment toegankelijk zijn. Wilt u factuur software kopen waarvan u zeker weet dat u het online kan bereiken een ook voor u eenvoudig in omgang is? Dan is de facturering software van WeFact wat u zoekt!
Software facturatie van WeFact biedt gemak, inzicht en een hands-on administratie.
Factureren en offertes
WeFact voorkomt veel gemaakte fouten zoals verkeerde BTW optellingen. Ook kunt u periodiek factureren.
Relaties
Beheer uw debiteuren en crediteuren en houdt uw relaties op de hoogte via een mailing.
Uw eigen huisstijl
WeFact geeft u grote vrijheid over de uitstraling en opmaak. Upload uw logo of gebruik uw briefpapier.
Verschillende betaalmethoden
Biedt uw klant de mogelijkheid om een factuur te betalen via bankoverschrijving, iDEAL en automatische incasso.
Statistieken en BTW overzicht
Altijd een actueel en helder inzicht in uw ZZP administratie. Tevens is er een BTW aangifte overzicht.Altijd een actueel en helder inzicht in uw administratie. Tevens is er een BTW aangifte overzicht.