Waaruit bestaat de administratie voor de MKB?
Een MKB administratie bevat alle gegevens van de onderneming die u in de administratie wilt opslaan. Dit kan op papier of digitaal. In de MKB administratie ziet u alles dat binnenkomt en uitgegeven wordt. Er worden vanuit de Belastingdienst een aantal MKB administratie eisen gesteld. Alle inkomsten en uitgaven moeten worden verantwoord in de administratie. Hieronder vallen onder andere:
- De kasadministratie en kassabonnen
- Financiële aantekeningen
- Facturen en inkoopfacturen
- Bankafschriften
- Contracten, overeenkomsten en andere afspraken die u met klanten heeft gemaakt
- Agenda’s en afsprakenboeken
- Correspondentie
- Software en databestanden
Alle administratieve functionaliteiten voor uw middelgroot bedrijf
Aanbevolen door meer dan 1000 accountantskantoren
Professionele facturen in uw huisstijl
Een factuur maakt u op de computer of via de mobiele factuur app. Per e-mail verstuurt u de factuur in PDF in uw eigen huisstijl. De klant kan betalen via iDEAL.
Bespaar tijd en maak geen fouten meer
U bent geen ondernemer geworden om veel tijd aan de administratie te besteden. WeFact neemt u veel werk uit handen en voorkomt dat er fouten gemaakt worden.
Toegang voor meerdere medewerkers
U kunt uw medewerkers gratis toegang verlenen tot uw administratie. U kunt ook bepalen tot welke pagina's zij toegang hebben en welke acties ze mogen uitvoeren.
Maak gratis gebruik van Peppol e-invoicing
Vanaf 1 januari 2026 wordt in een aantal EU-landen het gebruik van het Peppol-netwerk verplicht voor B2B-facturering. Dit betekent dat uw facturen moeten voldoen aan de nieuwe eisen voor elektronisch verzenden via Peppol. Met WeFact kunt u, uw facturen gratis verzenden via het Peppol netwerk.

Actueel inzicht in
inkomsten en uitgaven
WeFact geeft u controle over uw verzonden facturen. Als de betaaltermijn verstreken is, verstuurt u met 1 klik een betalingsherinnering. Ook heeft u precies inzicht in uw uitgaven. U ziet precies welke inkoopfacturen u nog moet betalen.

Verstuur offertes
en ontvang een digitaal akkoord
Na het opstellen van de offerte wordt deze als een PDF bestand per e-mail verstuurd. De klant kan op een link in de e-mail klikken om akkoord te geven met een digitale handtekening. U ontvangt hier dan een e-mail van.
Vanuit de offerte maakt u met 1 klik een factuur of pakbon.

Krijg sneller betaald
Uw klanten kunnen uw factuur direct betalen via iDEAL, creditcard, Apple Pay en meer. De praktijk leert dat een online factuur maken met een betaallink gemiddeld 35% sneller betaald wordt.
Ook kunt u een online factuur maken met automatische incasso.

Abonnementen
automatisch gefactureerd
Lidmaatschap, service contracten, software abonnementen etc. Dergelijke terugkerende diensten voert u eenmalig als abonnement in.
De periode kunt u zelf bepalen: dagelijks, wekelijks, maandelijks, jaarlijks of een variatie hierop.

Altijd en overal
uw administratie bij de hand
Digitaal factureren via iPhone en Android, eenvoudig en overal. Of een factuur opstellen direct na de opdracht. Dankzij facturatieprogramma WeFact was online facturatie nog nooit zo makkelijk.

"Onze WeFact administraties zijn gekoppeld met Exact Online; de data uitwisseling tussen beide software pakketten verloopt goed!"
— Mark de Rijke, LEF Marketing & Events





