9.3/10
Wat zeggen onze klanten over WeFact
Lees de verhalen van onze klanten en ervaar zelf waarom WeFact bij uw onderneming past!

John van Boesschoten
Crossworx B.V.
“Als je de helpdesk een keer nodig hebt, krijg je direct de juiste oplossing.”

Daisy Renders
Grafisch ontwerp & fotografie
“Ik maak al jaren gebruik van WeFact en vind het super gebruiksvriendelijk.”

Frank van der Weij
Frank van der Weij Studio
“Perfect in te stellen op je eigen bedrijfsvoering.”

Gemakkelijk facturen maken
en versturen
Met WeFact maakt u gemakkelijk en foutloos professionele facturen in uw huisstijl. Verstuur de factuur direct naar uw klant en laat uw klant via verschillende betaalmogelijkheden, zoals iDEAL, eenvoudig de factuur betalen.
Uw factuur komt direct in uw facturenlijst te staan, zo heeft u altijd een actueel overzicht van uw administratie.

Ontwerp een factuur
in uw huisstijl
De huisstijl editor maakt WeFact uniek. Maak facturen met uw eigen logo, briefpapier, opmaak, kleuren en lettertype. Met de huisstijl editor stelt u eenvoudig de juiste factuurteksten op en bepaalt u zelf waar deze op de factuur komen te staan.
Zo heeft u volledige vrijheid om de factuur naar uw wensen vorm te geven. Een factuur opmaken kan in meerdere huisstijlen, zoals in een andere taal of voor verschillende handelsnamen.

Factureer uw diensten en producten
WeFact is geschikt voor alle bedrijven, zoals B2B-bedrijven, bouwbedrijven, tuinaannemer en webshops. Op een factuur is het vaak gewenst om producten of diensten toe te voegen, maar dat is niet altijd mogelijk. In WeFact is het toevoegen van diensten en producten mogelijk, wat duidelijkheid biedt voor u én uw klant.
Binnen WeFact creëert u op een eenvoudige manier een productenlijst, dit kan via een import of door producten (of diensten) handmatig toe te voegen. Bij het aanmaken van een factuur selecteert u vervolgens het juiste product of de dienst, waarna het direct met de juiste prijs op de factuur staat. Waar dat nodig is, past u eenvoudig het aantal aan.
Door gebruik te maken van diensten of producten, bespaart u veel tijd met uw administratie en komen er minder snel fouten op een factuur te staan. Niet voor niets maken de meeste WeFact gebruikers gebruik van deze functionaliteit.
Het is mogelijk om facturen in verschillende talen op te stellen. Ook kunt u in meer dan 30 verschillende valuta factureren.

Abonnementen automatisch gefactureerd
Lidmaatschap, service contracten, software abonnementen, etc. WeFact kan periodieke facturen genereren op basis van abonnementen.
De periode van het abonnement kan zelf bepaald worden: dagelijks, wekelijks, maandelijks, jaarlijks of een variatie hierop.

Bekijk inkomsten, uitgaven en een BTW-overzicht
In de statistieken van uw WeFact omgeving, bekijkt u een overzicht van alle inkomsten per product of dienst, de uitgaven en de klanten waar u de meeste omzet heeft gerealiseerd. Door dit actuele inzicht houdt u grip op uw bedrijf. Is het kwartaal voorbij? Dan maakt WeFact een BTW-overzicht die u kunt gebruiken voor het invullen van de BTW-aangifte.

Verstuur elektronische
facturen via Peppol
Met WeFact kunt u facturen versturen via het Peppol-netwerk. Peppol is een beveiligd internationaal netwerk waarmee bedrijven en overheidsinstanties elektronische documenten kunnen versturen en ontvangen. Peppol zorgt ervoor dat de uitwisseling veilig en in real time verloopt. E-facturatie via Peppol wordt vanaf 2026 in een aantal EU-landen al verplicht. Meer over e-facturatie en Peppol voor bedrijven leest u hier.
WeFact is geschikt voor alle branches, van kleine tot grote bedrijven.
ZZP'er
Alles in een pakkket!
Klein bedrijf
10 - 200 facturen per maand
Middelgroot bedrijf
200 - 1.000 facturen per maand
Hoog volume
Duizenden facturen per maand

Koppel uw boekhoudpakket
In WeFact is het mogelijk om een boekhoudkoppeling te leggen. Dit zorgt ervoor dat de administratie automatisch geëxporteerd wordt naar het boekhoudpakket waarmee u of uw boekhouder werkt. Facturen worden geboekt op specifieke grootboekrekeningen. Legt u een bankkoppeling in het boekhoudpakket, dan worden de facturen in WeFact ook op betaald gezet

Krijg sneller betaald
Uw klanten kunnen uw elektronische factuur direct betalen via iDEAL, creditcard, Apple Pay en meer. Dit zorgt ervoor dat facturen gemiddeld 35% sneller betaald worden. Niet voor niets maken steeds meer bedrijven gebruik van een betaallink, om zo het klantenbeheer te verbeteren.
Betaalt uw klant liever via automatische incasso? Ook dat is mogelijk. Op deze manier biedt WeFact verschillende mogelijkheden om facturen betaald te krijgen.
Nog geen betaling ontvangen? Wanneer de betaaltermijn verstreken is verstuurt u met 1 klik een betalingsherinnering.

Makkelijker klanten beheren met de KvK koppeling
Voeg nieuwe klanten binnen no-time toe aan uw WeFact administratie met de gratis Kamer van Koophandel koppeling. Na het toevoegen van uw klanten, heeft u altijd een helder overzicht van alle klanten. Het is ook mogelijk om uw relaties te importeren in WeFact.
Binnen WeFact ziet u bovendien welke facturen en abonnementen een klant heeft en welke offertes er naar een klant zijn gestuurd. Een nieuwe factuur maakt u gemakkelijk aan via de klantpagina, bijvoorbeeld nadat u een nieuwe klant heeft toegevoegd. Per klant is het mogelijk om extra contactpersonen of afdelingen toe te voegen, zodat de factuur of offerte altijd bij de juiste personen terechtkomt.

Altijd en overal een
factuur maken
Ervaar het gemak om binnen één facturatie app de volledige online administratie bij te houden. Met de gratis WeFact app bent u altijd in de gelegenheid om een factuur te maken en uw administratie in te zien. Handig wanneer u veel onderweg bent!
Met één muisklik een offerte omzetten in een factuur
Heeft uw klant de offerte online geaccepteerd?
Dan kunt u vanuit de offerte met 1 druk op de knop de factuur maken, aanpassen en versturen.

Wat moet er op
een factuur staan?
Wanneer u als ZZP'er uw administratie in WeFact verwerkt, staat er al een voorbeeld factuur ingericht. Deze voldoet aan alle wettelijke factuur vereisten.
De volgende zaken dienen op uw factuur te staan
- Uw bedrijfsgegevens
- Bedrijfsgegevens van uw klant
- Overige bedrijfsgegevens
(zoals btw-identificatienummer en KvK-nummer) - De factuurdatum (Belangrijk voor uw btw-aangifte)
- Een uniek factuurnummer (Deze moet opvolgend zijn, er mogen geen nummers worden overgeslagen)
- Beschrijving van de producten of diensten die u heeft geleverd
- De hoeveelheid geleverde producten of het gewerkte aantal uren
- De prijs per product of dienst (zonder btw)
- Het btw-bedrag en het berekende btw-percentage
- Het totaalbedrag van de factuur
(exclusief en inclusief btw)

Hoe maakt u een factuur?
U kan ervoor kiezen om uw ZZP factuur te maken via Word of Excel of via online facturatie software. Het handmatig aanmaken van een factuur in Word vereist veel handelingen. Met Excel is het iets gemakkelijker door het automatisch berekenen van bedragen en de BTW. Een online facturatieprogramma automatiseert het genereren van facturen, verzendt ze direct naar de opgegeven klant, houdt betalingen bij en heeft nog meer voordelen.
Factuur voorbeeld
WeFact maakt gebruik van een standaard factuur opzet die voldoet aan de wettelijke factuureisen. De huisstijl van dit factuur voorbeeld kan volledig naar wens worden ingericht.


