WeFact helpt u bij uw facturatie.
Ondanks de vele mogelijkheden blijft online factureren met ons pakket toch eenvoudig in gebruik. In de beveiligde omgeving kunt u een online factuur maken, versturen en betalingsherinneringen versturen. Het denkwerk wordt voor u gedaan, u hoeft alleen nog maar met een muisklik de acties te bevestigen.
Voordelen van online factureren
Een factuur online maken met WeFact brengt een hoop voordelen met zich mee.
Je hebt een overzichtelijke administratie, omdat alle facturen op één plek worden opgeslagen.
Er zijn een heleboel zaken die automatisch ingericht kunnen worden, doordat je digitaal factureert. Dit scheelt tijd!
Doordat de factuur direct binnenkomt bij de klant kan deze ook direct betaald worden.
Het bijhouden van de administratie kan volledig geautomatiseerd worden.
Dankzij de mobiele facturatie app kun je zelfs via jouw mobiele telefoon of tablet een factuur maken en zelfs herinneringen van de factuur versturen.
Hoe regel ik mijn eigen online facturatie?
Wanneer je met WeFact begint stel je allereerst een aantal instellingen in. Deze instellingen automatiseren al een aantal zaken. Zo kun je bijvoorbeeld het factuurnummer en standaard betalingstermijn invullen. Ook kun je jouw huisstijl inrichten in WeFact. Staat alles goed? Dan kun je beginnen met een factuur maken. Nadat je de factuur hebt verstuurd, houdt WeFact de betalingstermijn voor je in de gaten. Je weet dus precies wanneer je een herinnering kan versturen!
Online factureren versus factureren met Excel
Het grootste voordeel van online facturatie software versus Excel is dat je er tijd mee spaart én dat je minder snel fouten maakt. Dit komt omdat je in Excel veel handmatige acties moet verrichten. Naast het maken van facturen, kun je nog veel meer in WeFact. Je kunt namelijk ook offertes maken en inkoopfacturen verwerken.
Voorbeeld factuur
Een factuur heeft altijd een logische structuur. Het is belangrijk dat een aantal verplichte gegevens worden opgenomen in de factuur. Door gebruik te maken van ons systeem, ben je verzekerd van een goede factuur. Bekijk hieronder een voorbeeld factuur:
Factureren
WeFact voorkomt veel gemaakte fouten zoals verkeerde BTW optellingen. Ook kunt u periodiek factureren.
Relaties
Beheer uw debiteuren en crediteuren en houdt uw relaties op de hoogte via een mailing.
Uw eigen huisstijl
WeFact geeft u grote vrijheid over de uitstraling en opmaak. Upload uw logo of gebruik uw briefpapier.
Herinneringen of aanmaningen
Zit boven op uw openstaande facturen en stuur een herinnering na verstrijken van een betaaltermijn.
Verschillende betaalmethoden
Biedt uw klant de mogelijkheid om een factuur te betalen via bankoverschrijving, iDEAL en automatische incasso.
Producten
Voeg uw producten en diensten toe om sneller een factuur of offerte te maken.
Statistieken en BTW overzicht
Altijd een actueel en helder inzicht in uw administratie. Tevens is er een BTW aangifte overzicht.
Exporteren
Exporteer uw gegevens naar Excel, PDF of het boekhoudpakket van uw accountant.
Gebruikt u nog Excel of Word?
Het bijhouden van uw administratie hoeft niet veel tijd te kosten. WeFact helpt u om met minimale inspanning uw administratie op orde te houden. Wij helpen u graag met het overzetten van uw gegevens.
Vele ondernemers hebben de stap inmiddels genomen!