WeFact update: offerte sjablonen

Zojuist is er een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. Hierbij is het mogelijk om gebruik te maken van offerte sjablonen.

Het is al langere tijd mogelijk om eigen PDF bestanden te gebruiken bij de offerte. Denk hierbij aan een voorblad, tekstuele toelichting zoals algemene voorwaarden of afbeeldingen van jouw producten en/of werkzaamheden. Je kunt deze PDF bestanden toevoegen bij een offerte maken of bewerken. Vanaf deze update is het ook mogelijk om offerte sjablonen in te stellen. Wel zo handig als je vaker dezelfde PDF bestanden gebruikt!

Naast de PDF opbouw kun je ook losse bijlagen toevoegen aan het offerte sjabloon. Doordat de documenten bewaard worden, kun je snel uitgebreide offertes maken!

Er is een extra menu item gekomen voor deze offerte sjablonen. Deze vind je onder het kopje “Offertes” in het menu. Je vind hier een overzicht van alle offerte sjablonen, je kunt nieuw sjablonen aanmaken en huidige sjablonen bewerken.

Zodra er offerte sjablonen zijn gemaakt, zijn deze makkelijk toe te passen op een offerte. Kies bij het aanmaken van de offerte voor het gewenste sjabloon bij het onderdeel voor de document opbouw.

Meer over het gebruik van offerte sjablonen vind je in het helpartikel. Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.

WeFact update: meer landen toegestaan voor 2FA en verbeteringen boekhoudkoppelingen

Er is weer een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. Vanaf nu zijn meer landen toegestaan voor het activeren van 2-staps authenticatie en zijn er een aantal verbeteringen aangebracht in een aantal boekhoudkoppelingen. Lees snel verder voor alle informatie!

Meer landen toegestaan voor het activeren van 2FA

Vanaf nu is het mogelijk om bijna alle landcodes uit Europa te kiezen om de SMS naar toe te sturen voor de verificatie van de 2-staps authenticatie. Je kunt uit de lijst gemakkelijk het juiste land selecteren, waardoor de landcode automatisch wordt ingevuld.

Yuki: betalingen ophalen

Het is nu mogelijk om betalingen vanuit Yuki op te halen! Dit kon al voor een aantal andere boekhoudpakketen, maar dit hebben we nu ook mogelijk gemaakt voor Yuki. Zo is de administratie nog sneller up-to-date.

Twinfield: boekingsregels samenvoegen in de export 

Vanaf nu is het mogelijk om factuurregels met hetzelfde BTW-percentage samen te voegen in de export naar het boekhoudpakket Twinfield. Dit kan gunstig zijn in bijvoorbeeld de performance en lagere kosten omdat je onder de fair use limit van het boekhoudpakket blijft. Hoe je dit instelt vind je hier.

Wil je dit activeren? Dan vind je deze instelling terug onder de Twinfield instellingen onder het kopje “Overige instellingen”.

Hieronder geven we een voorbeeld hoe dit in de boekhouding terecht zal komen wanneer de instelling actief is. Zoals je ziet zijn er een aantal regels met 21% BTW en een aantal met 9% BTW. Ook is er een korting op de totale factuur.

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.

Main Capital en WeFact slaan handen ineen om groei te versnellen

Main Capital Partners (“Main”) kondigt vandaag de samenwerking aan met de Nederlandse facturatiesoftwarespecialist WeFact. Deze strategische samenwerking is gevormd om gezamenlijk de nationale en internationale groei van WeFact te versnellen. Geleid door het management en ondersteund door de expertise van Main binnen de internationale softwaremarkt, zal WeFact haar marktpositie versterken en het productportfolio verder ontwikkelen, om een nog grotere toegevoegde waarde te leveren aan haar klanten en partners.

WeFact, opgericht in 2005 en gevestigd in Eersel, levert al ruim 18 jaar een veelzijdige en moderne oplossing voor het versturen van facturen, het opmaken van offertes en het verwerken van inkoopfacturen zodat klanten continue inzicht en controle behouden over hun administratie. Het snelgroeiende softwarebedrijf bedient meer dan tienduizenden ondernemers uit Nederland, België en tal van andere Europese landen. Meer dan 750 accountantskantoren adviseren WeFact, dat naadloos gekoppeld kan worden aan boekhoudpakketten, als de ideale online facturatie- en administratieoplossing voor ondernemers.

Groeiversnelling

WeFact en Main zullen intensief samenwerken om zowel een nationale als internationale groeiversnelling te realiseren. De groeistrategie zal onder andere bestaan uit het verdiepen en verbreden van het productaanbod, het (inter)nationaal verkopen door het interne team en via partners, en het onderzoeken van mogelijkheden voor strategische overnames.


Roel Korting, Chief Executive Officer van WeFact:
“Wij kijken ernaar uit om de handen met Main ineen te slaan en gezamenlijk WeFact uit te bouwen tot een leidende internationale speler. Met de kennis en internationale ervaring van Main, in combinatie met onze technische en commerciële expertise, zijn wij gezamenlijk uitstekend gepositioneerd om de ambitieuze groeiplannen en verdere professionalisering van onze onderneming te realiseren. Kortom: dezelfde mensen, met behoud van kernwaarden, service en ambitie. Maar met versterking!”

Jeroen Blox, Chief Technology Officer van WeFact:
“Om WeFact op te schalen en te ondersteunen is een sterke en ervaren partner nodig, die aansluit bij onze unieke WeFact cultuur. Deze solide partner hebben wij in Main gevonden. De drive om het beste product te maken is al 18 jaar onveranderd. Met Main als partner kunnen wij de continuïteit aan onze klanten waarborgen terwijl ons prestatiegerichte team zich richt op het benutten van nieuwe groeimogelijkheden in de markt. Deze samenwerking stelt ons in staat om de verdieping en verbreding van ons productaanbod en de verdere internationale uitrol van WeFact te realiseren.”

Ivo van Deudekom, Investment Director bij Main Capital Partners:
“Wij kennen de oprichters en het management team van WeFact al jaren en zijn onder de indruk van de manier waarop zij de organisatie op een duurzame en snel groeiende manier succesvol hebben opgebouwd. Daarom zijn wij verheugd om met WeFact samen te werken en het bedrijf te ondersteunen in haar volgende fase. WeFact is een toonaangevende softwareleverancier in de facturatie en administratie markt met een uitermate modern product. Met behulp van WeFact, kunnen ZZP’ers, kleine ondernemers en MKB bedrijven zichzelf ontzorgen en meer inzicht, controle en efficiëntie verwezenlijken voor hun organisatie. Wij kijken er daarom enorm naar uit om gezamenlijk de klantenbasis nog groter en internationaler te maken.”

Kwartaalupdate Q4 2022: nieuwe mobiele app, verbeteringen inkoop en meer

2023 is alweer begonnen! Toch blikken we graag nog even terug op de ontwikkelingen die we in het laatste kwartaal van 2022 hebben doorgevoerd.

Nieuwe mobiele app

In november was het zover en werd ons harde werken beloond met een gloednieuwe mobiele app. In de vernieuwde WeFact app vind je alle functies die je gewend was in de oude app én meer handigheden. En dat allemaal in een geheel vernieuwde uitstraling! Met de mobiele app heb je altijd en overal jouw gehele administratie bij de hand en maak je eenvoudig facturen en offertes aan. Ook voeg je gemakkelijk jouw bonnetjes toe door er een foto van te maken.

Maak jij nog geen gebruik van de mobiele app? Download hem dan voor Android of iOS.

Mobiele app

Verbeteringen inkoop

Naast verbeteringen op het gebied van herkenning van inkoopfacturen, is het nu ook mogelijk om een extra bijlage toe te voegen aan een inkoopfactuur. Deze mogelijkheid vind je bij de inkoopfactuur onder het tweede tabje “Bijlage”.

Extra bijlage inkoopfactuur

Procentuele korting op prijs product in kortingsmodule

Er is een nieuwe optie bijgekomen in de kortingsmodule. Hierdoor is het mogelijk om een procentuele korting toe te passen op een product. Kies je voor deze optie, dan moet er in het tabblad “Voorwaarden” een product gekozen worden. Hier kun je ook het kortingspercentage opgegeven.

Bevestiging van offerte acceptatie sturen naar de klant

Heeft jouw klant de offerte geaccepteerd? Dan kun je hier een bevestigingsmail van versturen. Je kunt dit handmatig doen, maar kunt ook instellen dat dit automatisch mag gebeuren wanneer de offerte online geaccepteerd is. Lees hier hoe je de bevestigingsmail kunt versturen.

Blijf ons volgen

Vanaf nu zijn we ook op Instagram te vinden! Volg ons hier voor leuke nieuwtjes, updates van ons pakket en handige tips. Geen Instagram account? Volg ons dan op LinkedInFacebook of Twitter.

We blijven ontwikkelen en houden jullie op de hoogte!

WeFact update: procentuele korting op een product, nieuwe instelling automatisch incasso en meer

Er is weer een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. Zo kun je nu procentuele korting geven op een product in de kortingsmodule en kun je aangeven of er bij abonnementen, losse facturen of beide automatisch geïncasseerd mag worden. Lees snel verder voor alle ontwikkelingen!

Procentuele korting in kortingsmodule

Er is een nieuwe optie bijgekomen in de kortingsmodule. Vanaf nu is het mogelijk om een procentuele korting in te stellen op basis van een product. Kies je voor deze optie, dan moet er in het tabblad “Voorwaarden” een product gekozen worden. Hier kun je ook het kortingspercentage opgegeven.

Daarnaast is het mogelijk om te kiezen of de korting ook toegepast mag worden op factuurregels met een periode en een abonnement. Wanneer je hiervoor kiest, wordt de korting opgeslagen bij het abonnement en zal deze korting blijven doorlopen zelfs als de korting is verlopen in de kortingsmodule.

Nieuwe instelling automatische incasso

Wil je jouw abonnementen wel automatisch incasseren en losse facturen niet of juist andersom? Dat hebben we nu mogelijk gemaakt door een extra instelling. Je kunt per debiteur aangeven of facturen en abonnementen, alleen facturen of alleen abonnementen automatisch geïncasseerd mogen worden. Daarnaast is het ook mogelijk om bij het aanmaken van het abonnement te kiezen voor automatische incasso. Meer over deze instelling vind je hier.

Synchroniseren van prijswijziging naar abonnement

Vanaf nu krijg je een melding wanneer je een productprijs handmatig wijzigt en er bestaande abonnementen met dezelfde prijs en periode in de administratie staan. Je ziet meteen hoeveel abonnementen er zijn gevonden en je kunt meteen de prijs voor deze abonnementen synchroniseren. Zo vergeet je de prijzen van de abonnementen niet aan te passen!

Duidelijkere melding bij onderhoud

Vanaf nu verschijnt er 30 minuten voordat onderhoud begint een extra pop-up met een timer die aftelt. Zo ben je altijd op de hoogte wanneer onderhoud begint en kun je alles nog netjes opslaan.

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.

WeFact update: verbeteringen inkoopherkenning en bevestiging sturen geaccepteerde offerte

Zojuist is er een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. Hierin zijn een aantal mooie verbeteringen meegenomen voor de inkoop en offertes. Lees snel verder voor meer informatie!

Verbeteringen inkoop

In deze update zijn een hoop verbeteringen doorgevoerd in het herkennen van geüploade inkoopfacturen.

Nerd-alert, hier alle details!

  • Factuurnummers worden slimmer herkend
  • Verschillende datumformats worden beter ondersteund
  • Betere herkenning van Nederlandse en Europese crediteuren, met bijbehorende adresgegevens
  • Betere herkenning van KvK-nummers en btw-nummers
  • Herkenning van Europese btw-nummers

Naast deze verbeteringen in de herkenning is het nu ook mogelijk om een extra bijlage toe te voegen aan een inkoopfactuur. Deze mogelijkheid vind je bij de inkoopfactuur onder het tweede tabje “Bijlage”.

Bevestiging van een geaccepteerde offerte versturen

Wanneer een klant een offerte uit WeFact online accepteert, kan hij deze altijd downloaden samen met de bevestiging van het accepteren. Meerdere WeFact-gebruikers hadden de wens om nog een extra e-mail bevestiging van de acceptatie naar de klant te kunnen versturen. Zo kan de klant de acceptatie altijd terugvinden in zijn of haar eigen mailbox. We hebben dit nu mogelijk gemaakt! Lees hier hoe je de bevestigingsmail kunt versturen.

Naast de bovengenoemde verbeteringen zijn er nog een aantal andere ontwikkelingen doorgevoerd. Zoals bijvoorbeeld het kunnen hernoemen van een huisstijlnaam, het tonen van de adresgegevens van een debiteur bij uitgebreid zoeken en het tippen om een online betaallink mee te sturen met je facturen wanneer je dit nog niet hebt ingesteld.


Heb je nog vragen over bovenstaande of ideeën om WeFact naar een hoger niveau te tillen? Dan horen wij graag van je! We zijn telefonisch en per e-mail bereikbaar op werkdagen.

Kwartaalupdate Q3: automatisch verwerken van matches, nieuwe factuur bekijkpagina en meer

Het is alweer oktober en dat betekent dat we graag onze ontwikkelingen van kwartaal 3 met je delen! Lees daarom snel verder. 

Bank: automatisch verwerken van matches

Dit kwartaal hebben we het door middel van een instelling mogelijk gemaakt om transacties waarvoor een match is gevonden automatisch te kunnen verwerken. Een handmatige actie is dus niet meer nodig! Alle transacties met een match worden meteen verwerkt en doorgezet naar het archief, wanneer je deze instelling hebt ingeschakeld.

Bank: alleen inkomende of uitgaande transacties

Het is nu ook mogelijk om alleen inkomende of uitgaande transacties te tonen in WeFact. Gebruik jij alleen de verkoopkant in WeFact of juist alleen de inkoopkant? Dan is dit interessant voor jou! Dit scheelt je namelijk een heleboel werk wanneer je veel transacties (alle inkomende of uitgaande) “negeert”. 

Kies je voor “Inkoop: verwerk enkel uitgaande transacties en negeer inkomende”, dan zul je alleen afschrijvingen hoeven te verwerken. Wel zijn de inkomende transacties terug te vinden in het transactie archief. Zodat je deze nog kunt verwerken, mocht dit toch nodig zijn. 

Heb jij nog geen bankkoppeling? Kijk dan hier voor meer informatie. 

Nieuwe factuur bekijkpagina

Vorig kwartaal hebben we de factuur aanmaak- en bewerkpagina al vernieuwd. Dit kwartaal hebben we ook de factuur bekijkpagina vernieuwd, zodat alle factuurpagina’s dezelfde uitstraling en functionaliteiten hebben als bij de offertes. Denk hierbij aan een notitieregel toevoegen, een regel tussen 2 bestaande factuurregels toevoegen en een betere datumkiezer. 

Ook kun je op de bekijkpagina met 1 klik direct het voorbeeld PDF bekijken. Zo kun je eenvoudig zien hoe de factuur er uitziet, voordat je op de actieknop voor het versturen van de factuur klikt. 

Inkoop: bijlagen splitsen naar nieuwe inkoopfacturen

In de inkoop hebben we een aantal verbeteringen doorgevoerd. Zo is het mogelijk om 1 email die meerdere inkoopfacturen bevat te splitsen naar losse inkoopfacturen. Wanneer je een inkoopfactuur bekijkt met meerder bijlagen, zie je een linkje om de bijlages te splitsen. Je geeft gemakkelijk aan welke bijlages je daadwerkelijk wilt splitsen.

Coming up: verbeteringen inkoop en WeFact app

We zijn bezig met nog meer verbeteringen in de inkoop, zoals op het gebied van herkenning. Ook zijn we nog steeds hard bezig met het realiseren van een compleet nieuwe app voor iOS en Android

We houden jullie op de hoogte! 

WeFact update: verbeteringen in de bank en de inkoop

Zojuist is er een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. Hierin zijn een aantal mooie verbeteringen meegenomen voor de bank en de inkoop. Lees verder om meer te weten over deze update.

Verbeteringen bank

We zijn druk bezig geweest om de bank verder te ontwikkelen. Vanaf nu is het mogelijk om transacties waarvoor een match is gevonden automatisch te verwerken en is het mogelijk om alleen inkomende of uitgaande transacties te tonen in WeFact. We vertellen je er graag meer over.

Automatisch verwerken van transacties waarvoor een match is gevonden

Via “Instellingen Bank” is er een nieuwe instelling beschikbaar. Deze maakt het mogelijk dat transacties waarvoor een match is gevonden, automatisch verwerkt kunnen worden. Een handmatige actie is dus niet meer nodig! Alle transacties met een match worden meteen verwerkt en doorgezet naar het archief.

Alleen inkomende of uitgaande transacties zichtbaar

Daarnaast is het vanaf nu mogelijk om alleen inkomende of uitgaande transacties zichtbaar te maken in WeFact. Gebruik jij alleen de verkoopkant in WeFact of juist alleen de inkoopkant? Dan is dit interessant voor jou! Dit scheelt je namelijk een heleboel werk wanneer je nu veel transacties (alle inkomende of uitgaande) “negeert”. Ook deze instelling kun je vinden via “Instellingen Bank”.

Kies je alleen voor “Inkoop: verwerk enkel uitgaande transacties en negeer inkomende”, dan zullen alleen de uitgaande transacties getoond worden in het transactie overzicht. Wel zijn de inkomende transacties terug te vinden in het transactie archief. Zo kun je deze transacties eventueel toch verwerken, mocht dit nodig zijn.

Verbeteringen in de inkoop

In deze update zitten ook een aantal verbeteringen in de inkoop. Zo is het makkelijker om een betaling in een betaalbatch voor een inkoopfactuur te annuleren. Je kunt dit nu namelijk ook op de bekijkpagina van de inkoopfactuur doen. Ook zijn er een aantal verbeteringen op de achtergrond uitgevoerd.

We zijn druk bezig met verdere verbeteringen in de inkoop op het gebied van herkenning. Hierover houden we jullie op de hoogte!

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.

WeFact update: bijlagen splitsen naar nieuwe inkoopfacturen

In deze update hebben we een functionaliteit toegevoegd waarmee je 1 e-mail die meerdere inkoopfacturen bevat kan splitsen naar losse inkoopfacturen. Standaard is 1 e-mail voor WeFact namelijk 1 inkoopfactuur. Bevat 1 e-mail nu meerdere inkoopfacturen, dan kun je deze eenvoudig splitsen.

Verwerk je een nieuwe inkoopfactuur, dan zal je de volgende tekst met link bovenaan zien:

Wanneer je op deze link klikt zal er een venster verschijnen waarin je aan kunt geven welke bijlagen je af wilt splitsen naar aparte inkoopfacturen. Na het bevestigen kom je op het inkoop overzicht terecht, waar de nieuwe inkoopfacturen te zien zijn. Voor deze nieuwe inkoopfacturen zullen we uiteraard proberen de factuur/bonnetjes kenmerken te herkennen.

Nieuw uiterlijk factuur pagina’s

Daarnaast zijn we de afgelopen weken ook aan het testen met het nieuwe uiterlijk van de factuur pagina’s. Zo hebben we in de laatste update de bekijkpagina vernieuwd met daarin een paar mooie nieuwe functionaliteiten. Zo is het nu bijvoorbeeld mogelijk om met 1 muisklik de PDF van de factuur te bekijken. Binnenkort zal dit nieuwe uiterlijk standaard voor iedereen actief zijn.

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.

WeFact update: nieuwe factuur bekijkpagina

Zojuist is er een nieuwe update uitgebracht voor WeFact waarin de eerder aangekondigde factuur bekijkpagina een nieuw uiterlijk heeft gekregen. Je kunt zelf al omschakelen naar de nieuwe pagina, door bij het bekijken/aanmaken van een factuur de aankondiging melding aan te klikken. Binnenkort wordt het nieuwe uiterlijk voor iedereen actief. Lees verder om meer te lezen over de update.

Nieuw uiterlijk factuur bekijkpagina

Begin juli hebben we de toevoeg- en bewerkpagina voor facturen voorzien van een nieuw uiterlijk. In deze update is ook de bekijkpagina voorzien van het nieuwe uiterlijk. Hiermee hebben alle factuurpagina’s een update gekregen.

De overstap naar het nieuwe uiterlijk passen we gefaseerd toe. Je kunt echter al de overstap zelf maken door op de factuur bekijk of aanmaakpagina de melding aan te klikken om over te schakelen naar het nieuwe uiterlijk.

Voorbeeld PDF bekijken

Op de bekijkpagina kun je met 1 klik direct de voorbeeld PDF bekijken. Zo kun je eenvoudig zien hoe de PDF er uit gaat zien voordat je op de actieknop voor het versturen van de factuur klikt.

iDEAL aanbieden? Starten met Mollie versimpelt

De afgelopen maanden hebben we ook gewerkt aan het verder verbeteren van de integratie met Mollie, onze partner waarmee het aanbieden van online betalingen voor jou mogelijk is zoals iDEAL, creditcard, Bancontact of Apple Pay. Kunnen je klanten facturen nog niet online betalen, kijk dan eens naar het gebruik van Mollie. Het aanbieden van een online betaallink verkort aanzienlijk het betaalgedrag! Bij een herinnering wordt zelfs 30% op de dag zelf betaalt. Meer over het aanbieden van Mollie bekijk je hier in de help: iDEAL aanbieden aan klanten.

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.