Beta #2 van het nieuwe klantenpaneel in WeFact Hosting

Op 30 mei informeerden we u al dat het nieuwe responsive klantenpaneel voor WeFact Hosting in beta is gegaan. De grote interesse en het enthousiasme van de huidige beta gebruikers doet ons goed. We hebben inmiddels veel feedback ontvangen. Het is de bedoeling dat gedurende de beta periode meerdere beta versies uitgeven, alvorens we uiteindelijk de officiële versie beschikbaar stellen.

Vandaag is de tweede beta versie beschikbaar gesteld. In deze versie is de feedback verwerkt en zijn bugs opgelost. Tevens is single sign-on toegevoegd.

Single sign-on: DirectAdmin, cPanel en PLESK
Een veel gevraagde toevoeging is de single sign-on mogelijkheid voor de eindklant om vanuit het klantenpaneel direct in te loggen in het hosting control paneel. In de zojuist uitgegeven tweede beta versie hebben we de single sign-on functionaliteit beschikbaar gesteld. De functionaliteit is in het klantenpaneel en in de backoffice te gebruiken.
Lees hier hoe u single sign-on kunt activeren.

wfh-clientarea-sso

Mee beta testen?
Gebruikers die het interessant vinden om mee te testen zijn welkom en kunnen zich aanmelden door een e-mail te sturen naar: helpdesk@wefact.nl.

Komende periode zal mede op basis van feedback het klantenpaneel verder ontwikkeld worden. Ook wordt er gewerkt aan verbeteringen en nieuwe functionaliteiten in de backoffice.

WeFact Standard update: eigen velden bij offertes en facturen

Maandag 13 juni hebben we een nieuwe update voor WeFact Standard uitgebracht. Redelijk snel na de vorige update, maar goede verbeteringen laten we niet graag lang liggen. Ook deze keer hebben oplettende WeFact gebruikers ons voorzien van goede feedback en suggesties. De meeste verbeteringen zijn onder de motorkap geweest, echter één nieuwe functionaliteit lichten we graag toe: eigen velden bij offertes en facturen.

Eigen velden: debiteuren, offertes, facturen
Het was eerder al mogelijk om eigen debiteur gebonden velden aan te maken. Dit kon gebruikt worden voor bijvoorbeeld de geboortedatum of zorgverzekeringsnummer van de debiteur. Met deze nieuwe update kunnen ook eigen velden aangemaakt worden voor offertes en facturen.

Deze nieuwe functionaliteit beantwoord de vraag van gebruikers om bijvoorbeeld een contactpersoon of woningobject te vermelden, maar ook een inleiding voor de offerte of een speciaal adres voor de afleverbon. Uiteraard kunnen deze eigen velden in de PDF en/of e-mail huisstijl getoond worden.

Wilt u eigen velden aanmaken, dan verwijzen we u graag door naar het help artikel waar u precies vindt hoe u dit kan doen: Kan ik eigen velden toevoegen bij een debiteur, factuur of offerte. Komt u er niet uit, dan kunnen wij u helpen.

Koppeling met Twinfield gecertificeerd

Onlangs hebben wij bezoek gehad van Marcel de Croon, TwinApps Consultant van Twinfield International (Wolters Kluwer Tax & Accounting). Zijn bezoek had de speciale reden om te bekijken of WeFact voldoet aan de kwaliteitseisen die zij stellen aan TwinApps partners.

Met trots kunnen we mededelen dat onze Twinfield koppeling na een grondige kwaliteitscontrole door Twinfield gecertificeerd is en voldoet aan de kwaliteitseisen die Twinfield stelt. Met de ontvangst van het certificaat mogen we ons gecertificeerd TwinApps partner noemen.

Roel Korting, Marcel de Croon, Jeroen Blox

Naadloze integratie
Zoals in het vorige Twinfield blogbericht is te lezen, hebben we onlangs de integratie met Twinfield verbeterd. De administratie vanuit WeFact is naadloos gekoppeld aan de Twinfield boekhouding van de accountant. Deze koppeling is er zodat de ondernemer zonder boekhoudkennis enkel in zijn eigen gebruiksvriendelijke en overzichtelijke WeFact omgeving kan werken en de accountant het voordeel heeft dat alle informatie automatisch digitaal doorgezet wordt.

Twinfield & WeFact
De goede samenwerking heeft gezorgd voor de realisatie van de koppeling. Wij danken Twinfield hier voor en hopen de samenwerking nog vele jaren voort te zetten.

Nieuw klantenpaneel WeFact Hosting in beta

Op 7 maart gaven we al een ‘sneak preview’ over de ontwikkelingen van het nieuw responsive klantenpaneel en het responsive bestelformulier. De afgelopen weken is er hard gewerkt om de laatste losse eindjes af te ronden en de puntjes op de i te zetten. Vorig week hebben we alle geïnteresseerden de eerste beta versie toegestuurd.

Beta periode
De komende tijd zullen de beta gebruikers het nieuwe klantenpaneel kunnen testen en eventueel zelfs al kunnen inzetten voor hun eindklanten. Op basis van feedback zullen we verdere ontwikkelingen en nieuwe uitbreidingen realiseren. Dit betekent dat er meerdere beta versies beschikbaar komen voordat het nieuwe klantenpaneel officieel beschikbaar wordt gesteld. Hoelang de beta periode duurt hangt af van de feedback.

Andere kleuren, eigen CSS en eigen pagina’s
Het nieuwe klantenpaneel is zo ontwikkeld dat u eigen aanpassingen eenvoudig kan doen en dit geen conflict oplevert bij toekomstige updates. De helpsectie is gevuld met help artikelen. Tevens zijn documentatie en voorbeeldbestanden beschikbaar gesteld voor eigen uitbreidingen in de developersectie.

Mee beta testen?
Het is mogelijk om het nieuwe klantenpaneel mee uit te testen. U kunt zich aanmelden door ons een e-mail te sturen op helpdesk@wefact.nl.


WeFact Standard app: uw administratie overal binnen handbereik

Met trots presenteren wij vandaag de mobiele app voor WeFact Standard. De mobiele app zorgt er voor dat u altijd en overal uw gehele administratie bij de hand heeft. De mobiele app is zowel op iOS (iPhone en iPad) als op Android (smartphone en tablet) beschikbaar.

WeFact Standard mobiele app

De mobiele app kan op meerdere vlakken een extra gemak bieden. Zo heeft u overal direct inzicht in uw openstaande facturen, kunnen er eenvoudig herinneringen verstuurd worden, heeft u overal uw klantgegevens bij de hand en kan er bij het invoeren van een inkoopfactuur direct een foto van het bonnetje worden gemaakt. Door de mobiele app heeft u altijd en overal uw administratie bij de hand. Dit maakt uw administratieve werk nog makkelijker en minder tijdrovend.

WeFact Standard mobiele app (swipen)

De mobiele app kunt u op uw telefoon in de app store downloaden:

WeFact Standard update: betaalmethode en rekenen met variabelen

Vandaag, 2 mei, is er een nieuwe update voor WeFact Standard beschikbaar gesteld. Dankzij suggesties en feedback kunnen wij het product blijven verbeteren. Naast een hoop aanpassingen in gebruiksvriendelijkheid zijn er ook een aantal noemenswaardige veranderingen.

Inloggen
Na een verfrissende look binnen WeFact vonden we het ook tijd voor een nieuw bijpassend inlogscherm. Op www.mijnwefact.nl zult u het nieuwe inlogscherm treffen.

Betaalmethode
Regelmatig kregen we de vraag of bij het op betaald zetten van een factuur de betaalmethode ook opgegeven kon worden. Vanaf deze nieuwe versie hebben we dit mogelijk gemaakt. Wanneer u een factuur op betaald zet, zal er gevraagd worden wat de betaalmethode is: bankoverschrijving, contante betaling of pinbetaling.

WeFact Standard: betaalmethode

Rekenen met variabelen/bedragen
Voor sommige gebruikers is het wenselijk om standaard een deel van het totaalbedrag te tonen. Voorbeelden hiervan zijn het vermelden van een aanbetaling in een offerte of bij een factuur waarbij een deel van het factuurbedrag naar een G-rekening overgemaakt moet worden. Voorheen moest hier nog ouderwets de rekenmachine voor ingeschakeld worden.

Meer informatie over het rekenen met variabelen vindt u in het volgende help-artikel.

Twinfield en Exact online: openstaande posten
Naast het automatisch dagelijks exporteren van de administratie kan nu ook automatisch de betaalstatus van boekingen uit het boekhoudpakket opgehaald worden. Is een boeking betaald, dan zal ook de factuur in WeFact op betaald worden gezet.

Verder wordt er nog steeds hard gewerkt aan de mobiele app om deze verder te verfijnen. De app is al wel (stiekem) in de app store te downloaden… To be continued!

WeFact Hosting versie 3.6.2 en nieuws over het klantenpaneel

Vandaag is WeFact Hosting versie 3.6.2 beschikbaar gesteld. De afgelopen maanden hebben we namelijk veel verbeteringen doorgevoerd die we niet langer willen achterhouden tot de (volgende) update met het nieuwe klantenpaneel. In dit bericht ook meer informatie over dit nieuwe klantenpaneel.

De verbeteringen en nieuwe functionaliteiten zijn o.a.:

  • De backoffice heeft een kleine metamorfose ondergaan, waardoor pagina’s sneller door de browser geladen worden.
  • Bruteforce beveiliging (whitelist en blacklist bij 10 foutieve pogingen).
  • Verbetering in de kwaliteit van verzonden e-mails. Daarnaast kunt u DKIM configureren voor uw e-mails. Lees hier wat DKIM is en hoe u het instelt.
  • U kunt in de opzegprocedure van een domeinnaam een e-mail laten versturen met daarin de verhuistoken (deze wordt actueel opgehaald).
  • Indien een verlopen SSL certificaat niet verlengd wordt kunt u de status veranderen naar “Gedeinstalleerd”, om het uit het overzicht te halen.
  • Kleine (centen)correctie in de statistieken die kan ontstaan bij het gebruik van prijzen exclusief en inclusief BTW.
  • Bij het opnieuw genereren van een hosting opleveringsbrief kunt u, vooraf, een nieuw wachtwoord genereren.
  • In het ticketsysteem werden onterecht CC e-mailadressen uit de doorgestuurde e-mail overgenomen. Tevens werd een bericht soms niet volledig uitgelezen door text encoding.
  • Bij het samenvoegen van conceptfacturen gingen onterecht bijlagen verloren.
  • Verbetering in de (verbruik)statistieken van een hostingaccount.
  • SOA record ondersteuning bij DNS beheer (voor PowerDNS).
  • Webhook “domain_is_imported” en “hosting_account_is_imported” beschikbaar.
  • Voorbereidingen voor PHP 7 ondersteuning (ionCube ondersteunt PHP 7 nog niet).

Hoe update ik naar versie 3.6.2
Klik op het versienummer boven in uw WeFact Hosting. De downloadpagina in ons klantenpaneel wordt geopend. Hier kunt u de update naar versie 3.6.2 downloaden.
Het is mogelijk om te updaten vanaf versie 3.4. Heeft u nog een oudere versie, zorg dan eerst dat u update tot versie 3.4. De oudere versies kunt u ook downloaden in ons klantenpaneel.

Ontwikkeling nieuw klantenpaneel
Afgelopen maanden is er hard gewerkt aan een nieuw, responsive klantenpaneel voor WeFact Hosting. Voor het nieuwe klantenpaneel houden we vast aan de volgende 3 kernwaardes: (i) moderne uitstraling en responsive, (ii) ondersteuning voor alle diensttypes en meer functionaliteiten en tot slot (iii) goede mogelijkheden om zelf aanpassingen en uitbreidingen te realiseren (en nog steeds in staat zijn om WeFact Hosting te updaten).

De ontwikkeling neemt veel tijd in beslag. De functionaliteiten in het huidige klantenpaneel zijn inmiddels allemaal aanwezig in het nieuwe klantenpaneel. Ook zijn de eerder ontbrekende diensttypes SSL certificaten en VPS beheer beschikbaar in het nieuwe klantenpaneel. Op dit moment willen we nog een aantal nieuwe functionaliteiten toevoegen. De afronding, waarbij er o.a. aandacht besteed wordt aan snelheid en security, zal ook nog de nodige tijd kosten.

Bestelformulier responsive
Het huidige bestelformulier blijft ongewijzigd. We zijn wel bezig om, net als het klantenpaneel, het responsive te maken zodat het bestelformulier op een mobiele telefoon en verschillende schermbreedtes goed getoond wordt.

Hoe ziet het tijdspad er uit?
We verwachten dat we nog circa 6 weken nodig hebben om het nieuwe klantenpaneel af te ronden. Op dat moment willen we een beta periode in gaan. Dat wil zeggen dat WeFact gebruikers zich kunnen aanmelden voor de eerste versie van het klantenpaneel. Aan de hand van de bevindingen zal daarna WeFact Hosting versie 4 officieel beschikbaar worden gesteld.

Als afsluiting willen we alvast een ‘sneak preview’ geven:

Desktop:

Mobiel:

Verbeterde integratie met Exact online: automatische exportmogelijkheid

Vandaag is voor iedere WeFact Standard gebruiker de verbeterde integratie met Exact Online ter beschikking gesteld. Steeds meer accountants zien grote meerwaarde om de ondernemer met WeFact te laten werken en WeFact te koppelen aan het boekhoudpakket. Hierbij hoorden wij steeds vaker de vraag of de export naar Exact Online ook automatisch kon plaatsvinden. Met de nieuwe update geven we hier gehoor aan.

Instellen automatisering
Zodra in het menu bij “Exporteren” de koppeling met Exact Online is gemaakt, verschijnt er een vernieuwd dashboard met een actuele exporteerstatus.

Exact Online koppeling update

Bij de instellingen voor de export naar Exact Online kan bij het blok “Automatisering” ingesteld worden wat er automatisch geëxporteerd dient te worden. De automatische export vindt eenmaal per dag rond 6:00 uur plaats. Daarnaast blijft het ook altijd mogelijk om handmatig een export te verrichten.

Importeren debiteuren
Bij het starten van een nieuwe administratie in WeFact kan het handig zijn dat bestaande debiteuren geïmporteerd worden. Wanneer deze debiteuren in Exact Online bekend zijn kunt u deze zelf importeren. In het exportdasbhoard onder “Debiteuren” vindt u de knop “Importeren”, mits er nog geen debiteuren in WeFact staan.

Binnenkort: ophalen openstaande posten
WeFact heeft geen automatische bankkoppeling. Vandaar dat de vraag kwam of er gebruik gemaakt kan worden van de bankkoppeling die boekhoudpakketten wel hebben. De integratie met Exact Online zal binnenkort uitgebreid worden met de mogelijkheid om openstaande posten op te halen en hiermee openstaande facturen in WeFact op betaald te zetten. Houdt onze blog in de gaten voor de realisatie hiervan.

Heeft u nog vragen of wellicht suggesties om WeFact verder te verbeteren? Neem dan gerust contact op.

Verbeterde integratie met Twinfield: automatische exportmogelijkheid

Vandaag is voor iedere WeFact Standard gebruiker de verbeterde integratie met Twinfield ter beschikking gesteld. Steeds meer accountants zien grote meerwaarde om de ondernemer met WeFact te laten werken en WeFact te koppelen aan het boekhoudpakket. Hierbij hoorden wij steeds vaker de vraag of de export naar Twinfield ook automatisch kon plaatsvinden. Met de nieuwe update geven we hier gehoor aan.

Instellen automatisering
Zodra in het menu bij “Exporteren” de koppeling met Twinfield is gemaakt, verschijnt er een vernieuwd dashboard met een actuele exporteerstatus.

Twinfield koppeling update

Bij de instellingen voor de export naar Twinfield kan bij het blok “Automatisering” ingesteld worden wat er automatisch geëxporteerd dient te worden. De automatische export vindt eenmaal per dag rond 6:00 uur plaats. Daarnaast blijft het ook altijd mogelijk om handmatig een export te verrichten.

Documentlink
Naast de geautomatiseerde export is het ook mogelijk om in te stellen dat er een documentlink naar de factuur in WeFact beschikbaar wordt in Twinfield. Hierdoor kan de accountant (die toegang heeft tot de WeFact administratie) snel de factuur inzien.
Voor meer informatie over het instellen verwijzen we u door naar het volgende help-artikel.

Importeren debiteuren
Bij het starten van een nieuwe administratie in WeFact kan het handig zijn dat bestaande debiteuren geïmporteerd worden. Wanneer deze debiteuren in Twinfield bekend zijn kunt u deze zelf importeren. In het exportdasbhoard onder “Debiteuren” vindt u de knop “Importeren”, mits er nog geen debiteuren in WeFact staan.

Binnenkort: ophalen openstaande posten
WeFact heeft geen automatische bankkoppeling. Vandaar dat de vraag kwam of er gebruik gemaakt kan worden van de bankkoppeling die boekhoudpakketten wel hebben. De integratie met Twinfield zal binnenkort uitgebreid worden met de mogelijkheid om openstaande posten op te halen en hiermee openstaande facturen in WeFact op betaald te zetten. Houdt onze blog in de gaten voor de realisatie hiervan.

Heeft u nog vragen of wellicht suggesties om WeFact verder te verbeteren? Neem dan gerust contact op.

WeFact Standard update: meerdere medewerkers, meerdere administraties, UBL 2.0 en pakbon

Deze maand is het feest bij WeFact. Precies 10 jaar geleden zijn wij gestart met het aanbieden van WeFact Standard, het facturatiepakket speciaal voor ZZP’ers en kleine ondernemers. In een recent blog artikel kunt u teruglezen hoe WeFact is opgericht en de ontwikkelingen van de afgelopen 10 jaar.

Van dit feestelijk moment willen we graag gebruik maken om de nieuwe functionaliteiten waar afgelopen maanden hard aan gewerkt is met u te delen. Deze nieuwe functionaliteiten zijn beschikbaar sinds de update van zondag 18 oktober.

Meerdere medewerkers
Misschien wel de meest gevraagde functionaliteit: met meerdere medewerkers werken in een administratie. Sinds de update kunt u medewerkers uitnodigen tot de administratie. Iedere medewerker krijgt dus een eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Tevens kunnen per medewerker rechten worden bepaald, om bepaalde onderdelen niet toegankelijk te maken. Klik hier om te lezen hoe u medewerkers toevoegt in uw administratie.

Meerdere medewerkers kunnen toegang hebben tot een administratie

Toegang tot meerdere administraties
Wanneer u meerdere administraties heeft is het nu lastig schakelen tussen deze administraties. Dit hebben we verbeterd. Met 1 inlog heeft u toegang tot al uw administraties en kunt u eenvoudig heen-en-weer schakelen zonder uit te hoeven loggen. Ook kunt u zelf voor een nieuwe/andere onderneming een nieuwe administratie aanmaken.

Snel wisselen tussen meerdere administraties

UBL 2.0
Nieuw is ook de ondersteuning voor UBL 2.0. UBL is een ontwikkeling die het mogelijk maakt om op een universele manier facturen tussen bedrijven/softwarepakketten uit te wisselen. De overheid is één van de partijen die hier al op inzet om het elektronisch factureren te stimuleren. Lees hier hoe u UBL 2.0 inschakelt in WeFact.

Pakbon/werkbon
Een gehoord gemis is ook het kunnen generen van een pakbon/werkbon op basis van een factuur. Wanneer u de pakbon functionaliteit inschakelt kunt u bij een (concept)bon een PDF genereren en uitprinten om hem te laten ondertekenen door uw opdrachtgever of mee te sturen bij een verzending. Lees hier hoe u het in kan inschakelen.

Binnenkort: iPhone en Android app
Binnenkort zal de WeFact Standard app voor iPhone en Android beschikbaar komen. Hiermee heeft u met uw smartphone altijd en overal toegang tot uw administratie(s). U kunt uw debiteuren bekijken, nieuwe facturen maken, herinneringen versturen etc. Zodra de mobiele app beschikbaar is zullen we u uiteraard informeren.

WeFact Standard iPhone en Android app

Heeft u vragen naar aanleiding van de nieuwe functionaliteiten of hoe u ze in gebruik kunt nemen, neem dan gerust contact op. Dit kan per e-mail op helpdesk@wefact.nl of telefonisch op 085 – 732 57 00.

We zijn trots op ons 10 jarig bestaan en kijken uit naar de mooie ontwikkelingen die gaan komen in de volgende 10 jaar!

Met feestelijke groet,

WeFact