WeFact Hosting Developer: eigen integratie met DNS platform

Op dit moment is DNS beheer mogelijk bij alle hosting control panelen en bij de domeinregistrars Openprovider, Oxxa en Realtime Register. Daarnaast is er ook een integratie met PowerDNS. Vooralsnog zijn er geen plannen om meer DNS platformen te ondersteunen. Voor de WeFact Hosting gebruikers die wel DNS beheer willen gebruiken, maar er geen integratie is met hun platform hebben we goed nieuws! We hebben de documentatie beschikbaar gesteld om zelf een integratie te realiseren.

Zelf een integratie maken
De documentatie en een voorbeeld integratie bestand zijn in de developer sectie op onze website te vinden: www.wefact.nl/wefact-hosting/developer/

Voor het realiseren van een integratie is PHP kennis vereist.

WeFact Hosting Beta #4: nieuw klantenpaneel en veel verbeteringen

Na drie eerdere beta versies volgt vandaag de vierde en tevens laatste beta versie. Hierna zal de officiële versie 4 volgen die beschikbaar komt voor alle WeFact Hosting gebruikers. Deze vierde beta versie kan daarom gezien worden als de ‘release candidate’. De verwachting is dat in september versie 4 officieel gelanceerd wordt.

Klantenpaneel: Bootstrap v4 alpha 3
Sinds de lancering van het klantenpaneel werd gebruik gemaakt van Bootstrap versie 4. Sinds 27 juli is Bootstrap v4 alpha 3 uit. Tegen de verwachting in is het nog steeds een alpha versie. Desondanks is onze ervaring dat de versie stabiel genoeg is voor het klantenpaneel.
Het nieuwe klantenpaneel is bijgewerkt naar de nieuwe Bootstrap versie. Hiervoor zijn aanpassingen in vrijwel alle “/core/views/” bestanden gemaakt. Indien u eigen maatwerk heeft in de map “/custom/views/”, zult u waarschijnlijk hierin ook aanpassingen moeten verrichten.

50+ issues en optimalisaties
We hebben naast feedback op het nieuwe klantenpaneel en responsive bestelformulier, ook de tijd genomen om bugs, issues en optimalisaties te inventariseren en op te pakken. Dit zijn voornamelijk de kleinere zaken binnen WeFact Hosting geweest, hoe er gecommuniceerd wordt naar externe partijen en duidelijkere foutmeldingen.

Integraties
We hebben de PowerDNS, DirectAdmin, Openstack, Twinfield en Exact Online integraties verder verbeterd. De koppelingen werken nu soepeler en geven betere (fout)meldingen.

Interesse in het proberen van de beta versie? Dat kan, neem dan contact met ons op.

WeFact Standard update: verbeteringen onder de motorkap en API uitbreidingen

Woensdag 3 augustus hebben we een nieuwe update voor WeFact Standard uitgebracht. De update bevat voornamelijk verbeteringen onder de motorkap en een aantal snelheidsoptimalisaties bij grotere gebruiksaantallen. Drie veranderingen willen we wel graag verder toelichten, namelijk het herinnering/aanmaning overzicht, het verdwijnen van het ‘extra e-mailadres’ veld en de API uitbreidingen.

Herinneringen en aanmaningen te versturen
Voorheen, voornamelijk bij veel openstaande facturen, kon het tijdrovend zijn om de facturen te selecteren die een herinnering of aanmaning moesten krijgen. Dit hebben we getackled. Vanuit het dashboard zal in de melding een link zijn om direct de betreffende facturen te zien die een herinnering of aanmaning moeten. Ook vanuit het facturen overzicht zijn rechtsbovenin 2 filters toegevoegd: “herinneringen te sturen” en “aanmaningen te sturen”.

Overzicht herinneringen en aanmaningen te versturen

Extra e-mailadressen
Voorheen was er een ‘extra e-mailadres’ veld onder het normale e-mailadres veld. We ontvingen regelmatig de vraag hoe een derde e-mailadres ingevuld kon worden. Om onduidelijkheden weg te nemen hebben we besloten volgens 1 methode nog meerdere e-mailadressen te ondersteunen, namelijk door in het e-mailadres veld meerdere e-mailadressen te scheiden met een (punt)komma.
Het ‘extra e-mailadres’ veld is dus komen te vervallen, het e-mailadres dat hierin is ingevuld is middels een puntkomma als e-mailadres toegevoegd in het normale e-mailadresveld.

API uitbreiding: ‘created’ en ‘modified’
Bij iedere debiteur, factuur, offerte, abonnement, product, crediteur en inkoopfactuur wordt een ‘created’ en ‘modified’ datum bijgehouden. Dit betekent dat precies inzichtelijk is wanneer een onderdeel initieel aangemaakt is en wanneer de laatste bewerking is uitgevoerd. Op deze datum kan ook gefilterd worden. Zo kunt u bijvoorbeeld alleen de debiteuren ophalen waarbij iets gewijzigd is of die nieuw zijn.
Met deze aanpassing kan er een efficientere API integratie gerealiseerd worden die tevens nog meer naadloos aansluit op een eigen/andere applicatie.

Heeft u nog vragen of wellicht suggesties om WeFact verder te verbeteren? Neem dan gerust contact op.

WeFact Hosting Beta #3: nieuw klantenpaneel, Twinfield/Exact Online, eigen velden, UBL 2.0 en nog meer

We hebben besloten om nog een beta versie uit te brengen. Na de eerste beta van het nieuwe klantenpaneel op 30 mei en de tweede beta op 15 juni is dit de derde beta versie. De beta versies geven ons goed de mogelijkheid om nieuwe functionaliteiten uit te testen bij een selecte gebruikersgroep die op bepaalde functionaliteiten wachten. Er kan snel geschakeld worden en dus sneller gekeken worden of de functionaliteit naar wens werkt.

Deze derde beta kent veel nieuwe functionaliteiten. Deze derde beta-update mag gezien worden als een opstapje richting de uiteindelijke definitieve WeFact Hosting versie 4.

Nieuwe klantenpaneel stabiel
We hebben vrijwel alle feedback van de huidige beta gebruikers verwerkt. Inmiddels lijkt het nieuwe klantenpaneel stabiel te werken en zijn de huidige beta gebruikers enthousiast.

Verbeterde integratie: Twinfield en Exact Online
Eerder brachten we dit al naar ons andere product WeFact Standard. Na uitvoerig testen, verbeteren en contact met ondernemers en accountants, zit de nieuwe gecertificeerde boekhoudkoppeling met Twinfield en Exact Online nu ook in deze beta versie. De koppeling onthoudt welke gegevens nog geëxporteerd moeten worden en kunnen automatisch via een aparte cronjob geëxporteerd worden. Tevens kunnen openstaande posten worden opgehaald waardoor facturen automatisch op betaald gezet worden in WeFact Hosting. Dit werkt mooi samen met de bankkoppeling die in het boekhoudpakket gelegd kan worden.

Eigen velden bij debiteuren, offertes en facturen
Voorheen waren eigen velden alleen beschikbaar bij debiteuren. Nu zijn deze ook in te schakelen voor offertes en/of facturen. Uiteraard kunt u er zelf voor kiezen informatie te tonen in de PDF of e-mail (en de positie/opmaak aan te passen).

UBL facturen
UBL is een ontwikkeling die het mogelijk maakt om op een universele manier facturen tussen bedrijven/softwarepakketten uit te wisselen. De overheid is één van de partijen die hier al op inzet om het elektronisch factureren te stimuleren. UBL kan pakket breed ingeschakeld worden, maar ook per debiteur afwijkend ingesteld worden.

Overige nieuwe functionaliteiten

  • Retina iconen in de grote actieknoppen in de backoffice.
  • Ondersteuning voor SEPA bedrijven incasso.
  • Verbeteringen in de Xolphin, Oxxa, DirectAdmin, Plesk en Mollie integraties.
  • API ‘modified’ datum en filter mogelijkheden in de list() commando’s. Hierdoor kun je slim alleen gewijzigde gegevens opvragen vanaf een bepaalde datum.
  • API commando ‘debtor.sendemail()’ voor het versturen van e-mails.
  • Webhook “invoice.partpayment()” bij een deelbetaling (het voorbeeld in de documentatie laat zien hoe u een e-mail kunt versturen over een deelbetaling).

In de zomerperiode willen we feedback verzamelen over deze beta versie. Ondertussen wordt er verder ontwikkeld aan verbeteringen en nieuwe functionaliteiten om aan het einde van de zomer de officiële versie 4 beschikbaar te stellen.

Interesse in het proberen van de beta versie? Dat kan, neem dan contact met ons op.

Beta #2 van het nieuwe klantenpaneel in WeFact Hosting

Op 30 mei informeerden we u al dat het nieuwe responsive klantenpaneel voor WeFact Hosting in beta is gegaan. De grote interesse en het enthousiasme van de huidige beta gebruikers doet ons goed. We hebben inmiddels veel feedback ontvangen. Het is de bedoeling dat gedurende de beta periode meerdere beta versies uitgeven, alvorens we uiteindelijk de officiële versie beschikbaar stellen.

Vandaag is de tweede beta versie beschikbaar gesteld. In deze versie is de feedback verwerkt en zijn bugs opgelost. Tevens is single sign-on toegevoegd.

Single sign-on: DirectAdmin, cPanel en PLESK
Een veel gevraagde toevoeging is de single sign-on mogelijkheid voor de eindklant om vanuit het klantenpaneel direct in te loggen in het hosting control paneel. In de zojuist uitgegeven tweede beta versie hebben we de single sign-on functionaliteit beschikbaar gesteld. De functionaliteit is in het klantenpaneel en in de backoffice te gebruiken.
Lees hier hoe u single sign-on kunt activeren.

wfh-clientarea-sso

Mee beta testen?
Gebruikers die het interessant vinden om mee te testen zijn welkom en kunnen zich aanmelden door een e-mail te sturen naar: helpdesk@wefact.nl.

Komende periode zal mede op basis van feedback het klantenpaneel verder ontwikkeld worden. Ook wordt er gewerkt aan verbeteringen en nieuwe functionaliteiten in de backoffice.

WeFact Standard update: eigen velden bij offertes en facturen

Maandag 13 juni hebben we een nieuwe update voor WeFact Standard uitgebracht. Redelijk snel na de vorige update, maar goede verbeteringen laten we niet graag lang liggen. Ook deze keer hebben oplettende WeFact gebruikers ons voorzien van goede feedback en suggesties. De meeste verbeteringen zijn onder de motorkap geweest, echter één nieuwe functionaliteit lichten we graag toe: eigen velden bij offertes en facturen.

Eigen velden: debiteuren, offertes, facturen
Het was eerder al mogelijk om eigen debiteur gebonden velden aan te maken. Dit kon gebruikt worden voor bijvoorbeeld de geboortedatum of zorgverzekeringsnummer van de debiteur. Met deze nieuwe update kunnen ook eigen velden aangemaakt worden voor offertes en facturen.

Deze nieuwe functionaliteit beantwoord de vraag van gebruikers om bijvoorbeeld een contactpersoon of woningobject te vermelden, maar ook een inleiding voor de offerte of een speciaal adres voor de afleverbon. Uiteraard kunnen deze eigen velden in de PDF en/of e-mail huisstijl getoond worden.

Wilt u eigen velden aanmaken, dan verwijzen we u graag door naar het help artikel waar u precies vindt hoe u dit kan doen: Kan ik eigen velden toevoegen bij een debiteur, factuur of offerte. Komt u er niet uit, dan kunnen wij u helpen.

Koppeling met Twinfield gecertificeerd

Onlangs hebben wij bezoek gehad van Marcel de Croon, TwinApps Consultant van Twinfield International (Wolters Kluwer Tax & Accounting). Zijn bezoek had de speciale reden om te bekijken of WeFact voldoet aan de kwaliteitseisen die zij stellen aan TwinApps partners.

Met trots kunnen we mededelen dat onze Twinfield koppeling na een grondige kwaliteitscontrole door Twinfield gecertificeerd is en voldoet aan de kwaliteitseisen die Twinfield stelt. Met de ontvangst van het certificaat mogen we ons gecertificeerd TwinApps partner noemen.

Roel Korting, Marcel de Croon, Jeroen Blox

Naadloze integratie
Zoals in het vorige Twinfield blogbericht is te lezen, hebben we onlangs de integratie met Twinfield verbeterd. De administratie vanuit WeFact is naadloos gekoppeld aan de Twinfield boekhouding van de accountant. Deze koppeling is er zodat de ondernemer zonder boekhoudkennis enkel in zijn eigen gebruiksvriendelijke en overzichtelijke WeFact omgeving kan werken en de accountant het voordeel heeft dat alle informatie automatisch digitaal doorgezet wordt.

Twinfield & WeFact
De goede samenwerking heeft gezorgd voor de realisatie van de koppeling. Wij danken Twinfield hier voor en hopen de samenwerking nog vele jaren voort te zetten.

Nieuw klantenpaneel WeFact Hosting in beta

Op 7 maart gaven we al een ‘sneak preview’ over de ontwikkelingen van het nieuw responsive klantenpaneel en het responsive bestelformulier. De afgelopen weken is er hard gewerkt om de laatste losse eindjes af te ronden en de puntjes op de i te zetten. Vorig week hebben we alle geïnteresseerden de eerste beta versie toegestuurd.

Beta periode
De komende tijd zullen de beta gebruikers het nieuwe klantenpaneel kunnen testen en eventueel zelfs al kunnen inzetten voor hun eindklanten. Op basis van feedback zullen we verdere ontwikkelingen en nieuwe uitbreidingen realiseren. Dit betekent dat er meerdere beta versies beschikbaar komen voordat het nieuwe klantenpaneel officieel beschikbaar wordt gesteld. Hoelang de beta periode duurt hangt af van de feedback.

Andere kleuren, eigen CSS en eigen pagina’s
Het nieuwe klantenpaneel is zo ontwikkeld dat u eigen aanpassingen eenvoudig kan doen en dit geen conflict oplevert bij toekomstige updates. De helpsectie is gevuld met help artikelen. Tevens zijn documentatie en voorbeeldbestanden beschikbaar gesteld voor eigen uitbreidingen in de developersectie.

Mee beta testen?
Het is mogelijk om het nieuwe klantenpaneel mee uit te testen. U kunt zich aanmelden door ons een e-mail te sturen op helpdesk@wefact.nl.


WeFact Standard app: uw administratie overal binnen handbereik

Met trots presenteren wij vandaag de mobiele app voor WeFact Standard. De mobiele app zorgt er voor dat u altijd en overal uw gehele administratie bij de hand heeft. De mobiele app is zowel op iOS (iPhone en iPad) als op Android (smartphone en tablet) beschikbaar.

WeFact Standard mobiele app

De mobiele app kan op meerdere vlakken een extra gemak bieden. Zo heeft u overal direct inzicht in uw openstaande facturen, kunnen er eenvoudig herinneringen verstuurd worden, heeft u overal uw klantgegevens bij de hand en kan er bij het invoeren van een inkoopfactuur direct een foto van het bonnetje worden gemaakt. Door de mobiele app heeft u altijd en overal uw administratie bij de hand. Dit maakt uw administratieve werk nog makkelijker en minder tijdrovend.

WeFact Standard mobiele app (swipen)

De mobiele app kunt u op uw telefoon in de app store downloaden:

WeFact Standard update: betaalmethode en rekenen met variabelen

Vandaag, 2 mei, is er een nieuwe update voor WeFact Standard beschikbaar gesteld. Dankzij suggesties en feedback kunnen wij het product blijven verbeteren. Naast een hoop aanpassingen in gebruiksvriendelijkheid zijn er ook een aantal noemenswaardige veranderingen.

Inloggen
Na een verfrissende look binnen WeFact vonden we het ook tijd voor een nieuw bijpassend inlogscherm. Op www.mijnwefact.nl zult u het nieuwe inlogscherm treffen.

Betaalmethode
Regelmatig kregen we de vraag of bij het op betaald zetten van een factuur de betaalmethode ook opgegeven kon worden. Vanaf deze nieuwe versie hebben we dit mogelijk gemaakt. Wanneer u een factuur op betaald zet, zal er gevraagd worden wat de betaalmethode is: bankoverschrijving, contante betaling of pinbetaling.

WeFact Standard: betaalmethode

Rekenen met variabelen/bedragen
Voor sommige gebruikers is het wenselijk om standaard een deel van het totaalbedrag te tonen. Voorbeelden hiervan zijn het vermelden van een aanbetaling in een offerte of bij een factuur waarbij een deel van het factuurbedrag naar een G-rekening overgemaakt moet worden. Voorheen moest hier nog ouderwets de rekenmachine voor ingeschakeld worden.

Meer informatie over het rekenen met variabelen vindt u in het volgende help-artikel.

Twinfield en Exact online: openstaande posten
Naast het automatisch dagelijks exporteren van de administratie kan nu ook automatisch de betaalstatus van boekingen uit het boekhoudpakket opgehaald worden. Is een boeking betaald, dan zal ook de factuur in WeFact op betaald worden gezet.

Verder wordt er nog steeds hard gewerkt aan de mobiele app om deze verder te verfijnen. De app is al wel (stiekem) in de app store te downloaden… To be continued!