Hoe Reinders IT & Hosting succesvol
gebruik maakt van WeFact

ZZP'er succesverhaal
Hoe Reinders IT & Hosting succesvol gebruik maakt van WeFact

“Ik wil het mijzelf als ZZP’er zo makkelijk mogelijk maken. Zeker bij taken zoals administratie die niet tot mijn favoriete werkzaamheden behoren. WeFact is hier dé oplossing voor!”

— Richard Reinders, Reinders IT & Hosting

Over Reinders IT & Hosting

“Met mijn bedrijf Reinders IT & Hosting verleen ik ICT diensten aan voornamelijk zakelijke klanten. In de afgelopen 6 jaar is het bedrijf uitgegroeid van een bedrijf dat ad hoc diensten levert tot een bedrijf dat full service ICT dienstverlening levert. Hierbij neem ik alle facetten van ICT bij de klant uit handen en ben ik het enige aanspreekpunt voor de klant. We proberen ook iets leuks terug te doen. Dit doen we op vrijwilligersbasis door geregeld stichtingen te helpen met ICT gerelateerde werkzaamheden.”

Naar de website van Reinders IT & Hosting

Hoe ben je met WeFact in aanraking gekomen?

Door beperkingen in mijn boekhoudprogramma ben ik opzoek gegaan naar een andere oplossing. Mijn boekhoudprogramma was naar mijn mening qua factureren erg omslachtig en niet intuïtief. Qua boekhoudwerkzaamheden was ik wel tevreden en ik wilde geen nieuw boekhoudprogramma leren gebruiken. Ik kende WeFact al een hele tijd via klanten en bedrijven waar ik mee samenwerk. De zoektocht naar een nieuwe oplossing was dan ook snel klaar.

Waarom ben je met WeFact begonnen?

Ik wil het mijzelf als ZZP’er zo makkelijk mogelijk maken. Zeker bij taken zoals administratie die niet tot mijn favoriete werkzaamheden behoren. Onderweg via de facturatie app een (concept)factuur maken, de koppeling met mijn boekhoudprogramma, de integratie van iDEAL en de manier waarop abonnementen automatisch gefactureerd worden, spraken mij erg aan. Ook het digitaal ondertekenen van offertes, iets waar ik voorheen vaker achteraan moest, was voor mij een goede reden om WeFact te gebruiken.

Welke functionaliteiten gebruik je binnen WeFact?

Toen ik begon met WeFact, maakte ik alleen gebruik van offertes, facturen en abonnementen. Ik verkoop namelijk zowel producten als abonnementen aan mijn klanten. Voor de facturen maak ik gebruik van de iDEAL link via Mollie.

Geweldig dat WeFact perfect koppelt met mijn boekhoudpakket! Zo ben ik nog sneller klaar met mijn administratie.
— Richard Reinders, Reinders IT & Hosting

Na een tijdje raadde iemand mij aan om ook het verwerken van inkoopfacturen via WeFact te doen. Wat ik in eerste instantie niet goed begreep. Dit kon mijn boekhoudprogramma toch ook? Tot ik het voor het eerst gebruikte. Het enige dat ik nog hoef te doen is een grootboekrekening kiezen en ik ben klaar. De rest wordt allemaal uit en naar mijn boekhoudprogramma gesynchroniseerd.

Meer succesverhalen van ondernemers:

Over WeFact

WeFact helpt dagelijks duizenden ondernemers met het makkelijker maken van hun administratieproces. De ondernemer kan zelf foutloos (periodiek) factureren en offertes maken in eigen huisstijl, en inkoopfacturen (scan-en-herken) verwerken, betalen en autoriseren. WeFact exporteert automatisch de financiële data naar het boekhoudpakket.

Neem contact met ons op

We vertellen u graag meer over WeFact, geven een demo of helpen u bij het inzetten van WeFact bij uw ondernemers.
Telefonisch op 085 - 732 57 00 of per e-mail op sales@wefact.nl.

Nicole Cornelis

Account manager

Jarno Hertsig

Account manager

U kunt ook direct een afspraak plannen met een accountmanager voor een live tour.

Afspraak plannen

Klaar om 30 dagen
gratis te proberen?

Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u inkoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.

Maak gebruik van de gratis opstartservice

Maak een proefperiode aan

Bedankt voor uw aanvraag. We hebben u een e-mail gestuurd met verdere instructies.
Bezig met laden Een ogenblik geduld...

Geen betaalgegevens nodig

Klaar om 30 dagen
gratis te proberen?

Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u inkoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.

Maak gebruik van de gratis opstartservice

  • Wij maken uw huisstijl na
  • Importeren van klanten en leveranciers
  • Importeren van producten

Maak een proefperiode aan

Bedankt voor uw aanvraag. We hebben u een e-mail gestuurd met verdere instructies.
Bezig met laden Een ogenblik geduld...

Geen betaalgegevens nodig

Accepteer onze marketingcookies om deze inhoud te bekijken.