WeFact update: QR code op verkoopfactuur en inkoopfactuur betalen via bankieren app

Dinsdag 17 november hebben we een nieuwe update uitgebracht voor WeFact. In deze update hebben we een aantal mooie nieuwe functionaliteiten toegevoegd die het betalen van facturen door je klant eenvoudiger kunnen maken. Ook kun je vanaf nu eenvoudig inkoopfacturen betalen met je bankieren app.

Verkoopfactuur voorzien van QR code

Je kunt vanaf nu in de huisstijl een blok toevoegen die een QR code genereert voor een verkoopfactuur. Je klant kan deze QR code scannen met de camera van een mobiele telefoon en wordt vervolgens doorgestuurd naar het online betaalscherm voor o.a. iDEAL. Dit is hetzelfde betaalscherm als de online betaallink in de e-mail.

De QR code wordt alleen op de factuur getoond bij een positief openstaand bedrag en geen automatische incasso.

Inkoopfactuur betalen via bankieren app

Daarnaast kun je vanaf nu makkelijk je inkoopfacturen betalen. Heb je een bankieren app op je telefoon, dan kun je met die app door een QR code te scannen eenvoudig betalen via WeFact.

Let op: Betalen met een QR code wordt alleen ondersteund door de banken ING, Knab, ASN Bank, Bunq, RegioBank, SNS Bank en Argenta. Helaas bieden ABN Amro en Rabobank geen ondersteuning.
Om een inkoopfactuur te betalen met een QR code kun je de inkoopfactuur openen en op de knop ‘Betaal met QR code’ klikken.
Meerdere inkoopfacturen achter elkaar betalen doe je door de checkboxen aan te vinken in het overzicht en in het uitklapmenu te kiezen voor ‘Betaal met QR code’.

Verder in deze update

  • Bij het toevoegen van een inkoopfactuur kun je direct aangeven dat deze al betaald is. Als betaaldatum wordt de factuurdatum ingevuld in plaats van de datum van vandaag.
  • Abonnementen exporteren naar Excel biedt nu extra filter mogelijkheden ten aanzien van (in de toekomst) opgezegde abonnementen.
  • Om het aanmaken van dubbele debiteuren te voorkomen hebben we op de factuur- en offerte aanmaakpagina het toevoegen van een nieuwe debiteur achter een actielink geplaatst.

Heb je vragen over bovenstaande nieuwe functionaliteiten of heb je suggesties wat verbeterd kan worden? Stuur ons dan een e-mail op: helpdesk@wefact.nl.