Hoe Tromp Advies Accountants – Belastingadviseurs zichzelf en ondernemers helpt met WeFact

Accountants succesverhaal
Hoe Tromp Advies Accountants – Belastingadviseurs zichzelf en ondernemers helpt met WeFact.

“Door te laten zien hoe gemakkelijk WeFact in gebruik is hebben wij onze collega’s kunnen overtuigen dat WeFact een goed factuurprogramma is om te introduceren bij onze klanten.”

— Tromp Advies Accountants – Belastingadviseurs

Over Tromp Advies Accountants – Belastingadviseurs

Ons kantoor is gevestigd in Hardinxveld-Giessendam. Wij adviseren dagelijks ondernemers in het MKB, onder andere inzake de inrichting van administratieve processen. Samen met de klant zorgen we dat dit zo optimaal mogelijk gebeurt. Daarbij maken we gebruik van relevante cloud oplossingen zoals WeFact. Doel van onze aanpak is een zo efficiënt mogelijke werkwijze voor de klant en ons kantoor en een zo actueel mogelijk inzicht voor de klant in de bedrijfsvoering van zijn onderneming.

Naar de website van Tromp Advies Accountants – Belastingadviseurs

Waarom zijn jullie met WeFact begonnen?

WeFact is bij ons onder de aandacht gekomen tijdens onze zoektocht naar een gebruiksvriendelijk facturatieprogramma voor onze klanten. WeFact sprak ons direct aan omdat, net als bij ons kantoor, MKB-ondernemers en ZZPer's de doelgroep van WeFact vormen. Daarnaast spreekt de gebruiksvriendelijkheid ons aan; ook iemand zonder verstand van boekhouden kan heel gemakkelijk via WeFact facturen versturen.



Hoe helpt WeFact jullie interne proces?

WeFact maakt deel uit van onze ‘softwarestraat’ die ervoor zorgt dat we voor klanten op een zo efficiënt mogelijke wijze de administratie kunnen verwerken. Door koppeling met ons online boekhoudpakket worden de verkoopfacturen automatisch verwerkt in de financiële administratie. Zo besparen we tijd om tot een afgeronde administratie te komen. Hierdoor kunnen snel belastingaangiften worden verzorgd of inzicht gegeven worden in resultaten over de afgelopen periode.

Andersom worden ook betalingen vanuit de financiële administratie dagelijks ingelezen in WeFact. Hierdoor is voor de klant dagelijks zichtbaar wie van zijn klanten nog facturen moet betalen en aan wie eventueel een betalingsherinnering verstuurd dient te worden.

We zijn een kleine organisatie en we waren er snel over uit dat WeFact het vooruitgeschoven pakket is voor onze ondernemers.

Hoe helpt WeFact jullie klanten?

Onze klanten kunnen met WeFact op eenvoudige wijze offertes, facturen en betalingsherinneringen maken. Voor facturen kunnen gegevens vanuit de offerte eenvoudig worden overgenomen, zoals bij betalingsherinneringen eenvoudig gegevens van de factuur worden overgenomen. Door de koppeling met het online boekhoudpakket heeft de klant een actueel inzicht in de openstaande facturen en kan hij met één druk op de knop een betalingsherinnering versturen.

Daarnaast voorkomt WeFact veelgemaakte fouten zoals fouten in de datum en factuurnummering, foutieve BTW berekeningen, het overnemen van verkeerde gegevens van oude facturen en het versturen van mails zonder of met verkeerde bijlagen.

Nog een voordeel is de mogelijkheid om abonnementen te factureren. Door deze functie hoeven we maar 1 keer het abonnement in te stellen waarna de facturen periodiek en automatisch verzonden worden. Dit is bijvoorbeeld erg handig bij maandelijkse management- en huurfacturen.



Hoe hebben jullie de rest van de interne organisatie overtuigd om WeFact actief uit te rollen naar relaties van het kantoor?

Door te laten zien hoe gemakkelijk WeFact in gebruik is hebben wij onze collega’s kunnen overtuigen dat WeFact een goed factuurprogramma is om te introduceren bij onze klanten. Een nieuwe administratie in WeFact aanmaken gaat gemakkelijk, waardoor de overstap snel gemaakt is.

We krijgen positieve reacties van onze klanten die WeFact gebruiken. Vooral het gemak waarmee facturen gemaakt en verstuurd kunnen worden spreekt onze klanten erg aan.
— Tromp Advies Accountants – Belastingadviseurs

Voor welke ondernemers of klantgroepen zetten jullie WeFact in?

WeFact is in principe geschikt voor al onze klanten. Zelfs als een klant slechts enkele facturen per maand verstuurt, zien we dat zowel de klant als wijzelf daar gemak van ervaren. Daarnaast zien we dat ook de wat grotere mkb-ondernemers duidelijk voordeel ervaren van WeFact.



Wat zijn de reacties van ondernemers op het gebruik van WeFact?

We krijgen positieve reacties van onze klanten die WeFact gebruiken. Vooral het gemak waarmee facturen gemaakt en verstuurd kunnen worden spreekt onze klanten erg aan. Voorheen werd er vaak gebruik gemaakt van Word of Excel, hetgeen ongemerkt toch een hoop verschillende handelingen met zich meebracht. Via WeFact gaat het hele facturatieproces een stuk efficiënter.



Lees ook onze andere customer stories:

Over WeFact

WeFact helpt dagelijks duizenden ondernemers met het makkelijker maken van hun administratieproces. De ondernemer kan zelf foutloos (periodiek) factureren en offertes maken in eigen huisstijl, en inkoopfacturen (scan-en-herken) verwerken, betalen en autoriseren. WeFact exporteert automatisch de financiële data naar het boekhoudpakket.

Neem contact met ons op

We vertellen u graag meer over WeFact, geven een demo of helpen u bij het inzetten van WeFact bij uw ondernemers.
Telefonisch op 085 - 732 57 00 of per e-mail op sales@wefact.nl.

Nicole Cornelis

Account manager

Jarno Hertsig

Account manager

U kunt ook direct een afspraak plannen met een accountmanager voor een live tour.

Afspraak plannen

Klaar om 30 dagen
gratis te proberen?

Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u inkoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.

Maak gebruik van de gratis opstartservice

Maak een proefperiode aan

Bedankt voor uw aanvraag. We hebben u een e-mail gestuurd met verdere instructies.
Bezig met laden Een ogenblik geduld...

Geen betaalgegevens nodig

Klaar om 30 dagen
gratis te proberen?

Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u inkoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.

Maak gebruik van de gratis opstartservice

  • Wij maken uw huisstijl na
  • Importeren van klanten en leveranciers
  • Importeren van producten

Maak een proefperiode aan

Bedankt voor uw aanvraag. We hebben u een e-mail gestuurd met verdere instructies.
Bezig met laden Een ogenblik geduld...

Geen betaalgegevens nodig

Accepteer onze marketingcookies om deze inhoud te bekijken.