De kosten van factuurverwerking

Weet jij wat de kosten zijn van factuurverwerking? Als ondernemer sta je hier vast niet vaak bij stil. Naast dat de handeling geld kost, is er ook sprake van zogenaamde verborgen kosten. We leggen je hier graag meer over uit!

Kosten factuurverwerking

Wanneer je aan factuurverwerking denkt, denk je waarschijnlijk als eerst aan het maken en versturen van een factuur. Maar er komt veel meer kijken bij factuurverwerking en dus de kosten hiervoor. Ga het hele proces maar een na:

  • Verzamelen factuurgegevens
  • Factuur maken
  • Factuur versturen per e-mail
  • Factuur versturen per post (papier, inkt, verzendkosten)
  • Correctie van eventuele fouten
  • Monitoren van betalingen
  • Versturen van eventuele herinnering
  • Versturen van eventuele aanmaning

Kosten traditionele factuurverwerking

Wanneer je het gehele proces handmatig verwerkt, lopen de kosten snel op. De kosten voor dit hele proces omgerekend naar tijd en geld komt uit op gemiddeld € 25,- per handmatig verwerkte factuur. Wat een bedrag!

Kosten elektronische factuurverwerking

Schrik je van deze kosten? Dan kun je wellicht binnen jouw organisatie winst behalen door over te gaan op elektronisch factureren. Zelfs als zpp’er! Hoe meer je automatiseert, hoe meer kosten je kunt besparen. De kosten kunnen zelf beperkt worden van € 25,- naar €2,50 per factuur!

Waarom elektronische factuurverwerking kosten kan besparen

Door elektronisch te factureren kun je kosten verminderen die gepaard gaan met het verwerken van papieren facturen. Dit geldt voor een kleine onderneming of een middel grote onderneming, maar zeker met hoog volume.

Vergelijking tussen papieren en elektronische facturen

Het versturen van papieren facturen kost naast tijd ook meer geld. Denk bijvoorbeeld aan printkosten, briefpapier, enveloppen en postzegels. Deze kosten kunnen snel oplopen en vervallen bij elektronische facturen. Ook moeten papieren facturen opgeslagen worden in een archief. Elektronische facturen kunnen digitaal worden opgeslagen, waardoor de kosten en ruimte verminderen.

Kostenbesparingen door automatisering van factuurverwerking

Automatisering vermindert de hoeveelheid tijd die medewerkers besteden aan handmatige taken. Ook leidt automatisering tot minder fouten. Dit voorkomt onnodige kosten en herstelwerkzaamheden. Hoe meer je automatiseert, hoe meer tijd en geld overblijft!

Bespaar kosten met WeFact

Met WeFact kun je gemakkelijk jouw administratie bijhouden! Doordat veel processen geautomatiseerd kunnen worden, kun je kosten besparen en verminder je handmatige taken en fouten. Het standaardpakket van WeFact kost € 15,- per maand. Hiermee kun je 100 offertes, 100 facturen en 50 inkoopfacturen verwerken. Benieuwd naar alle prijzen?

Voordelen WeFact

WeFact is speciaal ontwikkeld voor de ondernemer. We willen het jou namelijk zo gemakkelijk mogelijk maken om de administratie bij te houden! Met WeFact kun je offertes en facturen versturen en inkoopfacturen verwerken. Hierbij kun je veel automatiseren, zoals bijvoorbeeld het automatisch versturen van herinneringen. Altijd jouw administratie bij de hand? Maak dan gebruik van onze mobiele facturatie app!

Ben je benieuwd naar de facturatiesoftware van WeFact? Vraag nu een gratis 30-daagse proefperiode aan!